Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kimmy
#1023756
Hallo,

Wij hebben net sinds vorige week besloten om  Senna ook kvv te geven van het merk Carnibest. We hebben nu natuur compleet. Dat zou dus een complete maaltijd zijn. Maar nou las ik gister in het boekje wat ik heb over de Friese stabij, dat versvlees niet compleet is en dat dat alleen compleet is als je het zelf samen stelt... Hoe zit dit nou? Want daar is toch juist die kvv voor? Ik snap er niets meer van zo en hoop dat hier iemand is die me duidelijkheid kan geven...

Groetjes kim
Door Janne
#1023825
De Compleet versie van Carnibest is ook compleet daar hoef je inprincipe niets bij te geven....ik gaf wel 1x in de week een rauw eitje er bij.....en soms wat yoghurt maar daar zijn ook de meningen over verdeeld...

Ik zelf ben na bijna een jaar Carnibest nu vanaf mei over op Kivo en dat is echt VEEEL goedkoper en mijn honden doen het er net zo goed op.

gr Rianne
Door Hekate
#1023887
Ik denk dat ze met versvlees lappen vlees bedoelen in dat boekje. Dat is inderdaad niet compleet. Dan krijgen ze geen bot of orgaan bijvoorbeeld.

In KVV zit dat wel allemaal. En er word geloof ik ook nog rijst en kleine beetjes groenten door gemengd in de hondenvariant. (ik heb carnibest voor mijn kat dus weet niet zo heel veel over die voor honden)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1023956
Het is eigenlijk heel simpel.

Voor de wet is een prakje voer waar "kompleet" opstaat kompleet, je hond zal er niet 123 tekorten van oplopen.

Voor wie zelf samensteld is een prakje kvv te schraal en te eenzijdig samengesteld en die mensen vinden een kvv dus verre van "kompleet".
Door Helma
#1023964
Volgens mij zijn alle varianten van Carnibest compleet.
Er zijn alleen een aantal varianten waar geen pens in zit, maar daarvoor zou je even op de site van carnibest kunnen kijken.
Succes!
Groetjes Helma.
Door Happy Tail
#1024006
en anders voor de zekerheid lekker afwisselen. Dan bedoel ik dus dat je ook meerdere diersoorten gaat voeren. Net als bij BARfen doe je dat ook om eventuele tekorten te voorkomen.
Door Suzanne
#1024023
[quote="Angelique"]
Het is eigenlijk heel simpel.

Voor de wet is een prakje voer waar "kompleet" opstaat kompleet, je hond zal er niet 123 tekorten van oplopen.

Voor wie zelf samensteld is een prakje kvv te schraal en te eenzijdig samengesteld en die mensen vinden een kvv dus verre van "kompleet".
[/quote]

Hm...dit vind ik interessant....
Ik voer Tristan ook Carnibest in de veronderstelling dat ik goed bezig ben; beter dan brok of (whoeps) bl*k.  Zelf samenstellen is mogelijk 'beter' of 'meer juist'.
Maar, ik geloof toch echt niet dat onze man ergens een tekort van oploopt als ik hem kvv voer? Ik wil accepteren dat barfen beter is... maar ik geloof zeker dat ik Tristan (okay, en Merlijn!) goed voer, en dat beiden geen tekorten hebben/krijgen.

Ik geef incidenteel een ander merk, voor de afwisseling. Bij Merlijn kijk ik dan niet zo naar 'compleet of niet' maar bij Tristan wel... het zit dan toch wel goed??

Suzanne
Door K&D
#1024057
Suzanne, complete kvv is compleet. Je hond zal er geen tekorten van oplopen....maarrr als je 1 soort continue voert heb je bar weinig variatie. Standaard diersoorten zijn bij de meeste kvv's rund en kip, of kip en rund. ;)  That's it.

Daarom wordt steeds gezegd: probeer variatie aan te brengen door diverse merken/smaken te voeren, of vul de kvv aan met een eitje, visje, yoghurt en vlees/diersoorten (eend, kwartel, geit etc.) die niet in kvv zitten.

Wil je exact weten wat je honden eten, dan ga je barfen.
Geef je vaker dan 2 of 3x per week barf ipv kvv, dan is het verstandig een menu te gaan samenstellen om het e.e.a. in balans te houden wat samenstelling en voedingswaarde betreft.
Als je half kvv/half barf wil geven, dan maak je een uitgebalanceerd 2 weken menu waar je 4 weken mee doet. De andere 2 'weken/dagen' zijn dan in te vullen met kvv.
Door flin
#1024167
persoonlijk denk 'k dat een complete kvv idd in 'n boel behoeften van 'n hond of kat kan voorzien, en ècht beter voer is dan doodgekookt vlees, of droge korrels
en dat er matig variatie in de gebruikte vleessoorten in kvv zit, wordt wel weer gecompenseerd met toegevoegde vitaminen en mineralen,
wat je er helaas ook 'gratis' bijkrijgt zijn de toegevoegde oliën, waar we dus niet allemaal over juichen, netzoals de toegevoegde rijst in sommige kvv's...

