Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#1024947
Breezer heeft pijn in z'n bek. Hij heeft vermoedelijk er zelf op gebeten. Het is precies aan het eind waar z'n kaken samen komen, in het tandvlees. Het ziet er uit als een rood ontstoken wondje. Het ziet er verder wel schoon uit. Maar goed, grote dingen kauwen, gapen, koekjes eten doet allemaal zeer natuurlijk omdat hij er vermoedelijk dan weer op bijt.
Kan ik hier nog iets aan doen om het versneld te laten genezen? Want hij bijt het natuurlijk iedere keer weer open.
Door belgje
#1025042
oei vervelend en lijkt me moeilijk daar een zalfje op te smeren hé.
hoop dat er goeie tips komen  ;)
Door brie
#1025084
Vervelend! arme breezer  :-\
Doe je wel eens een vastendag met hem? maw is hij gewend om langere tijd niets te eten of wordt hij dan misselijk en gaat hij gal spugen?
Ik kan me voorstellen dat een dagje helemaal niets eten (en dus zn mond wat rust gunnen) hem wel goed zou doen. verder zou ik niet weten wat je erop zou kunnen smeren of hem zou kunnen geven
Door Breezer
#1025146
Nee vasten is niks voor Breezer. Als ik al 2 uur later ben met voeren dan wordt hij idd misselijk en gaat ie gal spugen.
Ook gaat hij dan alles wat los en vast zit van de straat eten.

Dus helaas, maar had idd wel een goed idee geweest. Mocht het te lang duren dan is het misschien toch een optie, maar dan zal ik hem alleen maar vloeibaar voedsel geven ofzo iets.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1025147
op zich genezen wondjes in de mond erg snel (althans bij mensen, ga er vanuit dat dat bij dieren ook zo is). Ik zou Breezer gemalen eten geven of anders kvv, zodat hij het gewoon naar binnen kan lebberen en niet hoeft te kauwen. Beterschap  :-*
Door boutcha
#1025195
De sympthomen doen me denken aan kaakspiermyositis  :-X.

Staan zen klieren in zen hals gezwollen , voelt zen snoet warm aan, staat zen kop iets dikker dan anders?

Dit is ons geval geweest :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg709386

Hopelijk is het dit niet  ;) , maar hou het wel in je achterhoofd want hoe sneller je reageerd met de predniolone hoe beter voor de hond. (als hij myositis heeft he)
Door Breezer
#1025198
boutcha schreef: De sympthomen doen me denken aan kaakspiermyositis  :-X.

Staan zen klieren in zen hals gezwollen , voelt zen snoet warm aan, staat zen kop iets dikker dan anders?

Dit is ons geval geweest :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg709386

Hopelijk is het dit niet  ;) , maar hou het wel in je achterhoofd want hoe sneller je reageerd met de predniolone hoe beter voor de hond. (als hij myositis heeft he)
Geen van de symptonen die jij hierboven beschrijft heeft hij last van. Alleen op het moment dat hij gaapt bijvoorbeeld dan springt het wondje weer open, en dat doet zeer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door