Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1028620
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar het natuurlijke mengsel van het vlooienmiddel voor een hond die epilepsie heeft.
Kan het nergens meer vinden en weet dat o.a.Lizzy een alternatief heeft.

Groetjes Truus.
Laatst gewijzigd door Truus op za 16 aug 2008, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1028951
Bernie schreef: Er staat mij iets bij dat je met epilepsie ook met lavendelolie uit moet kijken, dit kan ook een trigger zijn.
Lavendel niet, tenminste, die staat er niet echt om bekend. Je moet meer met de opwekkende oliën oppassen zoals Rozemarijn en Eucalyptes. Goed beschouwd zijn dus beide recepten niet geschikt voor honden met epilepsie. :-\
Door Truus
#1029003
Angelique schreef: Lavendel niet, tenminste, die staat er niet echt om bekend. Je moet meer met de opwekkende oliën oppassen zoals Rozemarijn en Eucalyptes. Goed beschouwd zijn dus beide recepten niet geschikt voor honden met epilepsie. :-\
Ja, ik zat ook al te twijfelen Angelique. Eigenlijk zou geen enkel middel goed zijn :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1029062
Truus schreef: Ja, ik zat ook al te twijfelen Angelique. Eigenlijk zou geen enkel middel goed zijn :-\
Mwah, ik zou zo'n zelfde spraytje maken zonder de eucalyptus of de Rozemarijn en dan kom je er ook wel hoor. (doe ik hier tenslotte ook)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1029140
Angelique schreef: Lavendel niet, tenminste, die staat er niet echt om bekend. Je moet meer met de opwekkende oliën oppassen zoals Rozemarijn en Eucalyptes. Goed beschouwd zijn dus beide recepten niet geschikt voor honden met epilepsie. :-\
Dank je voor de aanvulling Angelique. ;)
Maar ook voor lavendel werd ik toen gewaarschuwt.
#1032003
Sweet Dutchess schreef: Ik heb zelf een cavaliertje met epilepsie en lavendel kan zeer zeker een epi aanval triggeren.
Dat zou dan betekenen dat je de lavendelplant ook niet in je tuin mag hebben .

Pfffff...ik weet het niet meer..
#1032361
Ja gelukkig hebben we nu na heel wat gedokter en uitzoeken al een poosje geen insulten meer gehad.
Ze zat zwaar aan de medicatie wat van haar meer een dood hondje maakte dan een levend.
Ze kreeg geen aanvallen meer maar er zat ook totaal geen leven meer in.
Ze had zelfs ondersteuning nodig om te lopen anders viel ze als een zatlap alle kanten in .
We hebben haar van de medicatie afgehaald  en de insulten kwamen weer terug en nog heftiger ook.
Ze begon te clusteren en we waren hier dan ook zwaar in overweging om haar in te laten slapen.
Verschillende bloedonderzoeken wezen op niks.
Weer opnieuw medicatie,maar dan een lichte dosis zodat ze er nog gewoon helemaal bij is.
Maar toch kwamen er nog insulten .
Minder  en lichter maar ze waren er wel .
Ik kreeg de tip om mijn huis eens na te lopen op kruiden / geurtjes/ olieën die een insult zouden kunnen triggeren .
In huis heb ik ook lavandel verfrissers staan.
Die de deur uit gekegeld, ook onze eigen geurtjes die we gebruiken nagekeken op ingredienten die een insult zouden kunnen veroorzaken en zelfs ons wasmiddel.
En warempel ze is nu al 2 maanden  insult vrij.

Dus ik raad aan om lavandel in iedergeval niet in huis te zetten als je een epihondje hebt.
Zo ook Rozemarijn, eucalyptus en wierook.
Sommige willen nogwel eens zo'n stokje aansteken .
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door