Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1028078
Ben plast sinds vanmiddag echt heeeeeeel lang (wel 10 keer zo lang) en dan echt in een klein straaltje. Ook plast hij erg vaak.
Ik heb even zitten zoeken hier en kwam uit op blaasgruis wat het zou kunnen zijn.
Een paar weken gelden plaste hij ook zoals nu maar toen was het na een dag of wat over.

Herkent iemand dit en zo ja kan ik er zelf wat aan doen of maar weer naar de dierenarts?

gr. Nicole
#1028083
Volgens mij zijn er meerdere oorzaken. Het kan zijn dat hij heel erg moet plassen en daarom een klein straaltje piest (dat heeft Brutus wel eens). Het kan volgens mij zeker ook blaasgruis zijn (even wat plas opvangen en naar de DA brengen, dan weet je het zo). Het kan volgens mij ook een prostaatvergroting zijn.
#1028613
[quote="nicolioo"]
Ben is bijna 3 en is een intacte reu. Kunnen ze de prostaat dus ook nakijken door dat plasje? Anders laat ik dat zowiezo wel doen dan weet ik dat in ieder geval.
Het plassen ging wel al veel beter vandaag.

gr. Nicole
[/quote]


Volgens mij gaan ze bij de prostaat voelen of die ook vergroot is.... Niet echt een pretje voor de hond, maar soms wel noodzakelijk.

hier vind je er nog een artikel over: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=221
Laatst gewijzigd door Femke op vr 15 aug 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door