Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door antoinette
#1025569
Wie wil er even naar mijn menu kijken. Wil toch graag even weten of ik nog goed bezig ben.
Het is voor een hondje van 15 kilo.Ze eet gemiddeld 300 gram per dag

Maandag:      250 gr. geitenrib/lamsrib
dinsdag:        300gr  pens
woensdag:    250 gr. spiervlees (paard/rund/kopvlees/hert/schaap/geit)ze krijgt hiervan 1 of 2 soorten, dus niet allemaal tegelijk!!
donderdag:   300gr. vleesbot (kipkarkas/kwartel/eendenpoot/parelhoen/duif/kalfstaart/konijn)
vrijdag:          250 gr. lamsrib,eitje, groentemix(paar eetlepels)
zaterdag :     250gr.spiervlees
zondag:         250 gr.vleesbot (als donderdag)en 100 gram kiporgaantje hart/lever/maag of lamshart

Om de week vervang ik een vleesmaaltijd door vis. Meestal zalmkop.
Heel af en toe krijgt ze een hele kip en 1 keer in de 2 a 3 weken een halve schapenkop.
af en toe een scheutje yoghurt of karnemelk en wat gedroogd of vers fruit.
Laatst gewijzigd door antoinette op ma 11 aug 2008, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1025617
1050 vleesbot
500 spiervlees
100 orgaan
300 gram pens

Is totaal 1950 gram. Is dan 53% vleesbot, 25,64% spier, 5,12% orgaan en 15,38% pens. Ik denk dat het relatief veel pens is in het orgaan gedeelte. Spiervlees en vleesbot lijkt mij wel mooi in verhouding.

Ik had zelf de indruk gekregen hier op het forum dat zalmkop meer bot als vlees is, dus weet niet of je dan de vleesmaaltijd moet vervangen door de zalmkop, of juist de botmaaltijd. Ik vervang de botmaaltijd altijd voor een kop.

Verder ziet het er volgens mij behoorlijk gevarieerd uit qua botsoorten en vleessoorten. Geef je ook wel eens ander orgaan als van kip of lam?
Door antoinette
#1026013
meestal geef ik kiporgaan.soms lam uit zo'n orgaan pakket.

Misschien kan ik de pens om de week geven. Ene week lap pens en andere week vleesbot?
Door Lizzy
#1026035
[quote="antoinette"]
Wie wil er even naar mijn menu kijken. Wil toch graag even weten of ik nog goed bezig ben.
Het is voor een hondje van 15 kilo.Ze eet gemiddeld 300 gram per dag

Maandag:      250 gr. geitenrib/lamsrib
dinsdag:        300gr  pens
woensdag:    250 gr. spiervlees (paard/rund/kopvlees/hert/schaap/geit)ze krijgt hiervan 1 of 2 soorten, dus niet allemaal tegelijk!!
donderdag:   300gr. vleesbot (kipkarkas/kwartel/eendenpoot/parelhoen/duif/kalfstaart/konijn)
vrijdag:          250 gr. lamsrib,eitje, groentemix(paar eetlepels)
zaterdag :     250gr.spiervlees
zondag:         250 gr.vleesbot (als donderdag)en 100 gram kiporgaantje hart/lever/maag of lamshart

Om de week vervang ik een vleesmaaltijd door vis. Meestal zalmkop.
Heel af en toe krijgt ze een hele kip en 1 keer in de 2 a 3 weken een halve schapenkop.
af en toe een scheutje yoghurt of karnemelk en wat gedroogd of vers fruit.
[/quote]

Zalmkop is inderdaad eerder vleesbot vanwege het hoge graatgehalte. Ik vind 15% pens ook aan de hoge kant en zou eerder 10% orgaanvlees als hart, nier, lever, etc. geven en dan 10% pens. Verder is je afwisseling mooi! Ziet er goed uit!!
Door antoinette
#1026462
als ik de ene week de pens geef 300 gram en de orgaantjes van zondag verlaag naar 50 gram en de ander week i.p.v. pens de zalmkop. Dan kom ik uit op:
pensweek: 1050gram vleesbot              zalmweek:1450 vleesbot
                    350 gram orgaan                                      50 gram orgaan
                    500 gram spiervlees                              500 gram spiervlees

Kan dat ook zo?
Ze heeft niet snel last van harde ontlasting of juist dunne!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door