Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#102820
Bij ons in de groep heeft een hondje regelmatig last van een volle anaalklier en is ook vaak ontstoken.
Ik ga eerst proberen of ik het hondje op versvlees kan krijgen. Het heeft nu speciale brokjes vanwegen allergie.
Het poept erg dun.
Nu wil de D.A. aan peniciline beginnen.
Hebben jullie een alternatief?
Door ine
#102834
Truus schreef: Bij ons in de groep heeft een hondje regelmatig last van een volle anaalklier en is ook vaak ontstoken.
Ik ga eerst proberen of ik het hondje op versvlees kan krijgen. Het heeft nu speciale brokjes vanwegen allergie.
Het poept erg dun.
Nu wil de D.A. aan peniciline beginnen.
Hebben jullie een alternatief?
Idd KVV, want die dunne poep is OOk voor de anaalklieren niet goed!
Zo blijven ze in een cirkeltje rondhobbelen en de hond voelt zich nooit echt lekker!
Vraag ze om het eens 6 weken te geven en dan kijken, of de hond wat opknapt! ;)
Succes!!
Door Truus
#102840
Ik zal m'n best doen. Het zal niet mee vallen omdat ze van het begin af aan al met dit hondje aan het tobben zijn. Hij doet het NU goed op dit voer zeggen ze :-\.

Het zal moeilijk worden maar....ik ga het proberen.

Wat betreft die penicilinezalf.....is er een alternatief?
Door Lizzy
#102846
Er zijn diverse homeopathische middelen bij anaalklier ontstekingen, maar dan moet het een beetje duidelijker zijn wat voor klachten de hond heeft (zijn er bijv. abcessen?). Er zijn dus zeker alternatieven en een bezoekje aan een holistisch dierenarts (of homeopatisch dierenarts) is zeker de moeite waard.

Maar, als ze de oorzaak niet wegnemen, dan blijft dit een steeds terugkerend probleem.... Dat kan ik je nu wel voorspellen!
Door Lizzy
#102848
(oorzaak is dus slechte ontlasting en dat wordt weer veroorzaakt door slechte voeding. Los je dat op, zijn de anaalklierproblemen ook opgelost. Al het andere is dus symptoombestrijding).
Door Truus
#102849
Lizzy schreef: (oorzaak is dus slechte ontlasting en dat wordt weer veroorzaakt door slechte voeding. Los je dat op, zijn de anaalklierproblemen ook opgelost. Al het andere is dus symptoombestrijding).
Zo dacht ik er ook over.....ik ga m'n uiterste best doen.
Door Lizzy
#102851
Succes Truus... Ik denk dat als zij vinden dat hij het NU goed doet, terwijl hij dunne ontlasting heeft, dat het een hele kluif kan worden....
Door Truus
#102853
Lizzy schreef: Succes Truus... Ik denk dat als zij vinden dat hij het NU goed doet, terwijl hij dunne ontlasting heeft, dat het een hele kluif kan worden....
;D Dat weet ik wel zeker!. Het zal niet meevallen des te meer omdat het hondje erg ziek is geweest.....voeding :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door