Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Naomi
#1021416
Graag wil ik jullie advies,
Ik heb sinds 10 dagen een pup van 15 weken en die kreeg puppie br*kken.
Maar toen ze bij mij kwam had ze aardig wat jeuk ,en ik ben gelijk op rodi overgegaan .
Nu zegt de da dat ik terug moet naar br*kken ,nou dus mooi niet.
Ze heeft ook huidschilfertjes
Ze heeft geen absoluut geen vlooien.
Kan ik haar voor de jeuk en schilfertjes iets van zonnebloemolie geven ,of hebben jullie iets anders ingedachten.?
Door Mevroi Kruim
#1021418
Zonnebloemolie is niet goed voor honden, het bevat de verkeerde vetzuren. Voor huidproblemen is vette vis ideaal, dat heeft wel de goede vetzuren. Zalm of sardien bv. Alternatief is visolie.
Je zou ook een ander merk kvv kunnen proberen, ik neem aan dat je de Rodi Compleet voert? Je zou bv Smuldier Compleet kunnen proberen, of Energique, of Bibi, of Duck, er zijn heel veel soorten tegenwoordig. Mits het maar de complete versies zijn en niet de enkelvoudige.
Door Naomi
#1021434
Ja ik voer de rodi compleet ,maar ik denk dat het door de brokken komt die ze bij de fokker kreeg,
En oke dan ga ik visolie kopen ,
En daar gaan die huidschilfertjes ook van weg?
En misschien een stomme waar koop ik dat?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1021437
Naomi schreef: Ja ik voer de rodi compleet ,maar ik denk dat het door de brokken komt die ze bij de fokker kreeg,
En oke dan ga ik visolie kopen ,
En daar gaan die huidschilfertjes ook van weg?
En misschien een stomme waar koop ik dat?
Ik zou de visolie van de Hema nemen, daar zit ook borageolie in.
Anders heb je ook nog bij de drogisterij.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1021444
Het kan heel goed zijn dat hij/zij nu aan het ontgiften is (dan wordt de jeuk erger) Dus niet opgeven maar gewoon doorgaan,en de visoliecapsule's zijn prima.
Door sam123
#1022054
hallo,

voor de jeuk gebruik ik bij mijn hondje,
kinder metholpoeder (voor buikje en pootjes)

let op het moet wel voor kinderen zijn anders is de
concentratie te sterk.

groetjes sylvia
Door tessa
#1022220
Het zou heel goed kunnen zijn dat je pup last heeft van cheyletiella.
Dit lijkt op roos maar zijn mijten.
Het is niet ernstig maar wel besmettelijk voor andere dieren en ook voor mensen, en het veroorzaakt ook jeuk.
Het is simpel te bestrijden , als je een microscoop hebt of een sterk vergrootglas dan kun je met een plakbandje wat schilfers van de vacht halen en dan kijken of het leeft :P (of de dierenarts even laten kijken natuurlijk)
Als dat het is dan werkt een paar keer wassen met vlooienshampo goed of stronghold druppels.
Door Helma
#1022227
Ik geef Chester ook wel schapenvetbonbons met zeewier van dermacare.
Hij had ook schilvertjes en een doffe vacht, maar nu nagenoeg niet meer.
Zijn vachtje glimt weer als een eikeltje in het maalicht. ;D
Groetjes van Helma.
Door Mevroi Kruim
#1023063
Schapenvetbonbons zijn troep, sorry dat ik het zeg. Het is verhit vet, wat voor honden en katten gewoon niet goed is. En schapenvet heeft beslist geen magische eigenschappen vergeleken met ander dierlijk vet waardoor het zo bijzonder geweldig zou wezen. Als jouw hond het zelfs daarop beter doet dan heeft hij een duidelijk tekort aan goed vet gehad.
Het beste vet is gewoon rauw vet dat aan het vlees zit als je barft.
En voor de vacht is vette vis of visolie het beste.
Door Lizzy
#1023069
Kruimel schreef: Schapenvetbonbons zijn troep, sorry dat ik het zeg. Het is verhit vet, wat voor honden en katten gewoon niet goed is. En schapenvet heeft beslist geen magische eigenschappen vergeleken met ander dierlijk vet waardoor het zo bijzonder geweldig zou wezen. Als jouw hond het zelfs daarop beter doet dan heeft hij een duidelijk tekort aan goed vet gehad.
Het beste vet is gewoon rauw vet dat aan het vlees zit als je barft.
En voor de vacht is vette vis of visolie het beste.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Schapenvetbonbons zijn verhit geweest en gewoon ronduit ongezond.

