Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#1032027
Afgelopen vrijdag is Rapsody haar gebit gesaneerd. Een rotte kies eruit, tandsteen weggehaald en hoppa: weer als nieuw. AB kuurtje mee en dat moest het zijn. Ze heeft weer prachtige witte tanden, alleen...

Mevrouw eet heel slecht. Deed ze dat de laatste week voor haar sanering ook al, het is er niet beter op geworden. Gisteren weer met haar naar de dierenarts geweest maar alles ziet er goed uit. De wonden in haar bekkie genezen goed, de ontsteking is weg dus niets waardoor ze niet goed zou kunnen eten.

Ok, dacht ik...misschien wormen want ik had zowaar een worm aangetroffen en geen idee van welke hond het is natuurlijk maar het zou best eens van Raps kunnen zijn. Dus de honden die hier nog zijn aan de wormenkuur. Dat was gisteren. Maar ze eet nog steeds slecht. Haar gewone voer (Barf) wil ze niet en daar kan ik inkomen omdat het misschien te hard is

Rody: wil ze niet
Smuldier: wil ze niet
Hills AD (Je moet toch wat): wil ze niet
De hele handel met warm water: wil ze niet
Whiskas: wil ze niet

Vandaag heeft ze gegeten:
2 eetlepels spaghettisaus
2 eetlepels citroenpudding
1 plakje leverworst
een halve kant en klaar pannekoek met suiker

Ik word wat wanhopig. De maag darm activiteit is prima in orde volgens de Da. Het ligt in ieder geval niet stil. Ze drinkt overigens goed en plast ook goed. Ontlasting heb ik nog niet gezien maar dat is ook logisch want ze eet bijna niks.

Wie heeft de gouden tip?
Door Erna
#1032033
Rosalie schreef: Ach het is een lekkerbekje. ;) Misschien nog niet hongerig genoeg?
Dat kan maar is niet waarschijnlijk. Raps is 15 jaar en 2 maanden oud en doet normaal gesproken een moord voor eten. Gezien haar leeftijd maak ik me dus zorgen. Als ze 7 jaar jonger was geweest had ik waarschijnlijk een paar dagen mijn schouders erover opgehaald.
Door Femke
#1032035
kan het niet zijn dat haar hele gebit/bek gewoon nog gevoelig is van de sanering? Eet ze ook geen vloeibaar spul zoals vla of dat soort meuk?


Sterkte ermee.....dit is geen leeftijd voor dit soort grappen  :-* :-* :-* :-*
Door Erna
#1032037
Femke schreef: kan het niet zijn dat haar hele gebit/bek gewoon nog gevoelig is van de sanering? Eet ze ook geen vloeibaar spul zoals vla of dat soort meuk?


Sterkte ermee.....dit is geen leeftijd voor dit soort grappen  :-* :-* :-* :-*
Nee helaas.. Zelfs dat wil ze niet. Ze doet twee happen en dan nokt ze er weer mee. Ze had best Dalmaat kunnen zijn...net zo koppig en eigenwijs zeg. Gezien de toestanden van afgelopen weekend is het inderdaad ook geen tijd voor dit soort grappen en grollen van haar.

Volgens de Da is er geen enkele reden waarom ze niet zou eten. Maar als ze binnen twee dagen nog niet eet moeten er toch koppen met spijkers geslagen worden. Dan maar binnenste buiten keren.  Ze moet de 31ste nog wel ff schitteren op de clubmatch in de veteranenklas...hihi Met al die uitstekende botten van nu wordt dat niks.
Door roefus
#1032039
Erna...ik zou gewoon alles geven wat ze eventueel eten wil.
Ik vind het op zo'n moment geen enkele rol spelen WAT ze eten, ALS ze maar eten....

dus geef wat je denkt wat lekker is...
voor 'n paar  dagen maakt dit niks uit, aan de gang...is aan de gang.
maar ze moet natuurlijk wel weer gaan eten dadelijk, wellicht wat moeilijker...maar toch...
mijn ervaring is dat oude hondjes soms heerlijk kieskeurig kunnen zijn.
maar als ze ECHT niet wil eten...ook niet na 'n paar dagen........dan klopt er iets niet. :-\
Door Femke
#1032044
Erna schreef: Nee helaas.. Zelfs dat wil ze niet. Ze doet twee happen en dan nokt ze er weer mee. Ze had best Dalmaat kunnen zijn...net zo koppig en eigenwijs zeg. Gezien de toestanden van afgelopen weekend is het inderdaad ook geen tijd voor dit soort grappen en grollen van haar.

