Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1028397
Hoi,
Ik heb een grote lading zalmkarkas in de vriezer liggen.
Nou dacht ik misschien een paar karkassen in grote moten te hakken en die te drogen in de droog machien.
Voor Didot ben ik eigenlijk altijd wel opzoek naar knaag en knabbelwerk, niet makkelijk ivm zijn allergie.
Ik heb al eens gedroogde hele  (wit)vis gekocht en hij vond het heerlijk. Maar het was wel peperduur :o

Maar kan dit ook met zalmkarkas of worden de graten dan onverteerbaar of te hard?
Ik wil natuurlijk geen risico's lopen met mijn ventje :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1028409
Ik heb ooit eens kleine stukjes zalm willen drogen, amar dat duurde zoo gruwelijk lang, dus dat was 1 x nooit weer :-\

De graten van een zalmkarkas lijken me toch wat aan de grote kant om te drogen en te geven. :-\
Door dorinekok
#1028497
ik denk dat gedroogde graten niet zo'n succes zijn....
Dus ik zou ze maar gewoon in de vriezer bewaren.
Door tiny
#1028881
Ik heb ooit geprobeerd stukjes zalm te drogen voor snacks.  Dat wordt eigenlijk niet kurkdroog want het is veel te vet.. Dat doe ik ook nooit meer.
Jammer maar helaas :(
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1028978
ik geloof dat ik het bot (graat) niet zou drogen, maar het vlees wel hoor. Ik doe dit zelf wel eens in de droger en gaat erg goed
Door pallas
#1029014
Ik ga ze dus dan niet drogen. Ik had al zo mijn bedenkingen.

Sardientjes heb ik wel al een gedroogd. Ik had ze dan in stukjes geknipt en in de droger. Duurde idd wel lang en was erg vet!
Maar Didot vondt ze wel om te smullen :)

Misschien koop ik nog een zalmmoot om dat te drogen, maar dan wordt het wel weer prijzig. :-\

Je kan ook van ide gedrooogde visjes kopen voor de kat, die vindt hij ook lekker.
Maar het nadeel is dan weer dat het héél erg droog is, dus ongeschikt als trainings snoepje.
Iemand enig idee wat voor soort visjes dat zijn?
Door Sylvi@
#1029019
Ik denk dat het spiering is, spiering heb ik zelf iig wel eens gedroogd en gaat perfect (en redelijk snel vind ik, dus met 7 of 8 uur heb je ze echt al kurk droog, misschien zijn ze met 4 uur ofzo ook wel droog, maar zet het 's nachts aan, dus kijk pas na 7 of 8 uur :D).
Door pallas
#1029025
[quote="sylvi@"]
Ik denk dat het spiering is, spiering heb ik zelf iig wel eens gedroogd en gaat perfect (en redelijk snel vind ik, dus met 7 of 8 uur heb je ze echt al kurk droog, misschien zijn ze met 4 uur ofzo ook wel droog, maar zet het 's nachts aan, dus kijk pas na 7 of 8 uur :D).
[/quote]

Maar eens naar de visboer. :)
Door laura86
#1029031
Bij de visboer hebben ze misschien ook zalmstroken/ zalmbuikjes. Hier zit een klein stukje bot in dus als je dit eruit haalt is het denk ik goed te drogen. Hier op de markt is dat €3,- per kg, misschien is dat nog wel te doen. Als ze het hebben dan natuurlijk...
Door pallas
#1029044
[quote="laura86"]
Bij de visboer hebben ze misschien ook zalmstroken/ zalmbuikjes. Hier zit een klein stukje bot in dus als je dit eruit haalt is het denk ik goed te drogen. Hier op de markt is dat €3,- per kg, misschien is dat nog wel te doen. Als ze het hebben dan natuurlijk...
[/quote]

Ik zal er eens naar vragen. Ik heb het op de markt nooit zien liggen, maar we hebben dan ook geen grote visboeren op de markt staan hier.
3 euro de kilo is nog wel te doen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1029045
ook de winstpakkers van de makro eens in de gaten houden. Daar haal ik wel eens het eigen merk zalm om te drogen ;)
Ik heb ook wel eens de garnalen van de makro gedroogd. Ging ook goed en ze vonden heerlijk :)
Door Desta
#1029169
[quote="pallas"]
Ik ga ze dus dan niet drogen. Ik had al zo mijn bedenkingen.

Sardientjes heb ik wel al een gedroogd. Ik had ze dan in stukjes geknipt en in de droger. Duurde idd wel lang en was erg vet!
Maar Didot vondt ze wel om te smullen :)

Misschien koop ik nog een zalmmoot om dat te drogen, maar dan wordt het wel weer prijzig. :-\

Je kan ook van ide gedrooogde visjes kopen voor de kat, die vindt hij ook lekker.
Maar het nadeel is dan weer dat het héél erg droog is, dus ongeschikt als trainings snoepje.
Iemand enig idee wat voor soort visjes dat zijn?
[/quote]

Droger?? wat voor droger??
Door Nynke
#1029831
[quote="Desta"]
Droger?? wat voor droger??
[/quote]

een droogmachine Yvonne  :D  zie bijv. www.droogmachine.eu.  Jammer dat we het er niet over gehad hebben toen je hier was voor de kalfsstaartjes, dan had ik je hem kunnen laten zien  ::) ::) 

Ik heb ook eens spierinkjes van de Makro gedroogd. Vers lusten mijn hondjes ze niet, gedroogd vinden ze ze heerlijk  :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door