Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1030606
hoi,

ik heb een vraag zoals een hoop weten was ik (tijdelijk) gestopt met barf en geef ik nu kivo maar..... ik wilde toch weer wat botwerk met veel vlees geven. waar kan ik dan het beste mee beginnen? kip zit volgens mij al veel in kivo dus wilde iets gaan geven wat niet in de kivo zit. ik dacht aan lam geit en parelhoen (verder lusten ze ook niks op kip na) en soms een strot van een rund gaan geven. voorlopig wilde ik nog niet helemaal over gaan dus de hoofdmoot blijft kivo. groentes kregen ze nog steeds af en toe en ei ook. kan iemand mij helpen en tips geven? ondansk mijn angst kriebelt het toch om botwerk te gaan geven (met vlees eraan)
Door dinnee
#1030629
Eend en duif zijn ook vrij zacht, dat kan je ook proberen. Of kwarteltjes, maar die zijn wel erg klein. :)
Door Mevroi Kruim
#1030673
Duif viel mij nog tegen, zijn wel geen dikke botten maar volwassen wedstrijdduiven hebben toch best stevige botjes. Parelhoen is idd zacht, tamme eendenrug bv ook, de poten weer duidelijk harder maar daar zit wel lekker veel spiervlees aan. Kwartel is denk ik hap-slik-weg.
Lam en geit kan prima als het jonge dieren waren, dan kun je de ribben buigen en de ruggegraat is ook zacht. Dan gaat schouderblad of bekken ook goed, ook al is dat groot bot.
Runderstrot is geen bot maar kraakbeen, tis wel lekker kauwen maar je hoeft er geen problemen van te verwachten.
Door Happy Tail
#1030743
Parelhoen moet dan echt geen probleem zijn.
Eendenkarkas is een optie, en ook konijn.
Met geit zou ik zelf even voorzichtig zijn, want je moet dan wel weten of je jonge geit krijgt. soms kun je het aangeven bij een leverancier en dan krijg je dat ook. Ook lamsribben kunnen wat hard zijn als ik ervan uitga dat je nog een klein beetje bang bent voor het echt botwerk. Dus ook daar even navragen naar lamsribben van jonge dieren die kun je gewoon buigen.
Door lightning
#1033793
ok ik heb toch een mini bestelling gedaan. heb eendennek strot lamsribbetjes en parelhoen voor af en toe wil ik dat dus gaan geven. eendkarkas lusten ze weer niet. misschien volgende keer konijnenvoorbenen??
Door tieneke
#1034371
lightning schreef: ok ik heb toch een mini bestelling gedaan. heb eendennek strot lamsribbetjes en parelhoen voor af en toe wil ik dat dus gaan geven. eendkarkas lusten ze weer niet. misschien volgende keer konijnenvoorbenen??
Konijnenvoordelen vinden ze hier zalig en wordt zo naar binnen gezogen... :P
De lamsribben kun je eenvoudig testen op hardheid met een snoeischaar  ;) knip je ze niet makkelijk door dan niet geven,dan is het zeker een ouder dier ipv jong lam.Vraag anders naar jong lam van zo'n maand of 6 en geef te kennen dat je zeker geen schaap wilt.
Gebruikersavatar
Door pike
#1034415
tieneke schreef: Konijnenvoordelen vinden ze hier zalig en wordt zo naar binnen gezogen... :P
De lamsribben kun je eenvoudig testen op hardheid met een snoeischaar  ;) knip je ze niet makkelijk door dan niet geven,dan is het zeker een ouder dier ipv jong lam.Vraag anders naar jong lam van zo'n maand of 6 en geef te kennen dat je zeker geen schaap wilt.
Als ik bedenk dat die van mij ze in een paar minuten ophebben kan ik met voorstellen hoe dat bij jou er uit ziet  ;D
Door tieneke
#1034433
pike schreef: Als ik bedenk dat die van mij ze in een paar minuten ophebben kan ik met voorstellen hoe dat bij jou er uit ziet  ;D
Secondenwerk  :-[
Stelletje smerige wilde zwijnen  >:(
Door 202Spots
#1034435
tieneke schreef: Secondenwerk  :-[
Stelletje smerige wilde zwijnen  >:(
En dankbaar dan ?????? neuuhhhh mooi niet he?  ::) :-X
Door tieneke
#1034438
202 Spots schreef: En dankbaar dan ?????? neuuhhhh mooi niet he?  ::) :-X
Niet echt....ze willen zelfs meer.....!!!! :P ;D ;D
Ik zal eerdaags eens een filmpje in de bar plaatsen,dan ziet iedereen hoe ze de deuren er bekant uitlopen...en mij omver lopen tssss...  ::) ;D ;D
En dat voor een lappie vlees/bot  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door