Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daggy
#1027412
Al enige tijd loop ik te dubben over het natuurlijk voeren van mijn hond of niet.
Ik kreeg gisteren het advies dat Smuldier wel een goed begin zou zijn om mee te starten.
Maar ik lees hier zoveel over vers voer, pff...
Ik ben zelf niet dapper genoeg om vers vlees te halen (ja ja, weer zo'n vegetarier), vandaar dat ik voor de kant en klaar zaken ga, zoals Smuldier, Carnibest of Energiek.
Echter vraag ik me af waarom Smuldier in verhouding zo goedkoop is met bv Carnibest. En Smuldier is toch ook al heel lang op de markt? Is Smuldier wel goed voedsel? Kreeg altijd te horen dat het niet zo best was en allemaal afvalvlees was.
En hoe kan ik het beste beginnen met ev. Smuldier? Waar kan ik uitrekenen hoeveel mijn Labrador (28 kilo) daar van nodig heeft? Er zijn een aantal varianten van Smuldier, hoe vaak moet ik varieren??
Lees me hier al suf, kan echter nog geen antwoord op deze vragen vinden.
Hoop dat iemand me hierover wil adviseren.
Groetjes, Daggy.
Door Nynke
#1027475
Hoi Daggy, er zijn diverse merken kv en de ene hond doet het beter op het ene merk en de andere beter op het andere merk. Zelf zou ik, als ik kvv voerde, een merk zoeken met zo weinig mogelijk reststoffen zoals graan en tarwe. Daar heeft je hond niets aan  ::)

Ik heb een tijd Carnibest gevoerd en was daar tevreden over, totdat ik puur barf ging voeren, bijna een jaar geleden. CB is wel 1 van de duurdere merken, maar mijn honden vonden het heerlijk. Kivo is een zeer voordelig merk, hier hoor je ook veel positieven verhalen over.

Hoeveel je moet geven?  Gemiddeld 2-3% van het lichaamsgewicht per dag. dus tussen de 560 en 840 gram per dag. Afhankelijk o.a. van de hoeveelheid beweging van de hond, of hij al volgroeid is e.d.

Ik zou mijn hond cold turkey overzetten op een dag dat je de paar volgende dagen vrij heeft. Krijgt hij diarree, dan ben je erbij.

Hoe oud is je hond ??
Door Daggy
#1027666
Hoi Nynke,
Zoey is nu 7 jaar, ze woont sinds 1 jaar bij mij.
Ik zal eens zoeken naar die Kivo, dat merk heb ik vaker gelezen.
Groetjes, Dagmar
Door Nynke
#1027692
hoi Dagmar,

dus Zoey is al volwassen, dan kun je het beste 2% van haar lichaamsgewicht voeren, dus 500-600 gram per dag, en dan kijken hoe ze het er op doet, of zen niet te zwaar wordt enz.

Succes !!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door