Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sophia_Shanty
#1024694
Ik kan het vast opzoeken op internet maar ik dacht, vraag het gewoon hier!

Ik heb een pup Shanty 16 weken jong en het gaat helemaal lekker, graag wil ik weten wanneer ik nu kan overstappen naar 2 voedingen per dag (ochtend/avond).

Ik wil wel 2 voedingen blijven geven, iedereen doet het weer anders maar voor mij lijkt dat de beste oplossing. Zo heeft de kleine sheltiemaag niet in 1x al het voedsel en komen de vitamines/mineralen ook geleidelijk in het lichaam.

Ik heb al een Sheltie groot gebracht en met een pup wordt je weer gewezen op het feit dat je snel dingen vergeet ;-)

Kunnen jullie mij advies geven?

Wanneer (welke leeftijd) van 3 naar 2 voedingen?
Door Do
#1024695
wanneer de hond er aan toe is :P
mijn honden zijn allemaal op verschillende lijftijden van 4 naar 3 naar 2 naar 1 gegaan

met zelda(de laatste) meen ik me te herinneren(kun je na gaan en het is niet zo lang geleden) op 6 maanden
van 3 naar 2, maar dat een flatcoated

ik denk dat het een kewestie van proberen is, hoe reageert je hondje erop
#1024759
Acht jaar geleden kreeg ik mijn tweede pup. Die kwam vijf maanden na de eerste. Mijn eerste hond zat toen al op twee maaltijden en mijn pup van 8 weken heeft bij mij nooit drie maaltijden gehad, die ging gewoon mee met twee. Met een Sheltie (kleine hond) moet dat helemaal geen problemen opleveren.
Gebruikersavatar
Door kira
#1024861
Ik sluit me aan bij de voorgangers, wanneer ze er aan toe is. De kleine bruine uit het onderschrift zat met 8 weken al op 2 keer daags, de kleine zwarte zat tot 7 maanden nog op 3x daags, de grote bruine in het onderschrift at met 9 maanden nog 3x daags. Je merkt het vanzelf, mn als je dag een keertje afwijkend is (je bent weg en je vergeet de maaltijd) merk je of het lukt of niet.
Door Suzanne
#1024903
[quote="Sophia_Shanty"]
Ik kan het vast opzoeken op internet maar ik dacht, vraag het gewoon hier!

Ik heb een pup Shanty 16 weken jong en het gaat helemaal lekker, graag wil ik weten wanneer ik nu kan overstappen naar 2 voedingen per dag (ochtend/avond).

Ik wil wel 2 voedingen blijven geven, iedereen doet het weer anders maar voor mij lijkt dat de beste oplossing. Zo heeft de kleine sheltiemaag niet in 1x al het voedsel en komen de vitamines/mineralen ook geleidelijk in het lichaam.

Ik heb al een Sheltie groot gebracht en met een pup wordt je weer gewezen op het feit dat je snel dingen vergeet ;-)

Kunnen jullie mij advies geven?

Wanneer (welke leeftijd) van 3 naar 2 voedingen?

[/quote]

Hoi,
Ik kreeg als richtijn mee, van mijn Carnibest verkooppunt dat dat rond de 9 maanden zou 'moeten'.
Maar, feit blijft dat het hond-afhankelijk is. We zijn met Tristan ook 'eerder dan richtlijn' overgegaan naar 3 maaltijden; hij had duidelijk minder trek met elke keer een beetje. Nu met 3 maaltijden gaat dat weer goed, al is hij nu met het wisselen, wat moeilijker met eten.
Wij blijven voorlopig 3 x aanbieden.

Het is overigens ook een richtlijn om tot ongeveer 12 maanden de 'pup-hoeveelheid' aan te blijven houden. Uiteraard is ook dit afhankelijk van de hond en hoe dik of mager hij wordt ;-)

Als richtlijn is het voor mij prima.... maar we zullen kleine man goed in de gaten blijven houden!

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door