Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#1026480
Robbie heeft zijn hele keel blauw.
Het begint nu donker blauw te worden en het doet hem goed zeer.
Ik geef hem nu elk uur een tablet traumeel.

Kan ik behalve rust en traumeel nog iets anders doen voor Rob?
Door Lizzy
#1026483
Een blauwe keel? Ik geloof dat ik zelf direct de DA zou bellen. Ik vind dit niet lekker klinken.
Door Lizzy
#1026490
Robian schreef: Ik weet waar het van komt.... Cadeautje van Rover
Ik geloof dat ik je even niet kan volgen :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1026491
Is dit door de vechtpartij? Heeft hij ergens een bloeding gehad? Wat ziet precies blauw z´n slijmvlies of de huid?
Door Robian
#1026493
Lizzy schreef: Ik geloof dat ik je even niet kan volgen :-\
Rover van Monique (Rovanna) heeft Robbie op de wandeling van afgelopen zaterdag gegrepen.
Hij heeft hem grotendeels in zijn tuig vast gehad en de rest bij zijn keel.
Door Lizzy
#1026494
Laat maar, ik heb het al gevonden! Een knokpartijtje. He gatver. Traumeel is sowieso heel goed. Ik denk nog even.
Door Robian
#1026497
*Dorothea* schreef: Is dit door de vechtpartij? Heeft hij ergens een bloeding gehad? Wat ziet precies blauw z´n slijmvlies of de huid?
Het is echt zijn huid die blauw is. Wonder boven wonder zaten er geen gaten in Robbie.
Door Robian
#1026499
Lizzy schreef: Laat maar, ik heb het al gevonden! Een knokpartijtje. He gatver. Traumeel is sowieso heel goed. Ik denk nog even.
Nou, Rob is niet aan knokken toegekomen. Hij heeft Rover niet eens aan zien komen  ;)
Door Lizzy
#1026503
Robian schreef: Nou, Rob is niet aan knokken toegekomen. Hij heeft Rover niet eens aan zien komen  ;)
OK, een enkelzijdig knokpartijtje. Lekker is dat.... :-\

Ik denk dat Traumeel de allerbeste is dat je hem kunt geven. Misschien dat je hem daarnaast wat pijnstillers kunt geven (metacam of previcox of salisprin - die laatste is een natuurlijke)? Misschien dat Dorothea daar antwoord op kan geven!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1026508
Ja, als hij echt pijn heeft dan zou ik een pijnstiller geven en dat helpt bovendien tegen de zwelling.
Maar de ergste zwelling is nu wel weg toch?
Kan hij verder wel goed z´n hals in alle richtingen bewegen?
Door Robian
#1026524
Naar aanleiding van je vraag heb ik zijn kop in alle richtingen bewogen.  Hij vindt het niet prettig maar laat het wel toe.
Pas als ik met mijn vingers in de buurt van het blauwe gedeelte kom begint hij zenuwachtig te worden.

Hoeveel pijn hij nou daadwerkelijk heeft vind ik moeilijk in te schatten. Als ik het aanraak piept hij.
Op zich niet gek, uit ervaring weet ik hoe zeer een flinke kneuzing kan doen.
Door Mevroi Kruim
#1026530
Ach jee, arme Robbie  :-\ die had echt pech!
Kátur mankeert uiteraard niks, Chaos heeft zich echt ingehouden.
Door Robian
#1026536
Femke schreef: Ik zou het ook op Traumeel houden. En extra knuffels natuurlijk  ;)
Als het overging door knuffels dan ging het helemaal goed komen  ;D
Die krijgt hij in overdaad. Ik vond hem gisteren zo zielig dat hij lekker op bed heeft mogen pitten. Je had die snuit van hem moeten zien.....zo in en in tevreden  :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door