Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1028799
Vandaag naar fysio met Aaf. Helaas is de knie op dit moment overbelast  >:(. Positief was dat de kniespier zo goed als even dik/krachtig is als aan de andere kant. En dat de poot technisch goed staat en alle bewegingen kan maken die gemaakt moeten worden. Waar we heel blij mee zijn omdat de poot volledig opnieuw in elkaar is gezet met alle mogelijke hulpstukjes en schroefjes en stukjes bot. Minder positief is dat mevrouw het vertikt om goed op haar poot te staan en slooft. Zit nu naast haar met een ijspakking, moeten twee keer per dag een half uur koelen. Verder deze week weer terug naar af, heel veel korte stukjes lopen en veel rust. En bij het lopen eindeloos over balkjes heenstappen, over matrassen heen lopen en bochtjes naar rechts om haar te dwingen haar poot goed te gebruiken. Wel balen, we dachten dat we op de goede weg waren maar hebben waarschijnlijk toch te veel gedaan. Aaf wil ook zo graag. Moeten nu over twee weken weer komen. Dat is wel fijn, want dan kunnen we horen of het weer beter gaat. We gaan vanaf morgen dus weer iedere twee uur een klein stukje lopen en onderweg de oefeningen doen.
Door pallas
#1028837
Balen dat de knie nu overbelast is.
Maar niet al het nieuws is slecht hè. Heel goed dat de spier alweer op sterkte is. Dat komt omdat jullie er zoveel tijd en energie n hebben gestopt met sie eeuwige balkjes lopen enz :)

Voor de doggies is het idd heel moeilijk om hun poot weer goed te gaan gebruiken.
Didot moeten we op dit moment ook "dwingen " om de hele beweging van zijn voorpoot af te maken.
Hij moet het doen middels fietsen en hydrotherapie.
Maar helaas nu ook weer met een rustdag er tussen, want elke dag ging niet goed.
Voor mijn gevoel zijn we al maanden bezig om  hem weer goed te laten bewegen :'(

Wat voor soort fysio krijgt Aaf nu?
Misschien kan je eens overleggen of hydrotherapie ook wat voor haar is.
Dan kan ze wel haar poot gebruiken en kunnen ze de belasting regelen door er meer of minder water in de bak te zetten.
Ik moet zeggen dat ik er zelf erg enthousiast voor ben geworden.
Gebruikersavatar
Door kira
#1028855
We krijgen gewone fysiotherapie, oefeningen, massage, lasertherapie.

Aaf mag nog geen hydrotherapie, ze is in haar hoofd nog niet één hond, ze heeft zeg maar nog geen goede lichaamsbeheersing en is daardoor erg blessure gevoelig, de fysio is bang dat hydrotherapie dus mogelijk in haar voorhand schade gaat toebrengen omdat ze zichzelf verkeerd corrigeert. Vind ik wel jammer, hydrotherapie leek mij wel wat. In z'n algemeenheid kun je zeggen dat aaf zichzelf in de weg zit, ze heeft een erg lage spierspanning en ze loopt erg ongecoördineerd (ze is van het type maakt niet uit hoe het er uit ziet als ik er maar kom). Met het over de balken heen lopen moesten we haar dus eerst ook nog leren dat je voorpoten op kunt tillen. Daarnaast is ze erg onhandig. Als ze gymles zouden geven op hondenscholen zou ze een dikke onvoldoende scoren. Maar we zijn erg tevree of de fysio ze let op alles, ook op hele kleine dingen en ze gaat echt voor het uiterste. Ben zelf wel heel blij dat de spier nu eindelijk op kracht is, die moet tenslotte de steun in de knie geven. Van de week maar rustig aan doen en dan hopen dat we het weer goed kunnen opbouwen. Vind het wel erg sneu voor Aaf, ze is nu 9 maanden en we moeten haar nu al drie maanden aan alle kanten beperken. Aan de andere kant denk ik dan maar, ze weet niet beter, al hoewel ze natuurlijk wel ziet dat onze andere gewoon los door het bos huppelen en denderen.

Maar we houden moet en morgen ga ik weer vrolijk rondjes lopen en balkjes stappen. Jullie ook succes, kan mij zo voorstellen dat Didot wel weer over de behendigheidstoestellen heen wil vliegen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1028870
In ieder geval fijn dat die spier op sterkte is en dat haar knie technisch gezien goed zit.
Maar wat balen dat de knie nu overbelast is en jullie een stap terug moeten doen.
Het is al zo moeilijk zo'n jonge hond zo lang rustig te houden.
Ik hoop dat het volgende bezoek aan de fysio weer positiever zal zijn, maar wat een lange weg heeft deze dame te gaan.
Geef haar maar en dikke knuffel van mij. :-*
Door pallas
#1029018
[quote="kira"]
We krijgen gewone fysiotherapie, oefeningen, massage, lasertherapie.

Aaf mag nog geen hydrotherapie, ze is in haar hoofd nog niet één hond, ze heeft zeg maar nog geen goede lichaamsbeheersing en is daardoor erg blessure gevoelig, de fysio is bang dat hydrotherapie dus mogelijk in haar voorhand schade gaat toebrengen omdat ze zichzelf verkeerd corrigeert. Vind ik wel jammer, hydrotherapie leek mij wel wat. In z'n algemeenheid kun je zeggen dat aaf zichzelf in de weg zit, ze heeft een erg lage spierspanning en ze loopt erg ongecoördineerd (ze is van het type maakt niet uit hoe het er uit ziet als ik er maar kom). Met het over de balken heen lopen moesten we haar dus eerst ook nog leren dat je voorpoten op kunt tillen. Daarnaast is ze erg onhandig. Als ze gymles zouden geven op hondenscholen zou ze een dikke onvoldoende scoren. Maar we zijn erg tevree of de fysio ze let op alles, ook op hele kleine dingen en ze gaat echt voor het uiterste. Ben zelf wel heel blij dat de spier nu eindelijk op kracht is, die moet tenslotte de steun in de knie geven. Van de week maar rustig aan doen en dan hopen dat we het weer goed kunnen opbouwen. Vind het wel erg sneu voor Aaf, ze is nu 9 maanden en we moeten haar nu al drie maanden aan alle kanten beperken. Aan de andere kant denk ik dan maar, ze weet niet beter, al hoewel ze natuurlijk wel ziet dat onze andere gewoon los door het bos huppelen en denderen.

Maar we houden moet en morgen ga ik weer vrolijk rondjes lopen en balkjes stappen. Jullie ook succes, kan mij zo voorstellen dat Didot wel weer over de behendigheidstoestellen heen wil vliegen.
[/quote]

Volhouden en de moed niet verliezen :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door