Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boika
#1025438
Twee van mijn vier honden lijken gevoelig te reageren op Barf.  Ik heb ze drie maanden Carnibest gegeven na hun hele leven brok en sinds een maand barf erbij om ze voorzichtig te laten wennen. De ene hond, een hollandse smous van 6 jaar heeft spuitdiarree en de andere, een jack russell van 8 1/2 heeft poep met een flinke slijmlaag erom  heen , soms dun, soms dik(sorry voor het vieze praatje :-[)
Kan dit ontgiften zijn? Kan ik dit proces versnellen? ik geef nu twee dagen Barf, kan ik dit wel uitbreiden zonder de darmen nog verder van streek te brengen?
Ze vinden overigens Barf wel erg lekker ;D. Ik heb ze kippennekken, ganzenekken en runderstrot gegeven en pens .
Door Borke
#1025492
Misschien is de verandering te snel na een leven lang brokken, ik weet niet hoe lang ze brokken hebben gegeven.
Misschien starten met kippennekken en pens en als dat goed gaat dan de week erna een nieuw ding erbij proberen?
Door boika
#1025523
Twee honden zijn 8 1/2 en een 6 en een 2 , dus zo lang hebben ze brokken gekregen
ik was dacht ik al voorzichtig begonnen, eerst een dag kippennekken en eendennekken en de tweede week nekjes en pens.
Misschien toch te snel
Door conleeuw
#1025524
een van mijn honden hadden in het begin ook best veel last, ik heb ontdekt dat ik haar beter maar van een diersoort per keer kon geven, dus als ik pens van rund gaf, kan er rund vlees bij, maar geen kip, dat was voor haar beter, minder last van spuitpoep!! nu vreet ze alles, doorelkaar, kan allemaal niet gek genoeg ;)
Door boika
#1025641
ja dat kan ook nog  :-\  maar ik hoop dat het niet zo is.
Als het over een paar dagen nog zo is , dan maar even naar de arts
Gebruikersavatar
Door kira
#1025655
Dat slijm dat was hier ook zo. Leek soms net een soort cocon. Ik heb toen de zoekfunctie gebruikt en zag dat veel honden dat hebben. Maar wel in de gaten houden, kan natuurlijk ook wel iets aan de hand zijn. En misschien even bijhouden wat je geeft en hoe de ontlasting is. Bij kleine beer is duidelijk zichtbaar dat als ik geen bot geef, ze gelijk dunne heeft. Dus die krijgt altijd bot bij een maaltijd. Grote beer heeft dat dus helemaal niet. Die heeft ook eigenlijk altijd dezelfde structuur in de poep. Kleine beer heeft veel meer wisseling, zowel qua kleur als qua substantie. Lekker praatje wordt dit zeg  ;D
Door boika
#1025731
  :yucky: inderdaad lekker praatje. Ik ga het in de gaten houden, wanneer en met welk eten.
Ik ben wel blij te horen dat het herkend wordt. Ik ga ook eens kijken op internet wat er over staat, heb ik nog niet gedaan
Bedankt!
Door sam123
#1026062
hoi,
ook mijn hond heeft gevoelige darmen.
deel omdat hij verwaarloosd is.
ikzelf heb dat ook mijn leven lang.

het is altijd een moeilijke materie, en het wil niet
zeggen dat het door het eten komt.
mijn hond krijgt ook kvv.)ook verschillend geprobeerd.)probiotica enz
je hoort ook regelmatig zijn darmen rommelen,
dat eet hij ook niet.
volgens de da is het goed dan je hond te laten vasten)een dag'
dan langzaam opbouwen eerst een krwart per dag volgende dag een halve maaltijd enz.
groetjes sylvia
Door Femke
#1026565
sam123 schreef: hoi,
ook mijn hond heeft gevoelige darmen.
deel omdat hij verwaarloosd is.
ikzelf heb dat ook mijn leven lang.

het is altijd een moeilijke materie, en het wil niet
zeggen dat het door het eten komt.
mijn hond krijgt ook kvv.)ook verschillend geprobeerd.)probiotica enz
je hoort ook regelmatig zijn darmen rommelen,
dat eet hij ook niet.

volgens de da is het goed dan je hond te laten vasten)een dag'
dan langzaam opbouwen eerst een krwart per dag volgende dag een halve maaltijd enz.
groetjes sylvia


mijn hond heeft dit ook, maar dat is als hij honger heeft. Hij eet dan niet omdat hij kotsmisselijk is! Ik moet hem eerst een paar happen dwangvoeren voordat hij zelf gaat eten.
Als ik hem naar buiten zou laten zou hij enorme hoeveelheden gras gaan eten.... :-\
't heeft niks met gevoelige darmen te maken....
Door sam123
#1028586
hoi femke,
gras zou volgens mij da niet goed zijn.
het gras zou dan kleine gaatjes maken in de maagwand(sprietjes).
de da raade het zelfs af.
ik zit zelf ook nog steeds met ziggy dan eet hij wel dan weer niet,
maakt niet uit wat je hem voorzet.
ik heb eigenlijk dit nog nooit meegemaakt, zijn ontlasting is prima.
de vorige honden aten alles en op elk tijdstip.
(men zegt dat westies moeilijke eters zijn.
groetjes sylvia
Door Femke
#1028608
sam123 schreef: hoi femke,
gras zou volgens mij da niet goed zijn.
het gras zou dan kleine gaatjes maken in de maagwand(sprietjes).
de da raade het zelfs af.

nee, ik sta het ook niet toe hoor. Ik geef hem in zo'n geval gewoon eten (al moet ik eerst een paar happen dwangvoeren).
sam123 schreef: ik zit zelf ook nog steeds met ziggy dan eet hij wel dan weer niet,
maakt niet uit wat je hem voorzet.
ik heb eigenlijk dit nog nooit meegemaakt, zijn ontlasting is prima.
de vorige honden aten alles en op elk tijdstip.
(men zegt dat westies moeilijke eters zijn.
groetjes sylvia
Is Ziggy goed op gewicht? Misschien moet je een vastendag in de week in gaan voeren. Of iets minder eten geven, misschien is hij verzadigd?
Probeer in elk geval geen circus van het eten te maken, want dat vinden ze vaak juist zo mooi dat ze nog slechter gaan eten  :-\ :-\
Door sam123
#1029208
hoi femke
ziggy is ondanks het slechte eten 10kg.
gisteren moest ik toch naar de dierenarts, daar heeft
hij tabletten gekregen, voor zijn darmpjes.
moet ik gebruiken als hij borrelt want volgens de da
maakt hij dan toch maagzuur aan.
en dan wordt hij misselijk.
(ziggy is verwaarloosd en slecht behandeld bij zijn vorige bazin)
dus allicht houdt hij daar altijd wat aan over.
hier zijn foto.
groetjes sylvia
Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door