Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1023693
Ik wil voor na de vakantie een bestelling maken voor het IC. Nu zag ik dat ze milt hadden.
Zit hier genoeg voedingswaarde in om erbij te geven als orgaan. Of valt dit te verwaarlozen?
Ik ga ook testikels bestellen....... :-[ zit hier nog iets van voedingswaarde in?
Door Mevroi Kruim
#1023733
Ballen vind ik wel wat toevoegen, en het hoort er ook bij, za'k maar zeggen  :D Milt op zich ook, het heeft wel voedingswaarde maar laxeert ook enorm dus met hele kleine beetjes toevoegen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1023742
Kruimel schreef: Ballen vind ik wel wat toevoegen, en het hoort er ook bij, za'k maar zeggen  :D Milt op zich ook, het heeft wel voedingswaarde maar laxeert ook enorm dus met hele kleine beetjes toevoegen.
heb die ballen al eens gehad, omdat ik vond dat ik het moest proberen, mar wel beeeeeeeeeeeeeetje vreemd hoor :D
Door Mevroi Kruim
#1023772
Idd heeeel vreemd  :D maar wel lekker zegt Tara  ;D
Kátur vindt ze trouwens vies  ;D
Door Drijver
#1023950
Ballen vinden ze hier lekker.
Van milt gaan ze aan de race dus dat geef ik niet meer.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1024246
Hier gaan ballen er ook in als koek :D
Milt heb ik nooit geprobeerd maar ik vind drie soorten orgaan eigenlijk wel genoeg.
Gebruikersavatar
Door kira
#1024290
De ballen liggen hier diepgevroren en helaas vast geplakt. Krijg ze er niet meer uit. Vond ze er bij het inpakken bizar uitzien. Hoop ze binnenkort los te hebben (even ontdooien als het kastje bijna leeg is) en dan kijken of ze het lusten. Ik geef ook wel tong, zowel voor ballen als tong zijn lekkere recepten te vinden :D.
Door Drijver
#1024638
kira schreef: zowel voor ballen als tong zijn lekkere recepten te vinden :D.
Voor menselijke consumptie bedoel je?
Ik heb ooit een keer ballen van een ram proberen klaar te maken (wat staat dat stom geschreven  :P).
Maar hoeveel peper en zout en sausjes ik er ook over deed, ik vond het niet te pruimen. Sponzig en raar van structuur.
Mijn toenmalige vriend was al helemaal niet in voor nieuwe dingen dus ik vertelde hem dat het een kant en klaar iets van de slager was. Maar ondanks die smoes vond hij het ook niet te pruimen. Het verdween dus in de kliko.
Gebruikersavatar
Door kira
#1024640
ja voor de mens. M.n. rundertong zou erg lekker zijn. Was zaterdag ergens eten en daar kon je ook runderwang, gestoofd, van de kaart kiezen. Moest je veel geld voor neerleggen. Was bang dat er ook van die spikkeltjes op zouden zitten en heb maar een biefstukje genomen.
Door Drijver
#1024645
He gets, die grote papillen :-\
Moet zeggen dat tong mij toch meer aanspreekt dan ballen. Maar ik zou toch ook voor het biefstukje gegaan zijn.
Door roefus
#1024712
kira schreef: ja voor de mens. M.n. rundertong zou erg lekker zijn. Was zaterdag ergens eten en daar kon je ook runderwang, gestoofd, van de kaart kiezen. Moest je veel geld voor neerleggen. Was bang dat er ook van die spikkeltjes op zouden zitten en heb maar een biefstukje genomen.
klopt, volgens mij werd vroeger 'tete de veau' ook o.a. van rundertong gemaakt.
Door roefus
#1024721
Ik geef trouwens zelf geen milt, vind het een opslagplaats van rotsooi  :-\
Kies wel voor ander orgaan.
Door pallas
#1024749
Zouden ze van biologische milt ook aan de race gaan? of zou het dan minder zijn omdat er minder afvalstoffen inzitten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door