Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mi
#1027300
Ik heb een vraagje omtrend mijn Cane Corso
ze heeft een ongeluk gehad met een van onze paarden
nu is het zo dat ze is geopereerd aan haar knie
omdat haar menicus niet meer oke was en er wat splinters waren
dit is nu 3.5 wk geleden
nu is het zo dat ik dus 2.5 week geleden der eerst operatie heb laten doen en het er na super ging
veel rust en rust.
na 2.5 week ben ik naar zwemtherapie gegaan om weer een beetje te werken aan haar poot
2 dagen er na kwam er een vette ontsteking op en dat was niet normaal meer
ze gebruikte haar poot niet meer niets dus ben ik gelijk naar de DA gegaan en die heeft haar gelijk
daar gehouden om haar die middag weer open te snijden om te kijken want op de foto was niets te zien
toen hij haar open maakten schok hij zich rot en zag een hele grote ontsteking maar ook een gebroken kapsel en hoe dat kan is een raadsel we hebben alleen maar gerust en na 2.5 wk gezwommen en dit in overleg
en ja zwemmen moet geen kwaad kunnen
dus nu heeft hij haar dus 2x geopereerd en heeft nu een drain aangebracht en die moet er als het goed is weer a.s vrijdag uit
ik geef haar als eten al een hele tijd kvv waar ze het super op doet
en nu kreeg ik dus megaderm er bij en dan haar pijnstiller en antiboitica.
ik ga haar ook nu een week sacha's blend maar daar moest ik ff mee stoppen omdat ze nu al zoveel binnen krijgt als het goed gaat en ze hoeft geen pijnstillers mee dan kan ik weer zo iets gebruiken als sacha's blend
nu wil ik dus jullie mening of tips vragen wat ik dus nog meer zou kunnen doen om haar achterpoot weer in orde te krijgen zo dat ze gewoon weer lekker kan lopen zonder pijn en kan gaan genieten zonder gekke dingen.
dus tips en raad aub zijn welkom
super bedankt voor het lezen van mijn berichtje
Mi ;)
Afbeelding
Afbeelding
Door Femke
#1027413
Zit de ontsteking in de poot zelf of op de huid? Omdat je die Megaderm ook krijgt, is dat voor op de wond?

Ik zou Traumeel geven, of iets anders met Arnica. De hoogst mogelijke dosering. En veel vitamine C.


Sterkte ermee  :-* :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door kira
#1027464
Ik zou in ieder geval op zoek gaan naar een goede fysio voor dieren. Wij zijn daar 7 dagen na de operatie mee gestart en hebben daar al veel baat bij gehad. Overigens mogen wij met haar niet zwemmen juist omdat ze nog te gevoelig is. Van de fysio inmiddels al wel opgestoken dat je niet alleen moet kijken naar de knie bij de revalidatie maar naar de hele hond. Zo zijn we ook bezig met oefeningen om goed te zitten (het is net als bij een mens, als je houding niet goed is kun je niet optimaal presteren). Ze moet bv bij het zitten haar knie recht naast zich hebben, en niet openhangend, wat ze wel het liefste doet. Verder gaven wij Traumeel. En om de spierontwikkeling te ondersteunen spiersupport en verder nog glucosamine om arthrose tegen te gaan. Ik lees bij jou iets over het kapsel, voor pezen heb je een apart middel, ik denk dat je dat ook voor kapsels hebt. Sterkte ermee
Door Fynn
#1027539
In Brabant dus begrijp ik uit je profiel  :)
Onze ridgeback is vorige week geopereerd aan OCD aan zijn beide knieen in Antwerpen dus vandaar mijn vraag.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Mi
#1027563
normaal ga ik altijd naar tom deleu in belgie maar het had spoed en deze man zit hier vlakbij en ik kan met hem lezen en schrijven en hij houdt van mijn honden dus leeft zeker met me mee
en doet er alles aan om haar weer oke te krijgen.
dus vandaar deze keuze en zijn ervaring speeld ook een grote rol natuurlijk
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1027925
Een ontsteking in een gewricht is linke soep. Dikke kans dat daar restproblemen blijven. In elk geval rust houden tot de ontsteking helemaal over is, zeker nog geen fysio doen.
Voor het herstel is traumeel geweldig, dat zou ik zeker geven. En verder eerst even afwachten wat de rest van de medicatie gaat doen.
Door Femke
#1027956
Mi schreef: nee het is voor door de voeding die megaderm
de ontsteking zit door heel der poot vandaar die drain

oh sorry, ik dacht dat megaderm een corticozalf was  :-[ :-[

Pfff het klinkt vrij heftig allemaal, ik hoop dat het snel goedkomt  :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door