Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janneke-Britt
#1025142
Britt zit sinds 3 week op de carnibest daarvoor kreeg ze duck en energique.
Alleen nu stinkt ze enorm heb haar gisteren al gewassen maar volgens mij begint het alweer.
Kan dat komen van andere voer?

Zijn er misschien meer met deze ervaring
Gebruikersavatar
Door Dian
#1025145
het zou ontgiften kunnen zijn. Dat kan zich oa uiten via de huid, ergere huidklachten etc. Hoe oud is Britt en hoelang heeft ze brokken gegeten? Er gaat een stelregel dat je rekening moet houden dat ontgiften zoveel maanden duurt als je jaren brokken hebt gegeven.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1025155
wat zijn de huidklachten die Britt heeft? Jeuk ofzo? Mijn Rakker is 4 jaar, die heb ik 2 jaar geleden overgezet op vers. Het heeft 4 maanden geduurd voordat hij van zijn korsten en bultjes af was (het werd eerst heel veel erger, hij kwam er helemaal onder te zitten).
Door Witjes
#1025487
Waarom ben je overgegaan op Carnibest? Beviel de Duck of Energique niet? Mijn eerste westie reageerde ook op Carnibest met krabben en bijten, niet stinken, maar die deed het weer heel goed op de AHV.
Het kan natuurlijk ontgiften zijn, maar dan moet ze het ook bij de Duck of Energique gehad hebben. Als ze het daar goed op deed zou ik haar daarop houden  ;) Als Britt gevoelig is voor bv granen kan ze volgens mij ook zo'n reactie krijgen op KVV waar rijst oid inzit. Succes.....
Door Lizzy
#1026037
[quote="Janneke-Britt"]
Britt zit sinds 3 week op de carnibest daarvoor kreeg ze duck en energique.
Alleen nu stinkt ze enorm heb haar gisteren al gewassen maar volgens mij begint het alweer.
Kan dat komen van andere voer?

Zijn er misschien meer met deze ervaring
[/quote]

Als ze hiervoor een ander merk kvv kreeg, dan is de kans niet erg aannemelijk dat ze nu aan het ontgiften is geslagen. De kans is eerder aannemelijk dat er iets in dit merk zit waar jouw hond nou net niet lekker op reageert. Op dit moment vind ik trouwens wel dat veel honden stinken of minder fris ruiken. Ik vind zelfs mijn honden niet zo fris naar bos-viooltjes ruiken als dat ik gewend ben. En ik weet 100% zeker dat het door het weer komt. Nat en warm en ze zwemmen veel, het recept voor minder frisse honden. Maar, ze stinken niet hoor, ze ruiken gewoon minder boslucht-achtig. Dus als jouw hond nu echt stinkt: dan ging ik terug naar die andere merken of probeerde een merk als Bandit, Bibi, etc. Of geef meerdere merken, ook beslist aan te bevelen!
Door nathalietjuh
#1026172
[quote="Dian"]
het zou ontgiften kunnen zijn. Dat kan zich oa uiten via de huid, ergere huidklachten etc. Hoe oud is Britt en hoelang heeft ze brokken gegeten? Er gaat een stelregel dat je rekening moet houden dat ontgiften zoveel maanden duurt als je jaren brokken hebt gegeven.
[/quote]

Meen je dat nou? Van die stelregel? Dat zou betekenen dat Bowie ruim een jaar zou moeten ontgiftigen.. En ik heb  nog helemaal niks aan hem gemerkte! Hij eet nu toch al ruim een half jaar vers ongeveer. ???
Gebruikersavatar
Door Dian
#1026788
er zijn honden waarbij je niets merkt van ontgiften, anderen waarbij het lang duurt en anderen waarbij het kort duurt. Die stelregel is dus geen wet van meden en perzen, bij mij ging het ook niet op, duurde 2x zo lang als moest volgens deze regel :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door