Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#1029726
Hee hoi!

Door mijn nieuwe pup Buran heb ik me gestort in de tot dan toe onbekende wereld van Barf en KVV (hihi, dacht al die tijd dat het KKV was, kant en klaar vlees......  :D) en ik wil mijn oudjes Faydor en Balou ook over gaan zetten, eerst maar eens naar KVV in verband met inlezen Barf. Echter, beide oudjes, met name Balou (mechelse herder teef) hebben nog maar bijzonder weinig tanden in de bek wegens ballen en stokken verslaving....  :( . Van wat ik tot nu toe gelezen heb zou het voor hun verstandig zijn om met name kipkarkasjes, kwarteltjes e.d. te gaan voeren, zie dat dat geschikt beginners voer is. Als je dat met spiervlees van andere diersoorten afwisselt moet dat lukken, toch? Nog tips en trucs? En ik heb dat echt nog nergens gelezen dus ik vraag het toch ff (zal het nog wel ergens tegen gaan komen, ongetwijfeld): spiervlees, is dat het vlees dat we zelf ook over het algemeen eten? Dus het niet bot-vlees?

Groetjes,

Barbara, Balou, Faydor en Buran
Door Lizzy
#1029738
Ja hoor, alle zachtjes vleesbotjes van kleine dieren kun je ze geven. Als ze het niet weg krijgen, kun je het altijd nog flink met een vleeshamer meppen. Maar, meestal lukt het prima met afgesleten tanden/kiezen. Vleesbot van kip, parelhoen, eend, konijn, kwartel: allemaal prima te doen.

Spiervlees is inderdaad het vlees dat mensen over het algemeen eten. Dus zonder het bot. Het vlees dat ooit de beweging van het dier hebben verzorgt, de spieren. Dus niet lever, nier, maag, etc. maar echt de spieren: dat is spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door