Volgens de Da is er geen enkele reden waarom ze niet zou eten. Maar als ze binnen twee dagen nog niet eet moeten er toch koppen met spijkers geslagen worden. Dan maar binnenste buiten keren.  Ze moet de 31ste nog wel ff schitteren op de clubmatch in de veteranenklas...hihi Met al die uitstekende botten van nu wordt dat niks.

jeetje, nee dan ben ik uitbedacht.... Ik zou inderdaad doen wat Christa zegt, erin stoppen wat er maar enigszins in gaat in de hoop dat ze weer gaat eten  :-\

Sterkte ermee  :-* :-* :-* :-*
Door Erna
#1032046
roefus schreef: Erna...ik zou gewoon alles geven wat ze eventueel eten wil.
Ik vind het op zo'n moment geen enkele rol spelen WAT ze eten, ALS ze maar eten....

dus geef wat je denkt wat lekker is...
voor 'n paar  dagen maakt dit niks uit, aan de gang...is aan de gang.
maar ze moet natuurlijk wel weer gaan eten dadelijk, wellicht wat moeilijker...maar toch...
mijn ervaring is dat oude hondjes soms heerlijk kieskeurig kunnen zijn.
maar als ze ECHT niet wil eten...ook niet na 'n paar dagen........dan klopt er iets niet. :-\
Doe ik ook. Ik draag alles aan waarvan ik denk dat ze het lekker vind, maar na twee hapjes nokt ze er gewoon mee en kijkt me aan alsof ik haar iets vreselijks voor zet. Ze eet nu bijna twee weken al nauwelijks iets en valt ook af natuurlijk. Het afvallen is na de operatie wel gestopt gelukkig  maar ze is veel te licht nu. Normaal weegt ze een kilootje of 18 en toen ze vrijdag onder narcose ging nog maar 15. Dat weegt ze nu nog steeds.
Door henneke
#1032074
heb je vast ook al gedaan maar toen Storm net bij ons kwam at hij ook zo slecht ii heb hem toen echt in het begin regelmatig met de hand gevoert en echt streng toespreken hielp ook .
wat bij hem trouwens een hit was , weet je die zwitserse strooikaas ? daarvan wat over het voer doen  :-[
Door roefus
#1032081
Ach, het is natuurlijk toch al best 'n oud beestje...en misschien valt de narcose dan ook wel helemaal niet mee..en duurt het allemaal wat langer... :-\
En bij jullie thuis zal de stemming wellicht ook al niet zo heppiedepeppie zijn.. :-[...en ze pikken dit toch op.

Kijk het gewoon even aan, geef wat lekkere knuffel-hapjes....
Sterkte met de kleine Raps.  :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#1032083
misschien gourmet gold mousse. is wel kattenvoer, maar aangezien je ook whiskas hebt geprobeerd.
het zit in een blikje van 80 gram, in verschillende smaakjes. de meeste supers hebben losse blikjes, en soms ook doosjes waar er 8 inzitten. het staat stijf van de smaak- en geurstoffen, maar is koolhydraatvrij (als het goed is).
zelfs Otje lust het, aangelengd met kattenmelk.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1032089
Misschien toch een bloedonderzoek doen, misschien speelt er iets anders  :-\ Een gebit moet wel heel dramatisch zijn, willen ze stoppen met eten.
Heb je nog AD, je zou het met een spuitje voorzichtig in haar bek kunnen spuiten.
Door Frummel
#1032108
Gekookt spul eet ze dus ook niet  :-\
Anders was bij mijn ouders thuis (hadden een kwakkel-hond) nog wel eens de oplossing kip, macaroni en heel veel water samen koken.
Bouillion, gaat dat wel naar binnen?
Pff, hoop dat ze toch snel weer een beetje van wat dan ook gaat eten.
Heel veel sterkte met de dame  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door