Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bobby
#102991
Hoi ,hoi.

Nou ik heb nog wat vragen op betrekking tot wat Bobby nog meer mag dadelijk.
Hij krijgt nu Bibbie en Fytomix maar wat mag hij nog meer,ik heb gelezen lamshart maar geven jullie dan zo"n stuk??
En is het de bedoeling dat je door de Bibi ook nog groente doet??
Ik heb al een beetje zitten lezen,en ook wil ik wat tips voor een gezond tussendoortje,komkommer weet ik en ook peen maar ook wat anders ???,het moet wel zo zijn dat het natuurlijk weer niet dikmakend is ;)
Want we zijn blij om te zien dat het versevlees helpt want hij valt zienderogen af andere mensen zien het ook en die weten dan niet dat hij op dieet is :D
Dus alle tips zijn welkom ook zelfgemaakte dingen!!!

Verder nog bedankt voor de antwoorden en de tips en gedachtes over het bijtincident.
Het is inderdaad wel zoals janet zei hij wilde niet wachten en heeft geprobeerd een conflict aan tegaan met mij,waarom ik omdat ik hem terecht wees dat hij weg moest gaan en dat was hij dus waarschijnlijk niet van plan
Helaas voor hem zijn we volhouders ;) dus heeft hij pech.
We zetten de puntjes op de i maar ik was wel erg geschrokken want dit gedrag had ik nog nooit meegemaakt,nou hebben wij de rangorde verhoudingen altijd goed aan gepakt dus niet op de bank als laatste naar binnen en noem het zo maar op,omdat wij 2 kleine kinderen hebben vindt ik dat erg belangrijk.
En kliekjes dat heeft onze hond nog nooit gekregen :-\
We hopen dat het gauw opgelost is alhoewel hij daarna niets meer geflikt heeft.
Medische was er niets te vinden maar voor de zekerheid is er wel bloedgeprikt!!!
De dierenarts keek wel even raar van het versevlees(hij promoot hills brokken ;)),maar hij zei als het helpt dan is alles goed.
Waarop wij zeiden nou luister wij zijn al overtuigd dus hij gaat echt niet meer op brokken,ik die hond nog nooit zo zien eten als met de bibbi en fytomix.

Groetjes Monique
Door Bobby
#102994
Ik heb al wat dingen gelezen ook voor de beloning voor als hij terug komt.
Het recept van de koekjes lijkt me wel wat dat kan ik toch nu in Bobby zijn dieet zal maar zeggen gebruiken of zet dat te veel aan??

groetjes monique
Door Lizzy
#103053
Hoi Monique, je zou 1 maal per week 1 maaltijd kunnen vervangen en dus ipv Bibi/Fytomix een lekkere pens lap te geven. Die verkopen ze ook in Hoogvliet.

Tussendoor zou ik geen hart geven. Ik zou eerder appel (zonder klokhuis), komkommer, peen, courgette, magere yoghurt enzo geven.

Qua het incident: ik hoop dat hij dit gedrag niet meer vertoont. Maar ja, het blijven dieren he... soms is het moeilijk in het koppie kijken... Kun je alles perfect doen, reageren ze toch anders dan je zou verwachten..... Maar, ik heb er alle vertrouwen in dat dit wel goed komt hoor!

Groetjes, Lizzy
Door Bobby
#103066
Oke Lizzy bedankt voor de tip daar moeten we van de week weer heen dus dan nemen we dat gewoon mee.
o ja en ik had zitten lezen dat je die Bibi met Fytomix niet te lang mag geven met oog dat hij voeding stoffen te kort komt,klopt dat of heb ik niet goed gelezen???
En als dat zo is hoe lang mag je het dan zo geven als ik doe bij Bob
Pffff hoe meer ik lees hoe meer ik wil vragen heb hier allemaal papiertjes liggen bij de computer ;D.
Dus als ik lastig wordt moeten jullie het maar zeggen hoor want een hoop staat er wel op,maar dan kan ik het weer niet vinden :-\ben er nog niet zo handig in zal ik maar zeggen!!!

Dus die koekjes hoef ik dan niet maken want dat is gemaakt van hart toch??

Oke dan ga ik eens proberen ofdat hij die andere dingen lust.
Want ik heb ook gelezen dat sommige een activitiebal gebruiken dus die schaf ik dan ook aan.
de kong heb ik in huis en dat vondt ik ook leuk om te lezen dat je daar dan die Bibi in kan doen,alleen bob gooit ermee ;Ddus dat wordt wel buiten geven dan ;D

Groetjes monique
Door Lizzy
#103073
Hoi Monique, wij worden niet moe hoor! Hier is het forum voor, voor vragen! Zoveel je hebt!

Maar goed, ik zou de Fytomix (in deze hoeveelheden) en de helft (ongeveer) Bibi niet langer dan 1 maand geven. Daarna zou ik langzaam meer Bibi en minder Fytomix gaan even. Je mag best Fyto blijven geven, maar de helft Bibi is op een gegeven moment een beetje te weinig.

Maar, met de ogen blijven voeren. Als hij op een gegeven moment weer aankomt, dan toch minder Bibi gaan geven.

