Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yalinka
#1029697
Hoi allemaal,even een vraagje over het voeren van een drachtige teef.Eten wil ze wel,liefst heeeel veel,maar het 'normale'eten wil ze nu minder.Ik gaf altijd een mix van pens/lam/geit/rund en daarbij de botten,groentemix,zuivel ed.Nu wil ze de vleesmix niet of slecht eten.Ik heb toch maar een paar dozen compleet( AHV) ingeslagen en dit wil ze wel. :)Botten,kippenbouten en kalfsribben gaat er nog graag in en verder krijgt ze Kefir/kwark/ei/honigmengsel met havermout en dit gaat er ook heel gretig in.Ik ga nog wel andere combinaties proberen maar omdat ze nu ook compleet krijgt zit ik een beetje met de extra's die ze normaal bij alleen een barfmenu krijgt.Dit wordt m'n 1ste nest dus ik ben toch wel een beetje nerveus of ik alles wel goed doe.De pups wil ik straks ook vlees/barf gaan voeren dus tips zijn altijd welkom.O ja,het gaat om Roxie,m'n lieve bernerteefje,nu 51,1 kilo :)Pas had ik pannekoeken gebakken en die vond ze ook erg lekker.In de vakantie heeft ze ook wat minder gegeten maar dit kon ook met de andere omgeving,warmte en/of soms wat misselijk zijn te maken hebben.Ze is nu 7 weken drachtig en is nu ruim 4 kilo aangekomen.Advies welkom :)
Door Hanny
#1029767
Blijft de vraag, of die vier kilo van veel eten is, of van de pupjes.
Misschien doe je extra moeilijk. De AHV, die je geeft zou ik zien als volledig en dan zou ik de andere voeding, die je aanbiedt in balans willen geven. Misschien het botpercentage iets verminderen, maar verder zou ik niet zo veel veranderen.
Misschien wil je haar wel te veel geven en wordt ze daardoor kieskeurig.

Hanny
Gebruikersavatar
Door nova
#1029774
HEEEEEEEEEEEEE  Mooos :wavetowel2: :wavetowel2: :wavetowel2: 

Ook hiero?

Leuk leuk
Ik hoop dat je een goed antwoord krijgt op jouw vraag
Knuff voor Roxy
Gr

PS wat een mooi onderschrift weer
Door crutz
#1029838
weet je zeker dat ze drachtig is? want 4 kilo met 7 weken vind ik niet heel veel aangekomen....tenminste niet als ik naar de dames hier kijk....
verder voer ik vrij lang "normaal"

ze eten hier om de dag, teef die gedekt is doet normaal mee, tot ze zelf aangeeft hoe of wat,
nu bij het laatste nest ging Umi met een week of 3 gal spugen op de vastendag, dus kreeg ze die dag de helft van haar normale portie op de andere dagen, dit heb ik zo volgehouden tot de laatste paar dagen, toen ging ze echt om meer voer vragen en kreeg ze naar behoefte (dus stond er altijd wat voor haar...), maar dat was de laatste 5 dagen....
Door Greece
#1029897
Niet om commentaar te leveren hoor, ik heb het genoegen nog niet gehad om een nestje te mogen fokken, maar wat voegt havermout toe?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1029903
Rosalie schreef: Niet om commentaar te leveren hoor, ik heb het genoegen nog niet gehad om een nestje te mogen fokken, maar wat voegt havermout toe?
Koolhydraten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1029905
Yalinka schreef: Hoi allemaal,even een vraagje over het voeren van een drachtige teef.Eten wil ze wel,liefst heeeel veel,maar het 'normale'eten wil ze nu minder.Ik gaf altijd een mix van pens/lam/geit/rund en daarbij de botten,groentemix,zuivel ed.Nu wil ze de vleesmix niet of slecht eten.Ik heb toch maar een paar dozen compleet( AHV) ingeslagen en dit wil ze wel. :)Botten,kippenbouten en kalfsribben gaat er nog graag in en verder krijgt ze Kefir/kwark/ei/honigmengsel met havermout en dit gaat er ook heel gretig in.Ik ga nog wel andere combinaties proberen maar omdat ze nu ook compleet krijgt zit ik een beetje met de extra's die ze normaal bij alleen een barfmenu krijgt.Dit wordt m'n 1ste nest dus ik ben toch wel een beetje nerveus of ik alles wel goed doe.De pups wil ik straks ook vlees/barf gaan voeren dus tips zijn altijd welkom.O ja,het gaat om Roxie,m'n lieve bernerteefje,nu 51,1 kilo :)Pas had ik pannekoeken gebakken en die vond ze ook erg lekker.In de vakantie heeft ze ook wat minder gegeten maar dit kon ook met de andere omgeving,warmte en/of soms wat misselijk zijn te maken hebben.Ze is nu 7 weken drachtig en is nu ruim 4 kilo aangekomen.Advies welkom :)
Wat is nou precies je vraag?
Door Yalinka
#1029922
crutz schreef: weet je zeker dat ze drachtig is? want 4 kilo met 7 weken vind ik niet heel veel aangekomen....tenminste niet als ik naar de dames hier kijk....
verder voer ik vrij lang "normaal"