'k ben zelf ook begonnen onze snorren kvv te voeren, en ben geleidelijk aan overgestapt op BARF,
en dan is't zeker zinvol meerdere verschillende 'prooien' aan te bieden,; elk prooitje, en zelfs verschillende delen van 't prooitje, bevatten weer andere voedingsstoffen,
en nee, ik wil dus niet compenseren door er toegevoegde vitamines/mineralen bij te geven...
en nee, 'k geef liever geen zonnebloemolie, of rijst,
maar ja, 'k geef ook regelmatig nog's wat Smuldier kip enkelvoudig (gemalen kipkarkas, zonder toevoegingen) of Smuldier rund enkelvoudig (kopvlees) en dit vooral omdat 't in verhouding heel weinig kost....
Door Suzanne
#1024508
Okay, dan ben ik weer bij de les! ;-)
Tristan krijg alle variaties carnibest (eh... niet light , niet actief, niet de pancrreas-variant, dus eigenlijk NIET alle variaties ;-)  en daarmee krijgt hij diverse vleessoorten binnen.
Hij krijgt ook met regelmaat een half eierdopje met dopje ei (als wij omelet eten ofzo), een kipnekjes, wat pens, wat kwartel, wat wild(mix) van Herby... eend... (dat dus in BARF-delen).
Nou, ik geloof dat ik dan zondermeer GOED bezig ben al zal het ongetwijfeld beter kunnen. Op dit moment voel ik me lekker bij zoals ik het nu doe... en Tristan loopt dus geen tekorten op..  :-)

Groetjes,
  Suzanne
Door roefus
#1024725
[quote="Kimmy"]
Hallo,

Wij hebben net sinds vorige week besloten om  Senna ook kvv te geven van het merk Carnibest. We hebben nu natuur compleet. Dat zou dus een complete maaltijd zijn. Maar nou las ik gister in het boekje wat ik heb over de Friese stabij, dat versvlees niet compleet is en dat dat alleen compleet is als je het zelf samen stelt... Hoe zit dit nou? Want daar is toch juist die kvv voor? Ik snap er niets meer van zo en hoop dat hier iemand is die me duidelijkheid kan geven...

Groetjes kim
[/quote]

Ja, dan denk ik dus dat ze in dat boekje gewoon 'vers vlees' bedoelen.
En enkel vers vlees is ook niet compleet, dan mis je o.a. een goede calciumbron.

Maar kvv staat voor 'kompleet vers vlees' ...dus als jij kvv van Carnibest hebt, dan is dat compleet....daar zit alles in net als in 'complete brokjes'  ;)
Behalve dan dat je met een kvv voor 'rauw' kiest....en dat is vele malen beter !!!

Je mag Carnibest dus gerust als compleet zien.
Afwisseling tussen de diverse smaken...of eens 'n visje toevoegen, 'n eitje...allemaal best, dat maakt de voeding rijker.
Maar je hoeft je niet ongerust te maken dat je je hondje iets tekort doet, want Carnibest is in principe 'n complete voeding !!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1024867
[quote="Suzanne"]
Okay, dan ben ik weer bij de les! ;-)
Tristan krijg alle variaties carnibest (eh... niet light , niet actief, niet de pancrreas-variant, dus eigenlijk NIET alle variaties ;-)  en daarmee krijgt hij diverse vleessoorten binnen.
Hij krijgt ook met regelmaat een half eierdopje met dopje ei (als wij omelet eten ofzo), een kipnekjes, wat pens, wat kwartel, wat wild(mix) van Herby... eend... (dat dus in BARF-delen).
Nou, ik geloof dat ik dan zondermeer GOED bezig ben al zal het ongetwijfeld beter kunnen. Op dit moment voel ik me lekker bij zoals ik het nu doe... en Tristan loopt dus geen tekorten op..  :-)

Groetjes,
  Suzanne

[/quote]

Maar wat jij nu allemaal opsomt aan wat je je hond voert staat dus al in geen vergelijk meer met diegene die enkel 1 soort kvv geven. Dus wat mij betreft komt jouw hond niks te kort.
Door Panic!
#1036042
Hoi

Van Smuldier heb je ook verpakkingen waar "alleen geschikt als bijvoeding" op staat.
Wat hoef je daar dan bij te geven dat het compleet wordt?

Grtz
Door flin
#1036233
[quote="Panic!"]
Hoi
Van Smuldier heb je ook verpakkingen waar "alleen geschikt als bijvoeding" op staat.
Wat hoef je daar dan bij te geven dat het compleet wordt?Grtz[/quote]

als je bedenkt dat een prooidiertje bestaat uit vlees, bot en orgaan, kun je zelf waarschijnlijk al wat invullen...,
en dan is 't nog mooier als je je bedenkt hoe die verhoudingen in 'n prooidiertje zich verhouden...

de kip-enkelvoudig bv, is gemalen kipkarkas, (dus bot + vlees), vlees-rund-enkelvoudig is echt alleen vlees,
de complete versies kvv (smuldier pens-compleet, of smuldier vlees-compleet, of ander merk compleet) hoef je in pricipe nix bij te geven...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door