Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1025790
Vanochtend nog niets aan het handje met de loge, vanmiddag deed ze op de wandeling opeens drie keer een plas. Dat is voor haar doen vreemd, ze plast nl. nooit op de wandelingen, ze houdt het op tot dat we thuis zijn en doet dan een overstroming bij de voordeur. Vanavond waren het op de wandeling al een stuk of 7 plassen, bij thuiskomst nog één en sinds we thuis zijn, rond half zeven, is ze al heel wat keren gaan zitten, er komt dan een klein beetje plas, ze zit wat langer als anders. Iemand nog een idee wat ik kan geven voor de nacht en een tip hoe ik dat kleine beetje plas opvang (pollepel wordt al lastig het is zo´n klein plasje. Kan ik ook wat van de grond opzuigen? Kan een blaastontsteking zich zo snel ontwikkelen of kan het ook iets anders zijn?
#1025824
Kan ook zijn dat ze binnenkort loops moet worden :-\. Als je plas van de grond gaat opzuigen is het wel verontreinigd, weet niet of ze daar wat mee kunnen dan.
Je zou nu meteen veel Vit C en cranberry kunnen gaan geven.
#1025834
Dat loops worden zou heel goed kunnen, ze zijn nu 9 maand en de andere twee grote teven worden nu zo´n beetje loops. Maar gaat ze dan ook zo veel plassen in zo´n kort tijdsbestek? De twee grote dames plassen voor de loopsheid ook meer, maar alleen op de wandeling. Ze gaat sinds half zeven continu de tuin in om een plasje te doen en gaat dan weer even liggen en dan drenteld ze weer en doet weer twee, drie keer zitten. De vit. C en Cranberry heb ik natuurlijk net niet in huis. Ik zit klaar met pollepel en spuitje om iets te vangen en morgenochtend haal ik gelijk Vit C en cranberry. Hoop eigenlijk wel dat het loopsheid is, 2 of 3 of 4 loops maakt niet uit, itt is handig allemaal tegelijk.
#1025865
kira schreef: een tip hoe ik dat kleine beetje plas opvang (pollepel wordt al lastig het is zo´n klein plasje. Kan ik ook wat van de grond opzuigen? Kan een blaastontsteking zich zo snel ontwikkelen of kan het ook iets anders zijn?
Je hebt maar 2 ml nodig, dat is weinig hoor, dat lukt wel met die soep-opscheplepel, heb je ook een spuitje om het op te zuigen in huis?
Als je niets beters krijgt dan maar van de grond opzuigen, is niet ideaal maar als het anders niet lukt probeer het dan maar.
heb ik met Sofi ook gedaan en dat was wel te onderzoeken en zo brandschoon is het hier in huis nou ook weer niet  :)
#1025951
Twingo heeft ook een paar keer een blaasontsteking gehad en omdat hij zo klein is, kon ik er niets onder houden om het op te vangen, want dan schrok hij en stopte met plassen.
Ik heb toen maar urine opgezogen van de keukenvloer met een spuitje (zonder naald)... en dat natuurlijk wel verteld bij de dierenarts. Ondanks dat de urine wat troebel was, konden ze toch zien of er bloed in zat.

Als je zuivere urine op kunt vangen, zal dat natuurlijk beter te onderzoeken zijn.

Ik begrijp dat het een logeetje is.... dan is het helemaal vervelend als er wat mee is.  Hopelijk is de oorzaak inderdaad dat ze loops moet worden.  Veel sterkte !!!

Diana
#1026115
kira schreef: Dat loops worden zou heel goed kunnen, ze zijn nu 9 maand en de andere twee grote teven worden nu zo´n beetje loops. Maar gaat ze dan ook zo veel plassen in zo´n kort tijdsbestek? De twee grote dames plassen voor de loopsheid ook meer, maar alleen op de wandeling. Ze gaat sinds half zeven continu de tuin in om een plasje te doen en gaat dan weer even liggen en dan drenteld ze weer en doet weer twee, drie keer zitten.
Nee, dit lijkt me eigenlijk ook niet door de loopsheid te komen... lijkt idd meer op blaasontsteking
De vit. C en Cranberry heb ik natuurlijk net niet in huis. Ik zit klaar met pollepel en spuitje om iets te vangen en morgenochtend haal ik gelijk Vit C en cranberry. Hoop eigenlijk wel dat het loopsheid is, 2 of 3 of 4 loops maakt niet uit, itt is handig allemaal tegelijk.
En is het plasvangen al gelukt?
#1026653
Het plasvangen is gelukt. En naar de dierenarts geweest. Er zaten ontstekingscellen in, of hoe heten die dingen. In overleg met de dierenarts zien we het heel even aan, ze heeft de afgelopen tijd al zoveel slechte dingen gehad (narcose en ab) dat ik graag nog even probeer het op te lossen met `alternatief`, dus ingeslagen cranberry, vit c en echinaforce en voor de blaas van dr Vogel. Verder bieden we extra drinken aan voor het doorspoelen. Wordt het erger of niet minder kan ik na een belletje een kuur halen. Duimen dus dat dit gaat werken.
#1027417
kira schreef: Het plasvangen is gelukt. En naar de dierenarts geweest. Er zaten ontstekingscellen in, of hoe heten die dingen. In overleg met de dierenarts zien we het heel even aan, ze heeft de afgelopen tijd al zoveel slechte dingen gehad (narcose en ab) dat ik graag nog even probeer het op te lossen met `alternatief`, dus ingeslagen cranberry, vit c en echinaforce en voor de blaas van dr Vogel. Verder bieden we extra drinken aan voor het doorspoelen. Wordt het erger of niet minder kan ik na een belletje een kuur halen. Duimen dus dat dit gaat werken.

ik duim mee! Beterschap  :-* :-* :-* :-* :-*
#1027441
Euh... hoe geef je je hond cranberries? Ik heb dat wel in huis, gewoon omdat ik het zelf ontzettend lekker vind, maar ik neem niet aan dat je je hond cranberries geeft... sorry als ik hele domme vragen stel hoor, ik merk dat ik nog zoveel moet leren.
#1027448
Uit een potje. Ik geef het in tabletvorm. Maar als ik verse zou hebben dan zou het geen probleem zijn, de bramen worden ook van mijn struiken geplukt, evenals de framboze, kruisbessen, aalbessen etc. Het lijkt trouwens niet erger te worden en te verminderen. Dus ik duim dat het zo door gaat en dat ik haar niet weer ab hoef te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door