Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door demon1902
#1030725
ik wou jullie ff melden dat kvv (carnibest)/versvoer het weer gedaan heeft  :)

ff het hele verhaal :

Ik heb 2 kittens, nu een week of 11. Vanaf dag 1 was Lychee (de witte) minder actief dan Kiwano (de zwarte), na 1,5 week begon het steeds meer achteruit te gaan, hij sliep meer dan normaal was, viel af (70-80 gram op 2 weken). Dus hup naar de DA, bloed getrokken (na heel wat gescheer en geprik van de DA en gemiauw van Lychee). Resultaat 2 dagen later : waarschijnlijk FIP.

Na een dagje nadenken toch besloten om antibiotica te proberen, en met succes. Lychee werd na 2 dagen al veeeeel beter, hij begon bij te komen.
Ondertussen zijn we aan dag 9 van de antibiotica (nog 1 dagje dus), en hij is 330 gram zwaarder ! (6 augustus bij de DA 600 gram, momenteel 930 gram) en veeeeeeeeeeeeeeeeeel actiever (hij laat zich niet meer doen door zijn broer bij het vechten).

Problemen van de baan ? Nee hoor ! Daarna begon zijn broer, Kiwano. Na over te schakelen van Hill's naar Nutro werd zijn poep ietsjes platter. Niets aan de hand, nog geen diarree. Na blikken A/D van Hill's te gaan halen bij de DA ('ze mogen er zo veel van eten als ze willen' zei ze nog), had Kiwano bijna 1,5 blik binnen op 12 u  :o Resultaat : lopende poep. We hebben hem dan maar op gekookte kip met rijst gezet, zonder veel resultaat (zijn poep werd oker, bijna knal-geel, en nog steeds niet vast). Daarna hebben we het maar gewaagd om hem weer op brokken te zetten. Poep werd weer ietsjes vaster (nog wel oker), maar nu begon hij over te geven !!!! (waarschijnlijk van het schrokken, want het waren hele/halve brokjes met water).

Ik had nog wat carnibest van Mango (die een maand geleden niet meer thuis is gekomen, maar da's een ander verhaal) in de diepvries liggen, dus hebben we het hier maar opnieuw mee gewaagd (sinds gisterenochtend). Wel nog half gekookt, voor de overschakeling van brokken, maar daar stop ik morgen mee denk ik.

Resultaat : Kiwano zijn poep is weer volledig normaal en geeft niet meer over. Lychee zijn poep blijft ook normaal. En ze lusten het ongelooooooooflijk graag (ze klimmen bijna mijn been omhoog  :o )

Dus hip hip hoera voor versvoer !  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door