Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#102971
Ted spuugt de laatste dagen af en toe... Het is een soort wit schuim/kwijl en er zitten geen etensresten oid in...Sinds drie dagen (dus zolang als ze spuugt), krijgt ze minder CB dan normaal, zou het maagzuur oid kunnen zijn? Ze doet het vaak 's ochtends bij het wakker worden, 's middags voor etenstijd en vannacht ook... Moet ik haar weer meer gaan geven? Of zou het helpen om haar, zodra ze misselijk wordt een stukje komkommer oid te geven, zodat ze in ieder geval iets in haar maag heeft?
Door ine
#102974
Hoe vaak en op welke tijden krijgt ze eten?
Hoeveel kreeg ze eerst en hoeveel nu?
Het overgeven lijkt een beetje op dat van een hond met een erg leg maag ;) Misschien dat de maaltijden iets meer verdeeld kunnen worden?
Door geer
#102976
Ze kreeg eerst 200 gram CB per dag, maar aangezien ze, nu ze loops is, minder beweegt, vond ik haar een beetje dikker beginnen te lijken...Ook poepte ze soms wel vier keer op een dag...Nu krijgt ze wat minder, zo'n 170 gram op een dag, maar begint ze dus een beetje te spugen... Ze krijgt 's ochtends de helft en dan 's middags, rond een uur of 5 de andere helft... Ik ben bang dat als ik haar maaltijd verspreid over 3 keer voeren, ze altijd hongerig blijft, aangezien ze dan wel erg weinig per keer krijgt... Maarrrr...als ik het zo lees, dan ga ik haar maar weer iets meer geven... ;)
Door ine
#102977
Misschien ook haar laatste voeding iets later?
Of, inplaats van iets meer geven, die laatste 30 gram net voor het slapen? Mijn honden krijgen na de laatste uitlaatronde altijd een beloninkje, bestaand uit wat ik op dat moment heb liggen en ikzelf niet meer eet! ;) Oud brood, een appel met een plekje, een halve overgebleven komkommer enz. Op deze manier is de maag niet helemaal leeg!
Lizzy weet het vast wel, die heeft ook deze problemen gehad! Het is hier vaker besproken, maar geen idee waar! ;)
Door Marion
#102985
Als Tommie zich ergens erg druk om heeft gemaakt, gaat hij eerst lopen hoesten en kokhalzen en dan spuugt hij ook wel eens doorzichtig schuim/kwijl.
Door Lizzy
#103279
geer schreef: Ted spuugt de laatste dagen af en toe... Het is een soort wit schuim/kwijl en er zitten geen etensresten oid in...Sinds drie dagen (dus zolang als ze spuugt), krijgt ze minder CB dan normaal, zou het maagzuur oid kunnen zijn? Ze doet het vaak 's ochtends bij het wakker worden, 's middags voor etenstijd en vannacht ook... Moet ik haar weer meer gaan geven? Of zou het helpen om haar, zodra ze misselijk wordt een stukje komkommer oid te geven, zodat ze in ieder geval iets in haar maag heeft?
Hoi Geer, dit klinkt me niet als lege-maag-ik-ben-misselijk-kotsen.... Dat is meestal geel schuim/vocht. De meeste honden gaan dan gras eten en braken gele vloeistof uit.

Maar goed, je weet maar nooit. Misschien moet je gewoon proberen om haar 's avonds laat of 's morgens vroeg een beetje yoghurt te geven. Dat helpt vaak goed bij maagzuur, lege maag, etc. en als er melkzuurbacterieen in de yoghurt zitten, dan is het ook nog eens goed voor de darmflora.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door