Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door lucas
#1013797
Mijn hond, een sheltie, heeft last van artrose. Een hele tijd heeft ze hiervoor Rimadyl als pijnstiller gehad, omdat ze zonder echt belabberd loopt. Helaas verdraagt ze de Rimadyl niet goed meer. Ik heb daarom Salisprin gekocht, maar nog niet gegeven. Ze krijgt ook Glucobest en Sasha's Blend.
Wat is de dosering van Salisprin en is die wel veilig om te geven? En zijn er eventueel nog andere middelen die ik kan proberen?
Zou aanvullende therapie zoals fysio of osteopathie nog iets voor haar kunnen doen?
Laatst gewijzigd door lucas op za 26 jul 2008, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1013950
Genezen kan het niet, maar desondanks zou ik een keer naar een goede fysio gaan. Wij lopen nu, na een gebroken poot die heel erg gebroken was zeg maar bij de fysio en ik moet zeggen dat die dus veel meer ziet en kan doen als dat je zou denken. Zo merkte zij bijvoorbeeld dat er een teentje wat vast zat. En dat belemmert een goede belasting en geeft dus overbelasting. Dus aan de artrose alleen kan ze niets doen, maar misschien wel oefeningen/massage die er voor zorgen dat de rest zo optimaal mogelijk blijft. Ook accupunctuur zou wellicht verlichting kunnen geven. De pijnstiller ken ik niet en kan ik niets over zeggen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1014371
Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Daarmee worden ook vaak hele goede resultaten bereikt.

Er is ook nog een andere veterinaire pijnstiller: previcox, misschien het proberen waard.
Wat de Salisprin betreft, ik zou de kinder dosering aanhouden (denk maximaal 1 capsule per dag).
Door Toetkonijn
#1014656
loving bulls schreef: wij doen meet onze hond dan ook accupunctuur, het verschilt per hond hoe ze er op reageren,
Maar Baco reageert er toevallig super op ;D
Wij lieten onze hond ook behandelen met acupunctuur en ze reageerde er heel goed op.

Gr. Liesbeth
Door Diaan
#1015941
Ik geef mijn oude Duitse staande korthaar van 14 jaar al een paar jaar 2 x per dag 1 tablet Glucomotion. En sinds die tijd gaat het heel erg goed. Ze was behoorlijk stijf van de arthrose en springt nu weer in de auto en kan nog 2 uur mee wandelen. Het wordt normaal gesproken voor mensen gebruikt, maar het kan net zo goed voor honden. Het is een combi van Glucosamine, chondroitine en msm. Echt super!!
Je zou eventueel als dit niet voldoende helpt nog met  wat homeopatische middellen kunnen aanvullen zoals Harpagophytum (bij arthrose van heup en kniegewrichten) en eventueel Hekla Lava.
Door Lil
#1027237
Zoals mijn topic hieronder verteld: alleen maar super resultaat met acupunctuur en in het verleden ook met osteopatie/fysiotherapie (maar dan met een hernia bij dezelfde hond).
Omdat ik hetzelfde probleem heb gehad met rimadyl/carprodyl gebruik ik op dit moment pijn compositum van de groene os, dit in combinatie met acupunctuur en voedingssuplementen gaat gewoon super. De voorzichtige diagnose is dat we het artrose proces krijgen stopgezet en dat er in ieder geval geen artritis meer gaat optreden (tenzij hij gekke dingen gaat doen, en helaas wilt hij nogal gekke sprongen maken en hard rennen als hij geen pijn heeft). Osteopathie/fysiotherapie helpt ons op dit moment niet met de artrose, omdat daar op zichzelf niets aan te doen is. Door het verleden is zijn belastingspatroon goed en heeft hij op dit moment geen blokkades. Maar als je hond nog nooit bij een fysiotherapeut is geweest, is dit inderdaad een goed idee om eventuele blokkades te verhelpen, zodat het bewegingspatroon beter wordt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door