Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wiel
#1027085
hallo,
ik ben nieuw op deze site en heb me nog niet zo in alles verdiept,maar ik heb een engelse springer spaniel van 2 jaar oud,die nu twee maal in drie dagen tijd epilepsie aanvallen(denken we) heeft gehad,hij valt neer,ligt hevig te schudden,poten stijf,veel schuim uit de bek,ogen draaien weg,naderhand is hij de hele dag van slag,erg sloom,slaapt heel veel,erwijl het een hele drukke,actieve hond is,wie weet er meer van? ik heb begrepen dat het misschien zo kan zijn dat hij zich te druk maakt op bep. momenten en de epilepsie opwekt,kan dit? ook heb ik begrepen dat frontline niet goed is,nu heeft hij frontline wel vaker gebruikt maar sinds maart gebruikt hij een Scalibor protectorband omdat hij heel veel last van teken had,kan dit ook epilepsie veroorzaken en waar meot ik op letten met de voeding,hij krijgt brokken maar dit is natuurcroc waar volgens mij weinig toegevoegd wordt behalve natuurlijke ingredienten,wie kan mij wat meer vertellen,de dierenarts zegt er nu niets aan te doen we meoten het een tijdje aankijken.
alvast bedankt voor de evt.reacties
Door annielaumen
#1027119
Ik zou me lid maken van het forum epilepsie bij honden
En je goed inlezen over deze ziekte

Annie Laumen
Door Kuszco
#1027155
Hoi .
Welkom hier.
Het is heel erg aan te bevelen om te beginnen met versvlees. Zelf gebruikte ik ook brokken toen onze hond epilepsie kreeg. Dat is nu ruim twee jaar geleden. Ik ben overgestapt op Carnibest versvlees.
Maar als ik jou was zou ik me aanmelden op www.epilepsiebijhonden.nl
Je kunt daar echt plenty aan informatie krijgen over epilepsie. Er zitten daar veel deskundigen en artsen op de site.
Ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad.
Succes.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
Door Noes
#1027196
Ik zou beginnen met naar de DA te gaan en idd lid te worden van het genoemde forum. Trigger voor een aanval kan van alles zijn natuurlijk, maar laat eerst maar eens onderzoeken of er geen medische verklaring is te vinden.
Heb een hond gehad met zware epilepsie en 1 met lichte epi.... valt vaak goed mee te leven, maar handig is wel om wat meer te weten te komen voor je van alles gaat proberen.

Sterkte er mee!!

uhm oja en vers voer gaan geven is natuurlijk sowieso slim  ;)
Door K&D
#1028254
Agut wat naar :(. Je hondje heeft wel de leeftijd om te beginnen met epilepsie (meestal bij de erfelijke vorm tussen 1,5 en 5 jaar) maar er zou wat anders aan de hand kunnen zijn. Daar kan je DA verder onderzoek naar doen. Op het epilepsie bij honden forum kunnen ze je precies vertellen wat er gedaan kan/moet worden aan onderzoeken. Je zult eerst mogelijke andere oorzaken (zoals een levershunt e.d.) moeten uitsluiten voordat de uiteindelijke diagnose gesteld kan worden. Ze kunnen je ook goed adviseren over medicijnen die gebruikt kunnen worden.
Het advies om op versvlees over te gaan zou ik zeker doen! In brokken zitten ingredienten (granen, conserveringsmiddelen) die kunnen triggeren tot een aanval. Antivlo- en tekenmiddelen zijn voor honden met epi uit den boze. Kunnen allemaal triggeren, net zoals entingen. 
Ik zou ook uitzoeken via de fokker of er nog meer epi gevallen in het nest zitten, of in de lijnen van de ouders. Maar meestal kost het moeite om die informatie los te peuteren.....
Heel veel sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door