....
Ja hoor,ik heb een echo laten maken en met 4 weken was er niks te zien en 1 week later zagen we er 4.Dus waarschijnlijk niet zo'n groot nest maar om te beginnen vind ik 4 een heel mooi aantal.
Verder heb ik haar de 1ste keer bij een andere DA gewogen en de 2 laatste keren weer bij m'n eigen.Kan zijn dat de weegschalen niet helemaal hetzelfde aangeven.En de groeispurt zit meestal in de laatste weken dus ik wacht maar af.En het kan ook zijn dat ze tijdens de vakantie is afgevallen,omdat ze toen 2 weken slecht heeft gegeten.Vanmorgen had ze weer niet zo'n trek en heeft iets meer dan de helft opgegeten.Ik wil haar wel gezonde dingen voeren dus probeer ik later de bak weer aan te bieden met dan iets erbij,sardientjes oid.Dit ging er vanmiddag wel weer in. :)
Door Yalinka
#1029931
Angelique schreef: Wat is nou precies je vraag?
Mijn vraag  Angelique is of ik nog moet supplementeren nu ze bijna alleen compleet eet.Wel een bot enzo maar aan het eind moet ik eigenlijk gaan minderen met botten.Ze wil wel lever of hart en bij m'n barfmenu kreeg ze dus lijnzaadolie,zeewier,zilvervliesrijst,visolie,vit.C als ik geen groentemix had.
Ik ga morgen denk ik iets anders proberen want ik denk dat ze de pens die in de vleesmix zit nu niet lekker vind.Zolang ze (bijna) alleen compleet eet geef ik haar er maar niks anders bij aan supplementen. :(
Door Sietie
#1030152
ik heb ook een drachtige teef die nu 8 weken drachtig is...ze wil deze week minder eten..omdat ze nu steeds wat misselijk is... om toch wat binnen te krijgen voer ik spiervlees en krijgt ze wat pupmelk (farmfood) met bambix en wat honing...
zo nu en dan pakt ze wel ineens weer iets van vleesbot... maar dat aandeel vleesbot is nu minder dan normaal en nu dus meer spier vlees en orgaan ...ik geef geen supplementen omdat het normaal is dat ze aan het einde van de dracht minder vleesbot gaat eten
Door Lizzy
#1030308
Yalinka schreef: Mijn vraag  Angelique is of ik nog moet supplementeren nu ze bijna alleen compleet eet.Wel een bot enzo maar aan het eind moet ik eigenlijk gaan minderen met botten.Ze wil wel lever of hart en bij m'n barfmenu kreeg ze dus lijnzaadolie,zeewier,zilvervliesrijst,visolie,vit.C als ik geen groentemix had.
Ik ga morgen denk ik iets anders proberen want ik denk dat ze de pens die in de vleesmix zit nu niet lekker vind.Zolang ze (bijna) alleen compleet eet geef ik haar er maar niks anders bij aan supplementen. :(
Vitamine C zou ik sowieso niet geven. Ik vind permanent vitamine C supplementeren geen goed idee. Daarover staat wel het e.e.a. te lezen op Barfplaats van Mogens Eliasen (en het feit dat het lichaam van de hond stopt vitamine C zelf aan te maken als je supplementen geeft). Lijnzaadolie vind ik eerlijk gezegd ook niks. Het is een niet actieve omega 3 vetzuur en beter geef je visolie. Dat mag je tijdens de zwangerschap wel geven hoor, bij het complete voer. Of je moet rauwe vette vis voeren: dan hoef je geen visolie te geven. Lijnzaadolie liet ik dus sowieso vallen. Zeewier mag je in kleine hoeveelheden best blijven geven. Maar het hoeft niet. Zilvervliesrijst zou ik niet geven. In kvv zit al koolhydraat. Als het percentage kvv te laag wordt, kun je of wat groentemix geven met koolhydraadrijke groente (pompoen, bataat) of je kunt wat havermout geven.
Door crutz
#1030414
Sietie schreef: ik heb ook een drachtige teef die nu 8 weken drachtig is...ze wil deze week minder eten..omdat ze nu steeds wat misselijk is... om toch wat binnen te krijgen voer ik spiervlees en krijgt ze wat pupmelk (farmfood) met bambix en wat honing...
zo nu en dan pakt ze wel ineens weer iets van vleesbot... maar dat aandeel vleesbot is nu minder dan normaal en nu dus meer spier vlees en orgaan ...ik geef geen supplementen omdat het normaal is dat ze aan het einde van de dracht minder vleesbot gaat eten
idd mogen ze hier ook gewoon naar behoefte eten, en minder vleesbot, ook normaal / natuurlijk, dus supplementeer daar niet voor...
de eerste dagen na de bevalling is ze hier ook geen fan van en eet eigelijk ook niet fanatiek veel vleesbot, maar meer zachte dingen...echt vleesbot gaat ze pas een ruime week na de bevalling weer eten...
Door Yalinka
#1032020
Ze eet nu helemaal geen vlees meer :(Andere soorten compleet geprobeerd maar ze wil het niet.Wel Kefir/biogarde ed. met havermout en wat honing.Vanmiddag wat pannekoeken gebakken met puppymelk en tarwebloem en die verslind ze.Wat ze wel wil eten zijn brokken :oDus maar een zakje gehaald en als ze echt niets anders wil dan dan geef ik haar maar een handje brokken.Meestal willen ze op het eind alleen maar vlees en ik heb een hond die ineens brokken wil gaan eten ;)Ik heb nog kipkarbonade liggen dus even kijken of ze dit vanavond wil eten.De groei zit er wel in want ze is ruim 1 kilo aangekomen in 5 dagen.Hopelijk komt na de bevalling haar normale eetpatroon weer terug en kan ze weer lekker van haar vleesmaaltijden genieten.
Gebruikersavatar
Door kira
#1032066
Tja zwangere dames. Grote beer had ook veel moeite met eten tijdens de dracht. Eigenlijk ging alleen pens erin. Na de dracht was het ook verstoord. Alles wat je iedereen dan hoort zeggen bliefte ze niet. Geen pens, geen hart, geen kip, geen rundergehakt of tartaar. Het zal wel een hormoon kwestie zijn. Misschien eet ze over een paar dagen wel weer haar vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door