Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elles0512
#1032071
Hallo

2 van mijn 5 katten hebben gisteren en eergisteren overgegeven na het eten van bibi.
Ze vonden het overigens wel erg lekker :) Ze hebben dit niet gehad met andere merken.
Mijn andere 3 katten hebben er geen last van.
Vandaag hebben ze haaksbarf gehad en dat is er goed ingebleven.
Zal ik maar geen bibi meer geven dan of nog een keer proberen?

Elles
Gebruikersavatar
Door koekje
#1032075
katten kotsen snel. het kan aan vanalles liggen; te snel gegeten, gewenning, haarbal, ziek wat niets met de bibi te maken heeft, stress. als ze het lekker vinden, zou ik het gewoon nog voeren.
Door flin
#1032116
van haaksbarf is redelijk duidelijk wat 'ze' in 't voer stoppen; geen extra olie en of graan...
hoe dat met de Bibi zit? ik kan 't in elk geval niet vinden...,
en zou 't ook zomaar kunnen zijn dat een katzel reageert op iets wat miss in't voer zit ...
Door maddoc
#1032121
als ze steeds overgeven kort na het eten van in dit geval Bibi, zou ik dat niet meer geven ,dat schiet niet op.

je kunt wel kijken of je ze er langzaam aan kunt laten wennen, als je toch graag op Bibi over wil.
Ik heb dat hier gehad met Carnibest,
uiteindelijk gaat het nu vrijwel altijd goed, maar ik heb dat wel moeten opbouwen, door eerst met een minimale hoeveelheid te beginnen en als dat een poosje goed gaat zonder braken, dan ietsie meer, wordt het weer uitgespuugd, dan weer terug naar de hoeveelheid die wel goed ging en dat wat langer volhouden.

Sowieso zorgen dat het goed op kamertemperatuur is anders gaat het ook vaak mis.

Het kan ook zijn dat te maken heeft met de olie soort die er aan toegevoegd is.
Door Hilde__
#1032132
[quote="flin"]
van haaksbarf is redelijk duidelijk wat 'ze' in 't voer stoppen; geen extra olie en of graan...
hoe dat met de Bibi zit? ik kan 't in elk geval niet vinden...,
en zou 't ook zomaar kunnen zijn dat een katzel reageert op iets wat miss in't voer zit ...[/quote]

De verpakking van Bibi is inderdaad niet erg duidelijk maar er staat wel op dat alles van dierlijke oorsprong is, dus ik neem aan dat er dan geen graan of rijst inzit. Hier doen 2 het prima op Bibi, de 3e eet nu nog Bandit maar die gaat ook over op Bibi zodra z'n gruis weg is...Ik denk dat alle katten anders kunnen reageren op een bepaald voer. Mijn kat (met het gruis) kan dus overduidelijk niet tegen Carnibest want sinds ik dat niet meer geef heeft hij geen diarree meer gehad.
Door Rianne145
#1032962
Hoi,

Mijn kater heeft het gehad toen ik net overstapte van br*k naar vers, maar dan bij de carnibest. Hij vond het ook wel lekker, maar ging er van spugen. Ik heb het toen overgoten met heet water en dat heeeeel langzaam minder gemaakt. Daarna ging het prima.
Bibi was toen helemaal geen probleem, cb wel. Na een tijdje bibi en barf ging het ook beter. Misschien moet zijn maag nog wennen?
Door Robian
#1033002
1 van mijn katten heeft dat ook van Bibi.
Hij vindt het zo vreselijk lekker dat hij veel te snel en veel te veel eet. Zijn maag gaat dan in protest en alles komt er dan met dezelfde vaart weer uit  :D
Door Loeka
#1034182
[quote="Robian"]
1 van mijn katten heeft dat ook van Bibi.
Hij vindt het zo vreselijk lekker dat hij veel te snel en veel te veel eet. Zijn maag gaat dan in protest en alles komt er dan met dezelfde vaart weer uit  :D
[/quote]

:D :-*
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door