Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1027637
Beau is net op het strand meerdere keren gestoken door wespen of bijen. Zijn bal lag in de struiken, en toen hij hem wilde pakken, kwam hij eruit met een stuk of 4 à 5 wespen (of bijen) op zijn lijf. Ik heb ze er meteen afgeslagen, maar blijkbaar hebben ze hem toch te pakken gehad. Zijn bal kon hem niets meer schelen (en dat is erg on-Beau-achtig), hij wilde alleen maar naar de auto en naar huis. En nu heeft hij een paar flinke bulten en loopt in elkaar gedoken. Op de plaatsen waar hij gestoken is, rilt hij. Hij heeft net wel zijn eten opgegeten wat voor hem klaarstond.

Wat moet ik nu doen? Normaal zou ik meteen doorgereden zijn naar de DA, maar over 10 minuten heb ik een afspraak ivm mijn nieuwe (tijdelijke) baan, hier bij mijn thuis. Als het echt misgaat, ga ik uiteraard alsnog naar de DA, dat spreekt voor zich. Kan zijn gedrag gewoon een reactie zijn op de pijn?
Door Malamoods
#1027643
Wellicht even telefonisch contact met je da? Wellicht kan hij/zij je advies geven, zonder langs te komen?

Bah, wat een rotervaring!

Rachel.
Door *Natasja*
#1027646
lightning schreef: heb je geen antihistamine in huis? beterschap met beau
Nee, dat heb ik niet in huis helaas. Ik ben aan het kijken of ik nog een angel zie zitten, maar ik zie niks.
Door mcSnurk
#1027647
volgens mij kan het pijn doen en kan hij er ook flink misselijk van worden. Even opletten hoe hij zich gedraagt, ik meen bij wegdraaiende ogen en ademhalingsmoeilijkheden zoef naar de DA
Door Kuszco
#1027698
Och de arme. Ja,dat zal flink pijn doen. Kun je het niet even goed koelen? Afhankelijk waarvan er gestoken is natuurlijk.
Ik zou wel even de DA raadplegen al is het dan telefonisch,want 4 of 5 vind ik al veel.
Succes.
Liliane.
Door *Natasja*
#1027733
Daar ben ik weer (afspraak is de deur uit). Ik heb toch maar even de DA gebeld om kwart over 9, want het zat me niet helemaal lekker. Inderdaad koelen, en in de gaten houden of zijn kop niet opzwol of dat hij geen andere problemen kreeg zoals benauwdheid en/of afwezigheid. Maar aangezien het toen al 3 kwartier geleden was dat hij gestoken was, leek de kans daarop haar klein.

Inmiddels zijn de bulten weer wat geslonken en ligt hij niet meer te rillen, dus hij lijkt zich weer wat beter te voelen. Ik kijk straks met de wandeling even hoe hij zich dan gedraagt, of hij weer in zijn normale doen is.

Het ergste vind ik nog, dat hij stond te twijfelen om de struiken in te gaan, en ik hem heb aangemoedigd om de bal te zoeken  :-[ Ik dacht dat hij niet durfde omdat het daar wat steil afliep, en hij bang was dat hij niet meer omhoog kon komen. Waarschijnlijk heeft hij het gezoem gehoord en durfde hij daarom niet... Arme drommel... :'(
Door Femke
#1027746
hij zal wel fors pijn hebben gehad van die steken, vandaar dat hij zich zo beroerd voelde. Heb je Traumeel in huis? Dat zou je kunnen geven.

Geef hem een dikke knuffel van mij  :-* :-* :-* :-*
Door *Natasja*
#1027753
Femke schreef: hij zal wel fors pijn hebben gehad van die steken, vandaar dat hij zich zo beroerd voelde. Heb je Traumeel in huis? Dat zou je kunnen geven.

Geef hem een dikke knuffel van mij  :-* :-* :-* :-*
Traumeel heb ik niet, wel Arnica druppels. Dat kan ook, neem ik aan? Ga ik hem dat zo meteen geven.

Bedankt voor de knuffels allemaal, dat stelt hij zeer op prijs  ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1027837
Ach gossie, arme Beau, die steken zullen inderdaad flink pijn hebben gedaan.
Hopelijk voelt hij zich gauw weer helemaal de oude, geef hem maar een dikke knuffel. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door