Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sjakie
#102781
Ik heb vandaag mijn eerste groente en fruitmix aan de honden gegeven. ZE VONDEN HET HEERLIJK ;D ;D ;D
Maar ik wil toch ff dat iemand zijn licht erover laat schijnen of het wel verantwoord is......

Het bestond uit:
komkommer, sla, appel, watermeloen, rozijnen, krenten, hazelnoten, olijven, olijfolie, zonnebloemolie, knoflook,en yoghurt.
Door 202spots
#102803
[quote="Sjakie"]
Het bestond uit:
komkommer, sla, appel, watermeloen, rozijnen, krenten, hazelnoten, olijven, olijfolie, zonnebloemolie, knoflook,en yoghurt.
[/quote]
Hi Sjakie
Hmmm..ik vind het eerlijk gezegd 'n vreemde combinatie :-\
Was je van plan om dit regelmatig te geven,of is het alleen maar om te proberen?
Het is misschien wel leuk dat ze 't lekker vonden,maar
ik zal je alvast waarschuwen....
want bijna ALLES wat er in zit werkt laxerend...
sla is bladgroente..
en de appel,rozijnen, krenten, hazelnoten, olijven, olijfolie, zonnebloemolie, werkt OOK laxerend.

Ik zie trouwens alleen komkommer en sla als groente, (en olijven en knoflook misschien ook als groente erbij?)
en appel en meloen als fruit.
Rozijnen en krenten kan je beter niet gebruiken of heeeeeeel weinig.
En waarom de 2 verschillende olies erbij?
De nootjes en yohurt is niks verkeerds mee om door 'n gewone maaltijd te mengen.
Kijk anders effe bij "groentes" wat je kan gebruiken om 'n echte mix te maken.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 28 mei 2004, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#102814
202spots schreef: Hi Sjakie
Hmmm..ik vind het eerlijk gezegd 'n vreemde combinatie :-\
Hahahaha ja ik eigenlijk ook wel, maar ik was mijn keuken aan het opruimen en kwam allemaal restjes tegen in de kastjes en had nog ik weet niet hoeveel komkommers en sla liggen. Dus vandaar. Zomaar een probeerseltje.
202spots schreef: want bijna ALLES wat er in zit werkt laxerend...
sla is bladgroente..
en de appel,rozijnen, krenten, hazelnoten, olijven, olijfolie, zonnebloemolie, werkt OOK laxerend. Nou dat wordt dan een wedstrijd figuurpoepen ;D ;D ;D
Waarom is dat...... het zijn toch gewoon gedroogde druiven???
Zoals ik al zei, restjes.
202spots schreef: De nootjes en yohurt is niks verkeerds mee om door 'n gewone maaltijd te mengen.
Ik heb het juist bewust bij de groente en fruitmix gedaan omdat dan de zuren van de yoghurt lekker kunnen inwerken op de celwanden van de groenten (voor zover ze nog niet kapot geblenderd waren)
202spots schreef: Kijk anders effe bij "groentes" wat je kan gebruiken om 'n echte mix te maken.
Ja dat lijkt me een goed plan...... ;D ;D

Bedankt voor je commentaar en je meedenken

Nou dat quote gebeuren heb ik nog niet zo onder knie geloof ik hahahhaha ;D ;D ???
Laatst gewijzigd door Sjakie op vr 28 mei 2004, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#102816
Gedroogde krenten en rozijnen hebben die zwavel behandeling ...(help effe iemand als ik 't verkeerd zeg)

En grote hoeveelheid hele rozijnen..sorry in 't engels:
Grapes and raisins can have a fatal effect on your pet. Symptoms of poisoning include vomiting, kidney failure, diarrhea, lethargy and abdominal pain. If your dog has ingested grapes or raisis, bring him to your vet immediately!
Door Sjakie
#102818
[quote="202spots"]
Gedroogde krenten en rozijnen hebben die zwavel behandeling ...(help effe iemand als ik 't verkeerd zeg)

En grote hoeveelheid hele rozijnen..sorry in 't engels:
Grapes and raisins can have a fatal effect on your pet. Symptoms of poisoning include vomiting, kidney failure, diarrhea, lethargy and abdominal pain. If your dog has ingested grapes or raisis, bring him to your vet immediately!


[/quote]

Wow dat is echt helemaal nieuw voor mij hoor...... En ongezwavelde rozijnen dan uit de biologische winkel?? Of kan je gewoon helemaal beter geen rozijnen geven. Dat zou jammer zijn want ik dacht net dat het een goed alternatief zou zijn voor druiven.
Door 202spots
#102822
'n handje vol gebruikt??? Had je ze wel gemalen? of waren ze heel?
Als je 'n kleine beetje hebt gebruikt dan is het voor 'n keer niet erg hoor.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 28 mei 2004, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#102823
Uhm tja ik heb op ongeveer 5 liter (ik heb nl. een grote hoeveelheid gemaakt) totaal 200 gram krenten en rozijnen gebruikt. En uit die 5 liter heb ik ongeveer 2 soeplouches aan de teckels en 4 aan de bullterrier gegeven.

Ik gooi de rest wel weg!!!!!! :-\ :-\ :-\
Door 202spots
#102826
[quote="Sjakie"]
Uhm tja ik heb op ongeveer 5 liter (ik heb nl. een grote hoeveelheid gemaakt) totaal 200 gram krenten en rozijnen gebruikt. En uit die 5 liter heb ik ongeveer 2 soeplouches aan de teckels en 4 aan de bullterrier gegeven.
Ik gooi de rest wel weg!!!!!! :-\ :-\ :-\
[/quote]
soeplouches ...soep lepels ???
Misschien jammer on weg te gooien,maar in ieder geval weer wat geleerd toch ;D
En kan je de volgende keer gelijk MEER verschillende soorten groentes gebruiken! ;D
Door Sjakie
#102827
Ja van die opscheplepels of juslepels hoe noem je die dingen.... Maar in ieder geval: moet ik me nou zorgen maken om mijn honden of zal het wel loslopen??
Door 202spots
#102833
Het zal denk ik best wel meevallen Sjakie....ik zou zelf echt niet naar de DA hollen.
Ik weet niet of ze pijn in de buik krijgen van de combinatie,en de olie zal misschien ook 'n beetje zwaar op de maag liggen?
Maar omdat alles laxerend werkt...zijn ze er ook weer vlug van af moet je maar denken...
Laat morgen maar weten hoe het is gegaan..
Door Lizzy
#102838
Ik denk dat het wel losloopt maar mochten ze buikpijn/loop krijgen (en ik zou ook denken dat die kans er wel is), dan is Okugest van VSM de oplossing.

Ik moet trouwens zeggen dat bladgroentes enzo weinig invloed op de ontlasting van mijn honden heeft. Bij mij kunnen ze daar-in-tegen slecht tegen de combinatie van groentes en fruit (winden :-X). En, op olijven reageren ze hier ook niet zo goed.

Zonnebloemolie zou ik totaal weglaten. Zonnebloemolie bevat niet-actieve omega 6 vetzuren en dat zit al meer dan genoeg in rauwe voeding. Teveel niet-actieve omega 6 is trouwens ook niet gezond. Klein scheutje olijfolie kan geen kwaad, hoewel het inderdaad absoluut laxerend is (ik geef ze wel eens olijfolie door het eten als ik wat grote botten heb).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door