Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#1024781
Ik ben nu al heel lang aan het proberen om de jongens visoliecapsules te geven en iedere keer hebben ze de dag nadat ik ze visolie heb gegeven megadiarree en buikpijn (gras eten en spugen). Vind het zwaar kl*te..... Ik ben begonnen met echt maar 1 druppeltje per hond en dat gaat goed, maar zodra ik een hele capsule geef (en ik heb van die kleine erwtjes als capsules) gaat het dus fout.

Wat is nu wijsheid? Geen visolie meer, 1 druppeltje (of 2) per dag geven..... Zijn er andere merken die wellicht geen problemen geven of is dat een illusie. Ik geef ze nu "gewoon" visoliecapsules van Etos eigen merk.
Door Lizzy
#1024789
Je zou de Solgar 3 700 kunnen proberen maar die zijn wel mega duur... Zonde als deze ook niet zouden werken. En die kans is, denk ik, heel groot. Blikjes vis reageren ze ook zo heftig op? Je kunt het ook gewoon vergeten, vis. En bijv. chlorella geven. Daar zit ook omega 3 in.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1024792
Blikjes vis is geen probleem Lizzy, dus dan ga ik dat geven. En idd ik ga de chlorella van de week bestellen en geven (ook aan mezelf!  ;)).  :-*
Door flin
#1024908
'k had al 'n's eerder een vraag over chlorella en omega 3 gesteld aan de leverancier: en wat opgezocht over de algen
flin schreef: EPA/DHA uit algen

De microalgen Crypthecodinium cohnii and Schizochytrium zijn rijke bronnen van DHA, en worden commercieel geproduceerd inbioreactors. Olie van bruine algen (kelp) is een bron van EPA. Een nieuwe algensoort met zowel EPA als DHA is onlangs ontdekt en wordt commercieel gekweekt [26]. Algen bevatten EPA en DHA in de vorm van fosfolipiden, in tegenstelling tot triglyceriden in visolie. In deze fosfolipidenvorm zijn de omega-3-vetzuren beter biologisch beschikbaar omdat het lichaam de vetzuren in de vorm van fosfolipiden gaat inbouwen in celmembranen. Triglyceriden uit visolie moeten eerst door het lichaam in fosfolipiden worden omgezet.

flin schreef: antwoord vandaag ontvangen

alle informatie die ze over chlorella hebben, staat op de site, dus geen info over de omega 3 uit chlorella,
er stond wel een link bij:

http://www.fonteine.com/omega3_algen.html

Een Zwitsers bedrijf heeft zich op dit probleem gestort en de oplossing gevonden. Sla de stap van algen naar vis over maak omega 3 olie direkt uit algen.

Effe wachten?

Ja en nee, in Europa is het produkt door de novel food wetgeving nog niet te koop, de verwachting is dat het begin 2008 in geheel Europa beschikbaar komt. Voor de mensen die geen geduld hebben zoals ikzelf is het al bestelbaar door het buiten de EU te bestellen waar deze vreemde wetgeving niet geldt.

Dit is namelijk de zelfde wetgeving die er ook voor zorgt dat Stevia (het alternatief voor suiker) en Hoodia (natuurlijke eetlustremmer) ons worden onthouden.

Wil je meer informatie over deze V-Pure Omega 3 olie, kijk dan op:


http://www.water4.net/?a_aid=de613b05&a_bid=0228d290

Each recommended daily dose (three capsules) of V-Pure contains 270mg of DHA and 89mg of EPA.

 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door