Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#980891
hoi,
Ik ben ff in verwarring ;-)
Ik heb de indruk dat, ook al staat Haaks Barf bij kvv op dit forum het toch niet compleet is? Dus meer een 'barfprodukt'  in kvv-uiterlijk?

Ook bij Haaks Barf geven ze aan dat het niet compleet is.. dus dat zal dan wel niet?

Suzanne
#980989
Klopt het is geen kompleet vers voer en dat pretenderen ze ook niet. Even versimpeld het is "barf" in een gemalen jasje en je voert kompleet als je het merendeel van de smaken afwisselt, dus minimaal 4 soorten. Mijn katten vinden het HEERLIJK. De honden versie heb ik (nog) niet geprobeerd sinds het over is gegaan naar Shaweca. Bij de oude producent vonden de honden het echt vies maar nu schijnt het verbeterd te zijn.
#1027182
Op de site staat bij de katten in ieder geval vermeld dat ze adviseren om 4 varianten te voeren ivm de verschillende eiwitten.
Ik heb nu 2 smaken uitgetest en die vielen in goede aarde. Vanavond staat konijn op het programma. Ik ben benieuwd. Dit hebben ze nog nooit eerder gehad/gegeten.

OT: Wendy ik zie dat het is gelukt om Pippy te wijzigen naar je eigen naam :)
#1027244
[quote="linda1985"]
Is nu dus wel compleet, bevat 55% spiervlees 15% bot 15% orgaan en 15% groente alle varianten.
[/quote]

Het is niet compleet. Alleen de % kloppen per smaak wel, maar als je dag in dag uit dezelfde smaak voert en dus dezelfde eiwitten voer je niet compleet. Er is ook geen premix of iets dergelijks in verwerkt. Het is hetzelfde als dat jij elke dag 50% lamsribben voert, 20% lamsvlees, 15% lamorganen en 15% groente. Dat is ook niet compleet, vandaar dat je meerdere smaken moet voeren om compleet te zijn. Ik heb het nu ook voor de honden liggen en die vinden het heerlijk. Ik vind overigens niet dat je de prijs van CB mag vergelijken met HB. Ga alleen al een kg konijn ergens kopen, kost ook rond de 4.00 minimaal of paard, dus nee vind het in dat op zicht wel ok.
#1027284
Ik kocht het ook ter afwisseling. De haaksbarf konijn is 5,40, ik schrok met rot bij de kassa en daar zit toch niet alleen konijn in maar ook worteltjes en afvalprodukten van konijn die wij niet eten, de honden lustten het niet eens, er zat ook nog eens  geen kilo in maar 30 gram minder, dit koop ik dus nooit meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door