Bij een droge schilferige vacht (als het geen mijt is) kun je 2 keer per week een rauw ei voeren en een paar keer per week visolie of rauwe vette vis.
Door Naomi
#1023476
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb in het reformhuis een flesje visolie gekocht.
Maar.....en dat heb ik niet gezien daar zit een citroen smaakje aan ,maar ze eet haar eten gewoon op als ik het erover doe .
Heb alleen geen idee hoeveel ik moet geven .
Op de fles staat 12 weken 3xdaags 5ml ,en daarna 1xdaags 5ml.
En ik geef mijn meisje 1xdaags 2ml .
Ze weegt bijna 4 kilo ,
Zou dit goed zijn ?
Door flin
#1023491
Naomi schreef: Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb in het reformhuis een flesje visolie gekocht.
Maar.....en dat heb ik niet gezien daar zit een citroen smaakje aan ,maar ze eet haar eten gewoon op als ik het erover doe .
Heb alleen geen idee hoeveel ik moet geven .
Op de fles staat 12 weken 3xdaags 5ml ,en daarna 1xdaags 5ml.
En ik geef mijn meisje 1xdaags 2ml .
Ze weegt bijna 4 kilo ,
Zou dit goed zijn ?
miss kun je  overtypen wat er precies op 't etiket staat, betreft samenstelling?
wordt 't miss duidelijker?
Door Naomi
#1023501
dit staat op het flesje;zonnebloemolie,epa rijke visolie,teunisbloemolie,natuurlijke citroen en limoenolie ennatuurlijkevitamine E.
Is vrij van gluten en melkwit en suiker en bevat geen kunstmatige kleur geur en smaakstoffen.
Kun je hier iets mee? ??? ???
Door flin
#1023509
Naomi schreef: dit staat op het flesje;zonnebloemolie,epa rijke visolie,teunisbloemolie,natuurlijke citroen en limoenolie ennatuurlijkevitamine E.
Is vrij van gluten en melkwit en suiker en bevat geen kunstmatige kleur geur en smaakstoffen.
Kun je hier iets mee? ??? ???
uhh, nou ik niet... ;D ;D ;D
  sorry,
eigenlijk denk 'k dat je dit beter niet kunt geven, die zonnebloemolie helpt niet echt mee,
dit is plantaardige omega 6,wat je beessie niet makkelijk kan verwerken, en waarie (omega 6 dus) dmv vlees al ruim voldoende van binnenkrijgt,
teunisbloemolie idem,
en citroen en limoen? geen idee, wat dat voor effect heeft, maar lijkt me niet echt iets voor honden?

de EPA is idd wèl wat je wilt geven  :D

is er miss een HEMA bij je in de buurt?
daar verkopen ze visolie capsules (zonder verdere toevoegingen) van aardige kwaliteit? (vit E is tegen 't ranzig worden, dus dat zit er zowiezo in)
of anders miss een Aldi? iets minder diervriendelijk dacht 'k , maar redelijke kwaliteit?
Door Mevroi Kruim
#1023614
Met flin eens, plantaardige olie is nou net wat je niet wilt geven. Ik vind het eerlijk gezegd ook kopersbedrog om ergens visolie op te zetten terwijl het belangrijkste ingredient zonnebloemolie is, maar dat terzijde.
Solgar heeft wel echte visolie, da's ook een goeie maar wel duur, veel natuurvoedingswinkels verkopen het. En anders idd de Hema. Kruidvat e.d. verkopen ook visolie maar die van de Hema is onderzocht op vervuiling en redelijk schoon verklaard, dus de veiligste optie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door