Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boefies
#1028353
Hoi,

Babs eet de laatste tijd weer poep.  >:( En gras eet ze ook veel. Ik heb gehoord dat dit kan komen omdat ze bepaalde vitaminen of mineralen tekort komt.
Ze krijgt nu AHV, HB Geit, HB Paard, Rodi Pens & Schapenvet en Rodi Rund en Groenten te eten. (Ze heeft een algehele gevogelte allergie en ik heb ondekt dat ze op Lam ook niet goed reageert.) Af en toe fruit of yohgurt e.d.

Weet iemand hoe dat komt dat ze poep eet? En weet iemand wat ze dan tekort komt. En wat kan ik haar het beste bijvoeren?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Mariette pootje Babs
Door oebaya
#1029597
De meeste honden stoppen met poep eten als ze dagelijks veendrenkstof over hun eten krijgen. Zoek het even op met google en dan kan je ook verkoopadressen vinden of het via internet bestellen.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#1029612
[quote="Jet en Babs"]
Hoi,

Babs eet de laatste tijd weer poep.  >:( En gras eet ze ook veel. Ik heb gehoord dat dit kan komen omdat ze bepaalde vitaminen of mineralen tekort komt.
Ze krijgt nu AHV, HB Geit, HB Paard, Rodi Pens & Schapenvet en Rodi Rund en Groenten te eten. (Ze heeft een algehele gevogelte allergie en ik heb ondekt dat ze op Lam ook niet goed reageert.) Af en toe fruit of yohgurt e.d.

Weet iemand hoe dat komt dat ze poep eet? En weet iemand wat ze dan tekort komt. En wat kan ik haar het beste bijvoeren?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Mariette pootje Babs
[/quote]

Hoi Mariette, de kans dat jouw hond vitamines/mineralen tekort komt is nou niet bepaald aannemelijk hoor. Ik denk dat je het in die hoek niet moet zoeken. Ik weet niet of Babs gecastreerd is? Maar hier heb ik dus een hond die rond haar loopsheid (ervoor) poept gaat lopen eten. Echt heel ergelijk, heel smerig en goor. Zodra haar loopsheid voorbij is, stopt ze daar weer mee.

Nu heb ik wel gemerkt dat als ik haar Schindele's mineralen geef, ze veeeeeeel minder tot geen poep meer eet. Ik hoor hetzelfde wel over veendrenkstof, maar daar heb ik geen ervaring mee (en bovendien geef ik liever Schindele's mineralen). Ik geef haar dat als kuurtje voor haar loopsheid (wanneer ze poep begint te vreten). Het is niet 100% waterproof hoor, als ze echt een "mega sappige reuze verse Frolic drol" ziet, dan snackt ze die soms toch nog wel naar binnen.

Zelf als jouw hond gecastreerd is, zou ik toch eens opletten of ze dit niet een periode lang doet zo iedere 6 a 9 maanden.
Door Boefies
#1030686
???...ja, ze is wel gecastreerd...en al was ze dat niet, dan zou ze inderdaad rond deze tijd loops zijn. Hopenlijk is het dan een periode. Maar ik ga zeker even kijken naar de veendrenkstof en de Schindele's mineralen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips! :)
Door cathrien
#1030797
[quote="oebaya"]
De meeste honden stoppen met poep eten als ze dagelijks veendrenkstof over hun eten krijgen. Zoek het even op met google en dan kan je ook verkoopadressen vinden of het via internet bestellen.
gr.
Nicolette

[/quote]

Helaas heb ik deze ervaring niet.
Door ~Joke~
#1030926
Hier van alles geprobeerd maar ze blijven het doen. Niet het hele jaar door. Het begint in de herfst en gaat de hele winter door tot het voorjaar als het nieuwe gras bovenkomt, dan gaan ze dat weer eten  :D
Bepaalde brokpoep is gewoon erg lekker door de geur en smaakstoffen die zijn toegevoegd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door