Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anthraciet
#1026067
Zondagavond gingen we de katten eten geven en zagen al meteen dat Skodde, een van onze noorse boskatten, niet naar beneden kwam, terwijl hij normaal vooraan staat te mauwen. Ik ging meteen zoeken en vond hem achter ons bed.
Hij zag er op zich gewoon uit, niet snotterig of waterig of wat dan ook, alleen toen ik hem oppakte, voelde ik dat hij heel warm aanvoelde. En hij was lusteloos.
We hebben hem bij het eten neergezet, maar daar taalde hij niet naar :-\

Omdat hij verder niet ziek oogde, besloten we te wachten tot de volgende ochtend en te kijken of hij dan wel weer wat wilde eten.
Maar ook dat wilde hij niet, dus heb ik meteen de da gebeld en kon ook meteen langskomen.

De da heeft hem beluisterd en bevoeld en ook de temperatuur gemeten, maar hij had dus géén koorts, ondanks dat hij zo warm aanvoelt, wat ik heel vreemd vind. Ook zijn hart en longen klonken goed, de blaas voelde goed aan, hij was niet uitgedroogd, hij voelde nergens bobbels en ook reageerde Skodde nergens op dat hij pijn zou hebben.

Zoals de da tegen me zei: als je had gezegd dat je voor jaarlijkse entingen kwam, had ik je ook geloofd!
Dus behalve dat hij zo warm is en niet wil eten, is er niets vreemds aan hem vast te stellen :-\

Hij heeft een paar injecties gehad, o.a. een anti-braakmiddel voor het geval hij misselijk zou zijn en daarom niet wilde eten en een pijnstiller, voor het geval hij toch ergens pijn had en daarom niet wilde eten. Ook kreeg ik anti-braakmiddel mee en een blikje krachtvoer wat ik eventueel dwangmatig kan voeren zodat hij wel wat binnenkrijgt.

Toen ik bijna thuis was, begon Skodde ineens te mauwen in zijn vervoersbakje en toen ik hem binnen vrij liet, ging hij meteen water drinken. Ook heeft hij toen wat blikvoer en wat van het krachtvoer uit zichzelf gegeten, dus ik was weer helemaal blij :)
Maar gisteravond wilde hij dus weer niet eten :'(
We hebben hem het krachtvoer in zijn bekje gespoten en hij heeft er dus wel wat van op, maar het ging niet van harte.
En vanochtend precies hetzelfde.....

Ik ga zo de da bellen en vragen wat ik nu het beste kan doen, vind het zo vreemd!
Komt het een van jullie bekend voor??
Door Mevroi Kruim
#1026094
Nee, eerlijk gezegd niet. Wat naar voor Skodde  :-\  Is er ook bloedonderzoekg edaan?
Kruimel is vorig jaar heel erg ziek geweest, heel ineens, bij haar waren de leverwaardes ineens torenhoog. Ze had trouwens wel koorts. Ze heeft toen AB en dwangvoer gekregen en het is uiteindelijk weer overgegaan. Geen idee war het van kwam, maar ze wou toen ook absoluut niet eten, het dwangvoeren kostte behoorlijk wat moeite.
Door Anthraciet
#1026119
Ja, het dwangvoeren is hier ook geen lolletje, het liefst laat hij alles weer uit zijn bekje lopen :-X

Er is nog geen bloedonderzoek gedaan omdat de da eerst wilde kijken of hij door het antibraakmiddel en de pijnstiller uit zichzelf weer zou gaan eten. Om te zien of het dus een van beide oorzaken kon zijn.
Ik heb ook het idee dat hij dus óf pijn heeft óf misselijk is, omdat hij na die spuiten bij thuiskomst wél gegeten heeft en nu weer niet.

Heb natuurlijk ook al zitten googlen op de diverse symptomen en kom niet zulke vrolijke dingen tegen, maar het kan ook heel wat anders zijn natuurlijk.
Het viel me namelijk gisteren ook ineens op dat hij nu plotseling giga aan het verharen is, terwijl hij al een hele tijd mooi in vacht zit.

Nu kan dat natuurlijk komen ómdat hij nu niet lekker in zijn vel zit, maar het is ook een van de symptomen bij nierfalen bijvoorbeeld :-\
(net als lusteloosheid en weinig eetlust.....)
Dus ik hou mijn hart al vast. Hij is nog niet eens 3 jaar! :-\

Ik heb de da wel gebeld, maar hij was in gesprek en zou me terugbellen... dus we moeten even afwachten weer.
Door verwonderd
#1026239
Ik lees met schrik over Skodde.
Heel heel veel beterschap voor Skodde en voor jullie heel heel veel sterkte...
Door Anthraciet
#1026260
Thnx!
Ik baal zo ontzettend dat ik deze week moet werken en niet bij het ventje kan blijven en zit me dus ook helemaal op te vreten dat de da nog niet teruggebeld heeft. Ik weet dat hij het ontzettend druk heeft (mede omdat hij zo ontzettend goed is), maar ik kan niet tegen die onzekerheid en dat moeten wachten.....

