Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janne
#1031688
Hey Ik heb even een vraagje, een van mijn honden heeft af en toe last van een allergie, waarvan?? ja daar zijn we nog niet uit....

Nu had ze het vorig weekend weer heel erg, ze begon met braken en erge diarree vrijdag nacht en zaterdag was haar hele kop opgezwollen...de da dacht aan een ernstige allergie want dat treed binnen een paar uur op en het overgeven/diarree en die zwelling volgde elkaar snel op.

Nu had mijn reu vrijdag geen eetlust, liet het staan, wat gebraakt...en nu vandaag woensdag ineens die zwelling, achteraf had hij het gisteren al wat boven de neus maar dat viel met toen nog niet zo erg op omdat het minimaal was....

Ik heb ook niet pas gewisseld met voer of zo zit al maanden op kivo....

volgens de da kan het geen bacterie of virus zijn, maar wel heel raar dat 2 vd 3 honden reageren...
#1031697
De hond van m'n moeder heeft het 2x gehad.
De 1e keer waren we wezen uiteten met een hele groep toen we met vakantie waren. De andere morgen was z'n hele kop gezwollen, spugen deed hij niet. Wel was hij er flink benauwd van. Volgens de da waar we geweest waren was het een allergische reactie, maar kon ook niet zeggen waarop.

De 2e keer had hij een klein korstje brood van m'n zoontje gepikt (hij logeerde daar). Alleen zat er een heel klein beetje chocopasta op. En ja hoor vlak erna weer z'n hele kop gezwollen en benauwd. Weer naar de da geweest (dit maal hun eigen da). En die zei ook een allergische reactie, en vermoedelijk op de chocopasta.
Door dinnee
#1031726
Hij kan ook in aanraking geweest zijn met een plant waar hij niet tegen kan. Misschien zijn jullie in het bos geweest of is er een plant in bloei en heeft hij stiekem van een bloemetje gesnoept?
Door Janne
#1031742
Nou ik weet het niet bij mijn teef dacht ik toen aan dahlia's die kreeg naast de zwelling ook echte bulten waar nat uit kwam en korstjes op kwamen, de andere 2 x had ze alleen zwellingen....

Nu is het wel zo dat ik me straks bedacht dat hij een bepaald soort insekt in zijn mond had gisteren, en dat spuugde hij uit toen ik zei wat heb jij....heb het toen plat getrapt...misschien is het daar van.....

Wel heel vervelend met deze dingen dat je niet weet wat het is...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door