Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#1021542
Hallo Allemaal


Net bij de c1000 zag ik in de vriezer een (braad)kip liggen, van 1 kg denk ik.
Zou ik dit nu in 1 keer kunnen geven zonder iets toe te voegen, of beter in 2-en delen?
Mijn hond weegt 30 kg.
Hoe doe je dat met een hele kip in de veren, van ca 2 kg?

Gr Elles
Door Happy Tail
#1021549
ik weet niet hoeveel je normaal geeft aan je hond, maar je zou deze in een keer kunnen geven. Tis wel een flink maaltje denk ik ;D
Als je een hele kip met veren geeft dan is dat nog eens zo veel. kan zijn dat je hond laat liggen als deze niet meer hoeft, of (als je aan vasten wilt) dze geven voor een vastendag. mits je hond er tegen kan natuurlijk en er aan gewend is.
Door *Natasja*
#1021571
Het ligt eraan hoeveel je hond normaal per portie krijgt. Je kunt deze kippen overigens heel makkelijk doormidden krijgen: een beetje schaar gaat er gemakkelijk doorheen.
Door dorinekok
#1021574
Jammer dat in Nederland de lever, het hart en de maag er wordt uitgehaald. anders had je hieraan een complete maaltijd gehad.  :)
Door *Natasja*
#1021576
dorinekok schreef: Jammer dat in Nederland de lever, het hart en de maag er wordt uitgehaald. anders had je hieraan een complete maaltijd gehad.  :)
Bij de braadkippen die ik weleens van de Aldi heb, zitten de orgaantjes er keurig bij hoor, apart verpakt in een zakje  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1021577
ik heb voor ot ook eens een plofbraadkuiken gehaald bij de c1000, en door de vleesmolen gehaald. in de kip zat ook een zakje met uitgespoelde maag (netjes! ik verwachte er wat graantjes in) en lever en hartje en de nek.
Door tiny
#1021586
;D Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, KIP ;D
Door Drijver
#1021767
dorinekok schreef: Jammer dat in Nederland de lever, het hart en de maag er wordt uitgehaald. anders had je hieraan een complete maaltijd gehad.  :)
De kippen uit de super wel ja ;)
Door Mevroi Kruim
#1023045
De Duitse diepvrieskippen hebben wel bijgeleverde organen, waarom in Nederland niet meer, geen idee. Vroeger was dat wel zo, kreeg je de nek, lever, hart en maag erbij, in de buikholte gepropt.

@Elles: of jouw hond in 1x een hele kip van 1 kilo opkan hangt er van af hoe lang hij al barft en hoe goed hij kauwt en verteert, en of hij gewend is aan grotere maaltijden of dat hij altijd afgepaste porties krijgt. Als hij ervaren barfer is en vaker grotere maaltijden eet en af en toe vast dan kan dat zeker. Voor een beginner die geen grote maaltijden kent zou ik het niet doen, eerst langzaam wennen aan grotere porties met evt, een vastendag erachteraan.
Kip met veren: ik geef ze buiten, dan moeten de honden zelf plukken. Hebben ze een hekel aan  ;D
Door 202Spots
#1025760
Hier zit ook altijd de nek,hart,maag en lever in de buikholte, soms in zakje ,maar meestal los.
En wannneer 1 kip soms 2 hartje heeft en andere kip 3 maagjes, of extra levertje erbij,
dan kan je zien dat niet elke kip z'n eigen nek en orgaantjes terug gestopt krijgt  :D ;)
Door *Natasja*
#1025805
*Natasja* schreef: Bij de braadkippen die ik weleens van de Aldi heb, zitten de orgaantjes er keurig bij hoor, apart verpakt in een zakje  :)
Ook bij de kippen die ik vanmiddag bij de C1000 heb gehaald, zitten de orgaantjes bijgesloten (of ingesloten in dit geval)
Door Caroline1
#1026814
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat je een kip van de c1000 aan je dieren voert .
Zoals je hopelijk weet zitten deze bio industrie kippen vol met rotzooi. Ze  zitten boven opelkaar in te kleine hokken en zitten barstensvol antibiotica!!!
Ik denk dat je dan beter een eerlijk stuk  vlees kunt zoekem van een bio slager. Kip het meeest mishandelde stukje vlees  KKKKKKIIIIPPP
Door Antonia
#1026839
Caroline1 schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat je een kip van de c1000 aan je dieren voert .
Zoals je hopelijk weet zitten deze bio industrie kippen vol met rotzooi. Ze  zitten boven opelkaar in te kleine hokken en zitten barstensvol antibiotica!!!
Ik denk dat je dan beter een eerlijk stuk  vlees kunt zoekem van een bio slager. Kip het meeest mishandelde stukje vlees  KKKKKKIIIIPPP
Dag Carolien,

Ieder mens maakt zijn keuzes op basis van de mogelijkheden en de onmogelijkheden die hij heeft. Wat ik niet begrijp is dat jij niet eens de moeite neemt om te begrijpen waarom iemand er voor kiest om Aldi of C1000 kippen te voeren. Zonder te vragen naar het hoe en waarom heb je al een oordeel klaar en de toon waarop je je mening uit, is niet bepaald uitnodigend om daarom met jou van gedachten te wisselen. Vooral niet om je net komt kijken op dit forum en niet eens te moeite neemt om je voor te stellen.
Door 202Spots
#1026850
Caroline1 schreef: Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat je een kip van de c1000 aan je dieren voert .
Zoals je hopelijk weet zitten deze bio industrie kippen vol met rotzooi. Ze  zitten boven opelkaar in te kleine hokken en zitten barstensvol antibiotica!!!
Ik denk dat je dan beter een eerlijk stuk  vlees kunt zoekem van een bio slager. Kip het meeest mishandelde stukje vlees  KKKKKKIIIIPPP
Mja..ik begrijp het eerlijk gezegd dus wel hoor.
Ik probeer zo voordelig mogelijk aan kip te komen, maar "gewone" kip kan ook gegeven worden omdat je niks anders kan krijgen en ook geen los lopende kippen in de buurt hebt, of om de eenvoudigste reden dat je geen kipvriendelijke kippen als hondenmaaltijd kan veroorloven. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1026862
Caroline1 schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat je een kip van de c1000 aan je dieren voert .
Zoals je hopelijk weet zitten deze bio industrie kippen vol met rotzooi. Ze  zitten boven opelkaar in te kleine hokken en zitten barstensvol antibiotica!!!
Ik denk dat je dan beter een eerlijk stuk  vlees kunt zoekem van een bio slager. Kip het meeest mishandelde stukje vlees  KKKKKKIIIIPPP
Dank u voor deze info. Daag!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door