Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1025393
In die 4 jaar dat ik nu hondjes heb is er nog nooit 1tje ziek geweest, tot nu :-\
Heb dit nog niet eerder ervaren dus ben een beetje onzeker over wat ik nu moet doen.
Vanaf donderdagnacht begon Zusje ineens te spugen, een paar keer in de nacht, al het eten er nog onverteert weer uit. Ook moest ze poepen en dat was ook smurrie. Vrijdag is ze heel de dag nog lusteloos geweest, maar wel goed alert, geen koorts. Tegen de avond was ze er weer en heeft ze 2 energique burgertjes te eten gehad van me. Vrijdagnacht ging het goed en zaterdag ook gewoon. Maar zaterdagnacht begint ze weer, zelfde patroon. Zondag weer heel de dag lusteloos, weer tot de avond waarin ze weer helemaal opknapt en de oude is. Wilde alleen niet uit zichzelf eten al had ze wel interesse. Heb haar een paar hapjes uit de hand gegeven maar ben daar mee gestopt omdat het me toch niet goed leek het haar min of meer op te dringen, ze heeft niet voor niets geen trek?? Later op de avond ging er wel maar al te graag een strip gedroogd kipfilet is (van die snacks) maargoed, ze was immers ook weer opgeknapt en toen we gingen slapen had ik ook goede hoop dat het goed bleef. Maar nee, wéér midden in de nacht werd ik wakker omdat ze gekotst had :( Weer alles wat er die avond ingegaan was er uit. Gelukkig bleef het nu bij maar 1 keer maargoed toen was het maagje ook al leeg. Na het opstaan vanmorgen de tuin in en het kwam er gewoon weer waterdun uit aan de achterkant :-X
Toch is ze vanmorgen niet echt zo duidelijk niet lekker als na de andere kotsnachten. Ze reageert gewoon blij en vrolijk, wilde zelfs wel spelen (uitdagen tot) ???
Wat moet ik hiermee?? Is dit nou een 'virusje hebben gevat' of iets anders?? Hoe lang kun je dit aankijken en wat doet een da hiermee??
Ik geef haar wel steeds al okugest maar dat lijkt dus niet echt veel effect te hebben op de duur hiervan :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1025479
Als ze nu dus al een paar dagen overgeeft en diarree heeft zou ik zelf langs de da gaan.
Het is wel heel belangrijk dat ze voldoende vocht binnen houdt! Uitdrogen kan heel erg snel gaan.
Met een spuit tegen de misselijkheid zorg je er in ieder geval voor dat ze weer wat binnen kan houden.
Beterschap voor Zusje :-*
Door Jojo
#1025513
Sanyo schreef: Als ze nu dus al een paar dagen overgeeft en diarree heeft zou ik zelf langs de da gaan.
Het is wel heel belangrijk dat ze voldoende vocht binnen houdt! Uitdrogen kan heel erg snel gaan.
Met een spuit tegen de misselijkheid zorg je er in ieder geval voor dat ze weer wat binnen kan houden.
Beterschap voor Zusje :-*
Nouja, drinken doet ze dus wel gewoon, voor uitdrogen ben ik nu niet bang. Een spuit tegen overgeven... Overdag geeft ze niet over, alleen 's nachts, tot het eten er uit is en dan stopt het weer. Gaat dus niet aan 1 stuk door ;-)
Heb haar net al weer moeten afremmen omdat ze door de tuin heen stierde met Joey (mag ze niet omdat haar kruisbandje ingescheurd is) maar momenteel voelt ze zich dus weer prima! Alleen vannacht... zal ze vast weer gaan kotsen met een beetje pech... 'nachtbraker' :P
Door Jojo
#1025517
Is het beter om haar (hoewel ze nu wel weer trek heeft) vandaag maar te laten vasten? ???
Door Mevroi Kruim
#1025610
Ik zou haar hooguit een klein beetje geven en kijken hoe het valt.
En plast ze nog? Als ze minder of niet plast dan droogt ze uit en dan moet je echt als de wiedeweerga naar de da. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van anti-kots-spuiten maar met warm weer (nou ja ...) is uitdroging een reeel risico en dat wil je echt niet  :-X
Door Jojo
#1025678
Vanmiddag is ze toch gewoon weer helemaal zichzelf en ik heb haar omdat ze naar eten liep te zoeken (zocht zelfs haar kots in de tuin weer op, zovan waar had ik dat nou neergegooid vannacht??) 125 gram energique met een flinke schep sanapron (probiotica) gegeven en dat heeft ze ontzettend vrijwillig naar binnen gewerkt :D
Net weer een okugest, blijf daar maar even mee doorgaan. De bedoeling is nu om haar vanavond dus niet te gaan voeren, ik hoop dan dat ze deze nacht de boel binnenhoud (dit van 3 uur vanmiddag zou dan al verteerd moeten zijn, niet???).
Overigens drinkt (na het uitlaten, anders komen ze eigenlijk nooit bij de waterbak) en plast ze gewoon.
Ik had ook nog maar even naar mn holistisch da gebeld vanmiddag tijdens het telefonisch spreekuur en haar even voorgelegd. Als het wel een virusje is zou het nu met 2 dagen toch wel over moeten zijn. Ze adviseerde me anders nog nux vomica toe te dienen nu..
Door Femke
#1026571
Jojo schreef: Vanmiddag is ze toch gewoon weer helemaal zichzelf en ik heb haar omdat ze naar eten liep te zoeken (zocht zelfs haar kots in de tuin weer op, zovan waar had ik dat nou neergegooid vannacht??) 125 gram energique met een flinke schep sanapron (probiotica) gegeven en dat heeft ze ontzettend vrijwillig naar binnen gewerkt :D
Net weer een okugest, blijf daar maar even mee doorgaan. De bedoeling is nu om haar vanavond dus niet te gaan voeren, ik hoop dan dat ze deze nacht de boel binnenhoud (dit van 3 uur vanmiddag zou dan al verteerd moeten zijn, niet???).
Overigens drinkt (na het uitlaten, anders komen ze eigenlijk nooit bij de waterbak) en plast ze gewoon.
Ik had ook nog maar even naar mn holistisch da gebeld vanmiddag tijdens het telefonisch spreekuur en haar even voorgelegd. Als het wel een virusje is zou het nu met 2 dagen toch wel over moeten zijn. Ze adviseerde me anders nog nux vomica toe te dienen nu..

