Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nelb
#1024289
De hond heeft tandvleesontsteking zonder dat er sprake is van tandplak of rotte tanden  o.i.d.
Weet iemand iets om genezing te bevorderen?
Door nelb
#1024510
Volgens da komt het vanuit de wortels. Geen idee wat dat precies betekent.
Het zit boven 2 kiezen even voorbij de hoektand.

echinacea extra forte is altijd een goed plan denk ik. Wat denken jullie van wasterstofperoxide?
Zouden het inderdaad niet aften kunnen zijn?
Door Femke
#1024649
nelb schreef: Volgens da komt het vanuit de wortels. Geen idee wat dat precies betekent.
Het zit boven 2 kiezen even voorbij de hoektand.

echinacea extra forte is altijd een goed plan denk ik. Wat denken jullie van wasterstofperoxide?
Zouden het inderdaad niet aften kunnen zijn?
woekert het tandvlees ook? Ik ken een hond die last heeft van tandvleeswoekeringen en daarvoor eens in de zoveel tijd een ab- en prenisonkuur krijgt. Wat de oorzaak ervoor is weet ik niet  :-X
Door dinnee
#1025164
Bloedend tandvlees kan ook ontstaan door een vitamine C tekort. Maar ik dacht altijd dat honden hun eigen vitamine C aan maakte. Dus ik zou het niet weten..
Door Lizzy
#1026045
Ja, honden maken, afhankelijk van hun behoefte, zelf vitamine C aan. Ik zou trouwens wel meerdere keren per dag met de Echinacea deppen. Stuk of 2 a 3 keer. Hoewel, als het uit de wortels komt (vaag verhaal zeg! Kun je je dierenarts niet om een iets duidelijker verhaal vragen? Wat is er dan loos met de wortels?): dan denk ik dat er een kans is dat het niks doet...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door