Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sem-agility
#1029002
Hallo allemaal,

Sinds ik sem weer op carnibest heb staan heeft hij een droge schilferige huid en zijn vacht glimt lang niet zo mooi als bij de br8kken die hij kreeg, wat kan ik sem geven dt zijn vacht en huid weer in goede conditie raken?
Door pallas
#1029022
Je kan er voor kiezen om:


1) visolie capsules elke dag te geven (bijv van de hema)
2) één of twee keer per week een paar sardientje (rauw) bij het eten te geven.
of een  halve zalmkop als hij dat kan verteren.
3) of een rauw eitje door het eten twee keer per week
4)eens een ander  merk kvv te proberen
5) te gaan barfen, dan weet je precies wat hij eet.

groene bladgroenten zijn ook goed voor de vacht, maar dat werkt wel weer een beetje laxerend.

Heeft hij ook jeuk dan kan je overwegen om hem in eerste instantie van de schilfertjes af te krijgen hem met een speciale shampoo wassen.
Voor Didot gebruik ik allermyl van de d.a. Dat geeft hem een mooi zetje in de goede richting.
Het probleem is daarmee niet verholpen , maar het geeft hem wel wat ondersteuning.
Laatst gewijzigd door pallas op za 16 aug 2008, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1029146
[quote="sem-agility"]
dank je voor de tips.

Sem heeft geen jeuk en de schilfers zijn nier erg, maar ik zie gewoon dat de vacht minder glanst
[/quote]

Ik zou het dan toch zoeken in de voeding.
Moet  je wel lang uitproberen denk ik, toch zeker een 6 tot 12 weken voordat je weer een goed vachtje ziet :)
Door pallas
#1029474
[quote="sem-agility"]
de vorige keer gebruikte ik ook carnibest en toen kreeg hij ook een minder glanzende vacht
[/quote]

heeft hij nog ander soorten kvv gegeten die wel goed gingen?
of alleen maar brokken?
Door Lizzy
#1029607
Ik zou zeggen, probeer eens een ander merk voer. Want als jouw hond geen mooie vacht op dit merk heeft, is er toch iets dat ze of te kort komt of waar ze niet goed op reageert. Tenzij het ontgiften is maar ik neem aan dat je wel eens eerder langdurig kvv hebt gegeven? Sec gezien ben ik een groot voorstander van meerdere merken combineren, als je persee kvv wilt geven, of om daar extra's bij te geven zoals Pallas al heeft beschreven. Maar, op het basis voer moet de hond het al goed doen. En jouw hond doet het in mijn ogen op het basis voer niet goed. Dus ik zou zeggen : zoek ander basis voer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door