Nux Vomica zit ook in Okugest, dus ik weet niet of je het dan 'dubbel' geeft. Nou is bij homeopathie potentie wel belangrijker dan dosering, maar ik zou het toch nog ff navragen als ik je was.

Beterschap ermee  :-* :-* :-*
Door Jojo
#1027322
Femke schreef:
Nux Vomica zit ook in Okugest, dus ik weet niet of je het dan 'dubbel' geeft. Nou is bij homeopathie potentie wel belangrijker dan dosering, maar ik zou het toch nog ff navragen als ik je was.

Beterschap ermee  :-* :-* :-*
Ja dat dacht ik ook en ik heb de verpakking van okugest er nog eens op nageslagen, maar nee dus, dat zit er niet in!
Gelukkig hebben we de Nux Vomica niet hoeven toedienen, ze heeft al 2 nachten niet meer gekotst en ik hoop dat het nu ook gewoon over is, inmiddels is Joey trouwens vanmiddag ineens vanuit zn tenen beginnen te kotsen dus is het niet uitgesloten dat we in huize kneus een virusje binnengehaald hebben :-\
Door Femke
#1027416
Jojo schreef: Ja dat dacht ik ook en ik heb de verpakking van okugest er nog eens op nageslagen, maar nee dus, dat zit er niet in!
Gelukkig hebben we de Nux Vomica niet hoeven toedienen, ze heeft al 2 nachten niet meer gekotst en ik hoop dat het nu ook gewoon over is, inmiddels is Joey trouwens vanmiddag ineens vanuit zn tenen beginnen te kotsen dus is het niet uitgesloten dat we in huize kneus een virusje binnengehaald hebben :-\
oh gut, heb altijd gedacht dat het erin zat  ;D ;D ;D

Nou, fijn dat het beter gaat in elk geval  :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door