Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1026589
Hoef je van de actief minder te geven? zag op de site dat hier minder vocht in zit als in de natuur variant , iemand die ook actief geeft van Carnibest? Ik moet namelijk van de Natuurvariant best wat geven aan mijn hond en denk misschien heeft hij van de Aktief variant minder nodig? Iemand ervaringen met Carnibest Actief?
#1026600
Ik zou de actief alleen geven als de hond het daadwerkelijk nodig heeft en niet met het idee dat het dan minder gevoerd moet worden (en dus goedkoper is?)
Hier heb ik het af en toe voor Diezel (die het dus echt nodig heeft) en heel soms krijgt de rest het ook. Maar dan alleen maar omdat het er toch uit ligt. Ze krijgen dan de normale hoeveelheid.
#1027051
Wanneer heeft je hond het dan daadwerkelijk nodig? Ik wil het niet gaan geven omdat het goedkoper is, maar om te kijken hoe hij het daar op doet omdat ik vind dat ik best veel moet geven van de natuurvoer omdat hij anders vrij mager blijft, en het is ook een erg actieve hond.
#1027097
Danka (onze boxer) heeft een jaar of wat op de actief van carnibest gezeten. Voornamelijk omdat ze zo erg mager is (komt door haar maag/darm problemen) en ze ook superactief is. Zij kreeg 600-900 gram per dag (afhankelijk van hoeveel haar maag aankon).

Ik zou actief geven als je hond het nodig heeft, dus als íe heel actief is en wat aan de magere kant. Je kunt het allicht proberen en kijken hoe het gaat....

cali
#1027204
[quote="linda1985"]
O, sorry vergeten te vermelden het is een welsh springer spaniel van 13 maanden, reu, en weegt 22 kg
[/quote]

Okay :)  Op zich is die 700 gram dan niet zo extreem. Het zal ongetwijfelt niet geheel stroken met de richtlijnen die de fabrikant geeft, maar dat gebeurt helaas wel vaker. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de aktief omdat ik de gewone Cb al vet genoeg vind en de Aktief nog vetter is. In jouw geval zou ik dan liever of meer Natuurvoer geven, of een deel Aktief erbij, maar ik zou niet enkel de Aktief voeren. Zelf denk ik dat met regelmaat wat spiervlees en een stukkie vette vis en een eitje e.d. erbij nog nuttiger is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door