Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Desta
#1029484
snijden jullie de knoflook in stukjes of persen jullie het?
Door dorinekok
#1029492
ik kook het lichtjes mee met de groente mix en daarna pureer ik het.
Zo losse knoflook lusten ze ECHT niet.
Door Desta
#1029498
Hahahaha ja idd, daarom vroeg ik het ook... ik moet zeggen dat ik ook niet gek ben op rauwe knoflook hihihihihi
Door Lizzy
#1029610
Ik pers de knoflook. Hier zijn ze dol op knoflook en zien ze het als smaakmaker. Als ik knoffie's in de tuin heb, dan vreten ze zelf aan de groene sprieten die naar boven komen. Zeker mijn "natuur-hondje" Linga (die nog nooit 1 brokkie heeft gegeten) doet dat.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1029631
kun je ook knoflookpoeder gebruiken of is dat geen idee? Ik ben niet zo van de knoflook (ik kook aardappels, groente en een stukje vlees en daar houd het mee op :-[). Heb pas een doosje knoflookpoeder gekocht, om mee te experimenteren :P en vroeg me af of ik dat ook aan Rakker kon geven door z'n eten en zo ja hoeveel zou je daar van moet geven???
Door Lizzy
#1029632
Ik zie persoonlijk geen enkel voordeel van knoflookpoeder. Vers is veel beter. Poeder is een smaakmaker die ontzettend geconcentreerd is. De kans dat je er teveel van geeft is ook aanwezig.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1029637
hoeveel verse knoflook geeft je dan aan zo'n kleine knurft als Rakker??? Hij weegt 7,5 kg. en hoe vaak in de week???
Door Lizzy
#1029663
Dian schreef: hoeveel verse knoflook geeft je dan aan zo'n kleine knurft als Rakker??? Hij weegt 7,5 kg. en hoe vaak in de week???
Ik zou een half teentje, van al een klein teentje, per keer doen. Heb je een grote teen, dan eerder 1/4. En dan een keer of 4 per week ofzo. Knoflook is overigens geen noodzaak hoor. Maar het is wel gezond, dus ik mik het ook door mijn groentemix heen.
Door Happy Tail
#1029692
hier gaat er regelmatig rauw een geperste knoflookje door de groentenmix heen. En met name omdat ik het idee heb dat ze dan niet lekker genoeg is voor teken en vlooien.
maar ook  afgekookte boontje maak ik lekker met een knoflook marinade ;D
Door Desta
#1029711
Begrijp ik dat jullie geen vlooienspul (gif dus) gebruiken omdat jullie knoflook geven?? Dat scheelt een bom duiten als dat echt zo is :D
Door Mevroi Kruim
#1029874
Desta schreef: Begrijp ik dat jullie geen vlooienspul (gif dus) gebruiken omdat jullie knoflook geven?? Dat scheelt een bom duiten als dat echt zo is :D
Was het maar waar  :D nee, als je vlooien of teken echt kwijt wil moet je gewoon aan het gif. Het zal misschien een beetje helpen maar dat merk je nauwelijks. En om het echt effectief te laten zijn (zo dat al kan) zou je giftige doses moeten gaan voeren. Knoflook en andere ui-achtigen zijn nl niet onschuldig in hogere doses.
Door Greece
#1029896
'k geef ook altijd rauwe knoflook. Maar dan wel uit de buurt blijven als ze toevallig een boer(rje) laten. ;D
Door Desta
#1029923
Hahahaha, dat moet je ook doen als ik knoflook heb gegeven  :-[ :-[ hihihihi
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door