Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door JuRi
#1027841
Ik heb even zitten te twijfelen of ik de katten wel of niet zou enten, maar omdat ze ws naar het pension gaan had ik weinig keus...nu heeft 1 van de twee een vieze neus (zwart in de neusgaten) met een rood nattig randje. Kan dit een entreactie zijn of zou ie echt ziek zijn? Verder geen andere symptomen. Heb foto's van niesziekte bekeken, maar zo erg is het (nog) niet.

Hij is 2 en had eigenlijk in februari z'n enting moeten hebben, maar nu dus in augustus gegeven (tot die tijd alles 'op tijd' gehad). Voor die tijd was hij wat aan het 'zeuren' met eten (wilde geen carnibest meer) en had ie 1 dag geen 'miauw' meer.. Kreeg toen stress en voelde me schuldig dat ik te laat met enten was. Ook omdat onze buren 3 jonge kittens hebben waar ie mee in contact geweest is (kittens zien er prima uit, maar weet niet of ze al entingen gehad hebben). Hij komt verder niet 'vrij' buiten.

Als kitten (=asielkatje uit pleeggezin) heeft hij veel last van z'n oogjes en neusje gehad, toen ie bij ons kwam was het al wel over. Dus miss is hij gewoon gevoelig? De andere kat heeft geen last.
Door YaYa
#1027846
Wanneer is hij geent? Het kan heel goed een entreactie zijn. En omdat hij als ukkepuk al veel last van zijn oogjes en neusje gehad heeft, is hij daar waarschijnlijk gevoelig op.
Ik zou je niet schuldig voelen over dat je hem te laat hebt laten enten. Ook niet voor de buurkittens. Daar komt het in ieder geval niet van. Ik heb er zelf 2 die als kitten heel veel last hebben gehad van de oogjes en bij iedere enting krijgen ze opnieuw last van hun ogen. Ik heb er daarom voor gekozen hen niet meer te enten.
Door JuRi
#1027851
YaYa schreef: Wanneer is hij geent?
Vorige week.. De vorige entingen heeft ie nergens last van gehad. Maar miss nu wel omdat ie ervoor niet goed at?
Door YaYa
#1027864
Dan is het waarschijnlijk een entreactie. Op het moment dat de weerstand iets minder is, kan dat gebeuren. En dat hoeft geen verband te houden met minder eten.
Goed in de gaten houden en eventueel schoonmaken met afgekoeld gekookt water.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door