Ik wou dat ik al naar huis kon! :-[
Door Anthraciet
#1026274
De da belde gelukkig net terug en we hebben afgesproken dat ik Skodde morgenvroeg voor mijn werk bij hem langsbreng.
Toen ik zei dat dat dan wel vrij vroeg zou zijn omdat ik voor 8 uur op mijn werk moet zijn, meldde hij dat ik hem dan maar wakker moest bellen  ;D

Hij gaat dan morgen wat tests bij Skodde doen (bloed, urine etc.) en zorgt dat zijn assistentes gedurende de dag met Skodde bezig zijn en hem voeren. Aan het eind van de dag hoopt hij dan meer duidelijkheid te hebben....
En anders ik wel!  :-X
Door Frummel
#1026303
Wat naar voor je ventje en voor jouw...
Heb ook geen idee wat het kan zijn  :-\
Hopelijk weet je na morgen meer.
Duimen dat het iets simpels is.

Voor jouw en Skodde  :bigarmhug:
Door verwonderd
#1026383
Anthraciet schreef: Ik wou dat ik al naar huis kon! :-[
Dat gevoel ken ik zo enorm goed....
Vreselijk is dat.

Hoop dat je gauw naar huis kunt en gauw bij de da terecht kan... :-*
Door Anthraciet
#1026386
Ik ga morgenvroeg dus bij hem langs, zie hierboven ;)

En dan moet ik weer een dag in de stress zitten afwachten..... dit kost me jaren van mijn leven :-X
Door Naakies
#1026485
Hallo wel vreemd hoor dat hij niet wil eten mischien is hij toch misselijk.

Ik weet dat het vreemd klinkt (wij geven overegens alleen carnibest , soms en kleinbeetje kivo-vis en  wat barf dingetjes)  maar toen onze Bo ziek was en niet wilde eten
hebben we hem 1 dag wat brokken voor gezet (van de buren gekregen we hadden geen brokje in huis  ;D ;D) en dat at hij gelijk op ! de dag er na gelijk weer carnibest natuurlijk.
we dachten mischien is hij misslijk en wil hij daarom geen vlees of versvoeding .
Als wij ziek zijn willen we ook liever een beschuitje met een kop thee .
probeer het een mischien werkt het ook
Het is beter om dan maar een viese brok te laten eten of helemaal niks .

lonneke en martijn en de beesten boel
Door verwonderd
#1026554
Anthraciet schreef: Ik ga morgenvroeg dus bij hem langs, zie hierboven ;)

En dan moet ik weer een dag in de stress zitten afwachten..... dit kost me jaren van mijn leven :-X
lekker handig van mij, ik zag alleen maar dat je je op jouw werk zat op te vreten en hup daar reageer ik onmiddellijk op  ;)

fijn dat je morgenochtend terecht kan, maar zelfs dat zal je te lang duren  :(  schat ik zo in...
Door Anthraciet
#1026928
Gisteravond wilde hij nog steeds niet uit zichzelf eten, dus gisteravond en vanochtend weer dwangvoer gegeven...

Daarnet heb ik Skodde naar de da gebracht en daar achter moeten laten. Ze gaan hem vandaag goed in de gaten houdoen, dwangvoeren en diverse tests afnemen en dan hopen we te weten wat er aan de hand is.

Het voelt zo k** om hem daar zo achter te moeten laten met zijn grote vragende ogen.... mijn hart brak toen ik hem zo zag  :'(

Duimen jullie mee dat we snel weten wat er aan de hand is en dat hij snel weer beter wordt?  :-\
Door oebaya
#1026941
Is er niet één of ander raar virus in de lucht. Het lijkt bijna op wat mijn kat had, alleen die kotste er verschrikkelijk bij en hield niets binnen, zelfs geen water. Vrijdag dierenarts, anti-braakmiddel, iets om de maagwand te beschermen en geen eten. Zaterdag weer eten, ging goed tot 's avonds. Alles kwam er weer uit, zelfs water. Zondag de kat naar de dierenarts gebracht om te zorgen dat hij aan het infuus kon om uitdrogen te voorkomen. Gisteren de kat weer opgehaald, niets ontdekt, ook niet in het bloed en hij eet weer, houdt het binnen. Gewoon heel raar.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door