Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Desta
#1026540
Momenteel voer ik nog brokken aan mijn honden. Vanaf 1 september ga ik over op BARF (dit ivm nog een aankomende vakantie). Allebei mijn honden stinken enorm uit hun bek en mijn pup Phenna heeft echt ontzettend smerige ontlasting. Ik voer de pup Royal Canin puppybrok en Desta krijgt Euro Plan adult. In hun bek zijn bij allebei geen problemen. Geen rotte tanden of andere ontstekingen. Ook zijn ze verder gezond.
Weten jullie misschien of die stank uit de bek weg gaat als ik ze straks vers voer??
Door Femke
#1026546
Grote kans van wel. Weet je zeker dat er geen tandsteen op de tanden zit? Ook geen klein randje tegen het tandvlees aan (mijn ervaring is dat dat juist het hardste gaat stinken  :-X)

Je zou Chlorella kunnen geven, dat helpt goed tegen vieze geurtjes..
Door Desta
#1026550
Nou Phenna heeft zowiezo geen tandsteen, die is nog aan't wisselen zelfs. Desta wel een heeeeeeeeeeeeeel klein beetje, maar het is echt minimaal...

Euh... Chlorella. Dit is het moment dat ik mezelf ontzettend dom voel. Waar haal ik dat?
Door Femke
#1026556
Desta schreef: Nou Phenna heeft zowiezo geen tandsteen, die is nog aan't wisselen zelfs. Desta wel een heeeeeeeeeeeeeel klein beetje, maar het is echt minimaal...

Euh... Chlorella. Dit is het moment dat ik mezelf ontzettend dom voel. Waar haal ik dat?
Bij de beter gesorteerde drogist of een reformhuis. Het is van het merk Bloem. Hier kan je verkooppunten vinden: http://www.bloem-natuurprod.nl/

Je kan het ook bestellen bij http://www.chlorella-alg.com, alleen dat zijn wel grotere hoeveelheden. Overigens staat die site wel bomvol informatie over Chlorella, erg zinvol om te lezen  ;)

Het tandsteen zou ik proberen een beetje weg te krabben.

Ruiken je honden 'zuur' uit hun bek?
Door Femke
#1026567
Desta schreef: Nee het ruikt niet zuur. Tja, hoe ruikt het wel... enorm sterk. Vies vooral ;)
nee okee, dan is het "goed". Eén van mijn honden stinkt van tijd tot tijd echt zuur uit zijn bek, dat wordt helaas veroorzaakt door maagklachten. Vandaar dat ik het ff vroeg  ;)
Door Edelgrijsje
#1027267
Ik weet bijna zeker dat het weg zal gaan! ;)  als er voor de rest geen lichamelijke problemen in de bek of maag zijn.
Mijn oude Labrador begon ook te stinken uit zijn bek toen hij nog brokken at. Nu, dat ging vrij snel weg toen hij ging Barfen. En het is nog steeds niet terug gekomen  :)
Ik heb goede hoop!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door