Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door millyckk
#1023341
Hallo allemaal,
Ook ik heb  het eerste KVV experiment achter de rug en ik moet eerlijk zeggen: als blikken konden doden dan  lag ik nu onder de groene zoden! Ze hebben er alleen even aan geroken....Heb 3 katten: 2 van 9 jaar en 1 van 5 jaar. De oudste 2 hebben regelmatig last van tandsteen maar dat had ik nooit in relatie gebracht met het eten van brokken.

Kwam op deze site terecht omdat we volgend weekend een pup krijgen van een fokker die vers vlees voert en nadat ik  heel wat uurtjes op deze site had doorgebracht,  leek het me wel wat om dan de katten ook op het KVV en liefst Barf te zetten.

Ik lees in dit forum een aantal keren over  "natvoer" : misschien een beetje blond maar wat houdt dat in?  Je kan het blijkbaar gebruiken om te mengen met KVV om ze te laten wennen??
Door Too
#1023347
Hahaha denken ze dat je ze probeert te vergiftigen?
Het natvoer waarover gesproken wordt is blikvoer of zo'n zakje, veel katten zijn zo gewend aan hun 'eigen' voer dat ze een tijd je moeten wennen/ gefopt worden door steeds een beetje kvv te mengen met blik.

Ik hoop dat ze t snel lekker[der] gaan vinden Succes
Door millyckk
#1023494
Too schreef: Hahaha denken ze dat je ze probeert te vergiftigen?
Het natvoer waarover gesproken wordt is blikvoer of zo'n zakje, veel katten zijn zo gewend aan hun 'eigen' voer dat ze een tijd je moeten wennen/ gefopt worden door steeds een beetje kvv te mengen met blik.

Ik hoop dat ze t snel lekker[der] gaan vinden Succes
Tja, katten hebben mensen en niet andersom zegt men! Ik voelde me een ober die de menu's had verwisseld en toch het opgediende probeerde aan te prijzen....
Heb daarnet het "natvoer" gewoon blik dus, hi-hi, gemengd met wat kvv en ja er werd wel wat van gegeten! Brokken waren altijd het hoofdvoer maar ik gaf 's ochtends en s'avonds altijd al uit een soort verwennerij een klein tinnetje blikvoer ( met z'n drieen) en die ga ik dus nu mooi inzetten "in de strijd"!
Wordt vervolgd....
Door Mevroi Kruim
#1023571
Heeee, super dat je je katten gaat overzetten! Voor katten is het zo mogelijk nog belangrijker voor hun gezondheid dan voor honden dat ze vers eten, struviet en diabetes kun je rechtstreeks aan brokken relateren.
En idd, de huistijgers kunnen uiterst gebelgd reageren als het personeel in opstand komt  ;D ;D ;D
Door Frummel
#1023581
Top dat je je katten ook vers gaat voeren!
Misschien maar een waarschuwing plaatsen bij het  Hoe zet ik mijn kat over op vers?:
Pas op, kan klagelijk miauwen en dodelijk blikken tot gevolg hebben  ;)
Door Mevroi Kruim
#1023619
Frummel schreef: Top dat je je katten ook vers gaat voeren!
Misschien maar een waarschuwing plaatsen bij het Hoe zet ik mijn kat over op vers?:
Pas op, kan klagelijk miauwen en dodelijk blikken tot gevolg hebben ;)

Om maar te zwijgen van de verlammende en slapeloze-nachten-veroorzakende schuldgevoelens bij het personeel :D
Door Hilde__
#1023624
Kruimel schreef: Heeee, super dat je je katten gaat overzetten! Voor katten is het zo mogelijk nog belangrijker voor hun gezondheid dan voor honden dat ze vers eten, struviet en diabetes kun je rechtstreeks aan brokken relateren.
En idd, de huistijgers kunnen uiterst gebelgd reageren als het personeel in opstand komt ;D ;D ;D
Ook niet altijd hè ;) Mijn kater heeft struviet maar zat al bijna z'n hele leven op vers (Carnibest)...Ik denk dat er ook wel een beetje aanleg bij komt kijken.
Door Mevroi Kruim
#1023637
HildeR schreef: Ook niet altijd hè ;) Mijn kater heeft struviet maar zat al bijna z'n hele leven op vers (Carnibest)...Ik denk dat er ook wel een beetje aanleg bij komt kijken.
Klopt zeker, er zijn ook katten die 20 worden op goedkope brokjes uit de super. Maar dat zijn toch de gevallen van 'me opa rookt ze hele leven al en die is 90' dat bewijst nog niet dat brokken goed zijn, zet die ene kat maar eens af tegen alle katten die wel ziek geworden zijn. Hetzelfde geldt voor vers, 99 katten zullen het er beter op doen en voor 1 is het nog niet voldoende. En je weet niet hoe doe eraan toe geweest zou zijn alstie brokken gegeten had ....
Door Hilde__
#1023777
Kruimel schreef: Klopt zeker, er zijn ook katten die 20 worden op goedkope brokjes uit de super. Maar dat zijn toch de gevallen van 'me opa rookt ze hele leven al en die is 90' dat bewijst nog niet dat brokken goed zijn, zet die ene kat maar eens af tegen alle katten die wel ziek geworden zijn. Hetzelfde geldt voor vers, 99 katten zullen het er beter op doen en voor 1 is het nog niet voldoende. En je weet niet hoe doe eraan toe geweest zou zijn alstie brokken gegeten had ....
Ja ik weet ook wel dat vers beter is dan brokken hoor ;), maar doordat Oscar nu struviet heeft terwijl hij al op vers zat is het nu nog moeilijker geworden om m'n dierenarts te overtuigen...En ik baal er enorm van dat hij toch struviet heeft :-\ Volgens mij trek ik dieren met blaasproblemen aan ofzo ::)
Door millyckk
#1023793
Kruimel schreef: Klopt zeker, er zijn ook katten die 20 worden op goedkope brokjes uit de super. Maar dat zijn toch de gevallen van 'me opa rookt ze hele leven al en die is 90' dat bewijst nog niet dat brokken goed zijn, zet die ene kat maar eens af tegen alle katten die wel ziek geworden zijn. Hetzelfde geldt voor vers, 99 katten zullen het er beter op doen en voor 1 is het nog niet voldoende. En je weet niet hoe doe eraan toe geweest zou zijn alstie brokken gegeten had ....
Weet ik alles van: had een 21 jarige "brokken-kat"..... maar goed, 1 zwaluw maakt nog geen zomer ;D en ik ga toch proberen om ons huidige drietal op KVV/BARF om te zetten. Zal wel een tijdje oorlog worden en het wordt ook nog een paar dagen uitgesteld: we hebben besloten om er even tussenuit te gaan en ik kan het de oppas niet aandoen om het geboefte te trotseren!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door