Ohhh, je wilde koekjes van hart maken! Ja, dat kun je wel doen hoor! Ik dacht echt een maaltijd hart wilde gaan geven. Oeps, foutje van mij. Nee, koekjes kun je er wel van maken.

Groetjes, Lizzy
p.s., ja, een met Bibi gevulde kong zou ik ook buiten geven;D
Door Bobby
#103078
Ik vindt mezelf knap lastig met die vragen ;D ;Dmaar ben blij dat het door jullie anders wordt gezien.

O dat is niet zolang,het is maar goed dat ik het vraag ik had al tegen mijn man gezegd dat ik dacht dat het wel 8 weken kon arme Bob :-\ik ben een beetje te enthousiast ;D
Maar ik had gelezen dat sommige een fytodag houden dacht ik dus dat kan ik dan ook wel doen,als hij goed op gewicht is maar dat zal nog wel even duren


Dat had ik inderdaad nu begrepen want jullie houden je niet aan het gewicht van de rasstandaard maar kijken echt naar je hond en voelen.
Dat vindt ik wel heel goed eigenlijk want iedere hond is weer anders.

Ja ik had dat recept van die koekjes gezien en aangezien bob voor die tijd ook weleens rodiworst kreeg en ik ook las hier dat ze daar ook dik van worden geef ik dat ook maar niet meer.
Want het gaat net zo goed!!
Dus dan maak ikzelf zijn beloning en dan weet ik wat ik geef,kan je dat trouwens ook invriezen of maken jullie dat vers???

Groetjes monique
Door Lizzy
#103085
Hoi Monique, je kunt nooit teveel vragen stellen op een forum hoor! Dus ga gerust je gang ;).

Nou, 8 weken zal Bobby niet dood van gaan ofzo, maar op een gegeven moment zal hij toch weer wat meer voedingsstoffen moeten krijgen. Dat neemt niet weg dat je beslist niet de hoeveelheden Bibi hoeft te gaan voeren zoals je die in de tabel kunt vinden hoor. Dat is vaak veeeeeel te veel. En op een gegeven moment vind je een goede balans tussen voldoende Bibi (desnoods aangevuld met Fyto tegen de honger) waarbij hij op gewicht blijft. En nee, dit hoeft niet persee het gewicht te zijn dat in de boekjes staat! Iedere hond heeft inderdaad een andere bouw en ook andere voedselbehoeftes.

De meeste koekjes kun je prima invriezen. Ik weet niet precies wel recept je wilt maken?

Groetjes, Lizzy
Door Bobby
#103098
;D ;D was mijn briefje kwijt waar ik het op had staan.
Dat je lever of hart kookt en dan in kleine stukjes snijdt en dan 30 min. in de oven.

Nou de hoeveelheid moeten we dan maar even afwachten maar denk inderdaad als hij 500 perdag Bibbi alleen krijgt dat hij dan toch dikker wordt,maarja ik moeten we dan maar even zien.
Want dat zal ik dan ook wel weer snel zien denk ik.
Voorals nog moet eerst alles eraf ;).

Groetjes Monique
Door Truus
#103100
Hoi Monique, ik ben al een tijdje bezig met Fytomix en de helf versvlees.
Ik weet wel zeker dat als ik Timo zijn normale portie vlees zou geven, hij weer aankomt. Dus ik let op zijn gewicht door te voelen en te kijken.
Zo zie je maar dat het voor elke hond weer anders is i.p.v. het geven zoals op de verpakking staat.
Succes hoor!
Door Truus
#103114
Ik denk nu al een maand of vier maar hij moest ook flink afvallen hoor en voorheen is het nooit gelukt.

Het gaat langzaam maar hij doet het prima zo.

Grts Truus.
Door Bobby
#103121
O en doe je dan alleen complete maaltijden???
Volgens de weegschaal moet er bij bobby 6 kilo af,maar ik weet dus nu dat ik ook moet voelen aan hem,dus ik moet nog even bekijken ofdat dat zo is ;D
Hoeveel moest jou hond afvallen??

Groetjes monique
Door Truus
#103130
Ik geef compleet vers vlees en Fyto dus. Hij moest ruim 3kilo afvallen. Ik kijk niet WAT hij volgens het boekje zou moeten wegen. Timo is een grote grof gebouwde J.R.
Ik kijk alleen naar z'n lijf en voel aan de zijkant of ik ribben kan voelen.
Op deze mannier is het goed gelukt hoor en....heel belangrijk, geen hongergevoel!!!
Door Bobby
#103134
Die lap vuile pens is ook goed voor de tanden schoon te maken lees ik ;D ;D
Dat is helemaal mooi en geven jullie dan zo"n hele lap of maken jullie stukjes???

Groetjes Monique
Door tieneke
#103135
[quote="Bobby"]
Die lap vuile pens is ook goed voor de tanden schoon te maken lees ik ;D ;D
Dat is helemaal mooi en geven jullie dan zo"n hele lap of maken jullie stukjes???

Groetjes Monique
[/quote]
Om eraan te wennen snij je in het begin kleine stukjes,daarna doet ie het zelf wel! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door