Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#1030774
Naar aanleiding van het vorige topic "ik ben even in de war" van spreeuwtje heb ik eens zitten rekenen.
Als ik zelf ga malen, kom ik op 1,80 per kg (zit dan kipfilet uit de super bij wat het duurder maakt. De cb kost me per dag 2,50 en de haaksbarf 3,30 per dag.
Met de cb scheelt het dus 70 cent per dag en dat lijkt op zich niet veel maar op jaarbasis is het 255,50. En het verschil op jaarbasis met de haaksbarf is 547,50.
Nu was voor mij de reden om van cb naar hb te willen gaan dat er zeker te weten geen graan in zit maar het is dus wel een dure liefhebberij. Zeker als ik met zelf gaan malen hetzelfde bereik. Geloof niet dat ik hier nog echt over na hoef te denken ;)

Ik zag trouwens in een oudere bestellijst van herby ook houtduiffilet, patrijsfilet en geitenvlees. In de lijst van maart die ik heb zie ik dit niet meer staan. Is dit er niet meer (ivm variatie) of is mijn lijst niet meer up-2-date?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1030848
zelf malen is best goed te doen, zolang je niet net als spreeuw in 1x 20 kilo maalt  ;D
ik ben ook vanwege de centen, en omdat ik dan precies weet wat erin Otje gaat, zelf gaan malen.

herby heeft met sommige dingen een wisselend assortiment, is ook een beetje afhankelijk van het seizoen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1030855
Zelf malen heb ik geen ervaring mee, hier eet de kat kipkarkas, nek en eendenvleugel en konijnkarkas in kleine stukkies. Maar de prijs scheelt zeker, is hier ook een reden geweest. Herby wisselt wel eens iets met wat hij heeft. Ik heb hem vorige week gesproken, hij gaf toen aan dat er een nieuwe lijst gaat komen. Maar denk niet dat dat rap zal gaan. De zalmwangen zijn er niet meer (zijn zalmleverancier hakt de vissen anders als eerder). Die komen voorlopig ook niet weer. Ben benieuwd hoe poezebeest het vindt. Succes met malen t.z.t.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door