Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1023724
ik wil de dieren behandelen, dit omdat ik denk dat er vlooien zijn al zie ik ze nooit  ::)
maar ja met die vachten...
de katten hebben ze wel weet ik zeker.
goed wat is dus beste om 12 katten en 7 honden te behandelen  :-X ( goedkoop is prima  :P )
nee even zonder dollen is wassen beste, zo ja met welke shampoo en bv omgevings spray?
en wat voor op het lichaam, welk middel is gewoon goed?
want mn pyrs wil ik niet wasen...

en als ik nu bv spuit s ochtends met omgevings spray en alles even uurtje of 2 open zet en later nog s 2 uurtjes kan het dat kwaad voor de kleine?
#1023747
Ik doe alles met Advantage, of met de goedkopere variant van de dsz, van Bolfo. Hetzelfde werkzame middel in dezelfde dosis voor zover ik kan zien, en het werkt ook. Moet je in de nek druppelen en elke 3 weken herhalen.
En als je katten vlooien hebben hebben je honden ze beslist ook  :P
#1024099
Shampoo doe ik nooit, al helemaal niet bij de katten, als je druppels gebruikt moet je ook niet daarnaast nog shampoo gebruiken, da's dubbelop.
Omgevingsspray is wel een goed idee, eerlijk gezegd heb ik al heel lang geen vlooienplaag meer gehad dus ik weet niet wat tegenwoordig de beste is.
En knoflook is leuk, en gezond mits je niet overdoseert, maar de vlo-verdrijvende werking heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.
Van Stronghold heb ik geen verstand, maar als mijn dieren geen wormen en oormijten hebben vind ik het zelf niet zo nodig om dat te bestrijden.
#1024122
Hmmmm, als de katten vlooien hebben zitten er vast ook wat op de honden.  :(
Vwb de vlooienbehandeling weet ik het niet. Ik had prac-tic maar dat werkt hier nu ook niet meer zo jofel.  :-\

Omgevingsspray en baby zou ik wel voorzichtig mee zijn. Hebben julie slaapkamers boven? Wij hebben eens een vlooienplaag gehad in een huurhuis toen we nog geen huisdieren hadden. Erfenisje van de vorige bewoners.  :P  We spoten omgevingsspray beneden als we 's avonds boven naar bed gingen en spoten boven als we overdag daar niet meer hoefden te zijn. Misschien kun je het zó oplossen?

Sterkte!  :)
#1024220
tristan schreef: Hmmmm, als de katten vlooien hebben zitten er vast ook wat op de honden. :(
Vwb de vlooienbehandeling weet ik het niet. Ik had prac-tic maar dat werkt hier nu ook niet meer zo jofel. :-\

Omgevingsspray en baby zou ik wel voorzichtig mee zijn. Hebben julie slaapkamers boven? Wij hebben eens een vlooienplaag gehad in een huurhuis toen we nog geen huisdieren hadden. Erfenisje van de vorige bewoners. :P We spoten omgevingsspray beneden als we 's avonds boven naar bed gingen en spoten boven als we overdag daar niet meer hoefden te zijn. Misschien kun je het zó oplossen?

Sterkte! :)
nee ik heb gelijkvloers, maar zondag ben ik toevallig hele dag weg met mijn kleine, dus kan t dan doen voor we weggaan denk...
en in mn ouders huis kan jayden gewoon even dagje niet komen ;)
#1024539
Ik gebruik ook tot volle tevredenheid Advantage. Had van alles geprobeerd maar dit was het enige afdoende middel. Denk dat ik morgen maar weer eens een pipetje in de nekjes van de honden doe want ze zitten iets te vaak te krabben naar mijn zin (heb nog geen vlo gezien maar vertrouw het toch niet helemaal)
#1024693
Kruimel schreef: Ik doe alles met Advantage, of met de goedkopere variant van de dsz, van Bolfo. Hetzelfde werkzame middel in dezelfde dosis voor zover ik kan zien, en het werkt ook. Moet je in de nek druppelen en elke 3 weken herhalen.
En als je katten vlooien hebben hebben je honden ze beslist ook :P
bolfo is uit de handel :-\
#1025099
Serena schreef: :) Hoi,

Ik gebruik knoflook voor de hond. van Sana Vesta. producten.

of gewoon Knoflook door het voer heen. Dat is ook goed koop !

groetjes isabella Doesburg ( Gelderland)
Dit werkt niet als dieren al vlooien hebben en dan nog is het de vraag of het de knoflook is die er voor zorgt dat dieren geen vlooien hkrijgen als ze ze niet hebben.
Ook is knoflook niet zonder risico. Mij is het door mn hollistische dierenarts afgeraden om het te gebruiken.
#1025394
Angelique schreef: Wie zegt dat nou weer ??? Heb het vandeweek nog besteld en geleverd gekregen.
elke dierenwinkel ongeveer hier in de buurt :-\
mama en roy zijn overal geweest hier waar ze dierendingen verkopen zo ongeveer ???

alleen de omgevingsspray is er nog, geen pipetten ?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 11 aug 2008, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door