Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bokes
#1023116
Hoi, wij hebben één hondje, Bokes een frans bulldog teefje, en we zijn sinds gisteren overgestapt op verse voeding. Na een bezoek aan de plaatselijke slager kwam ik thuis met een mix van alle (op de site) genoemde elementen die deel uitmaken van een gezonde voeding (met uitzondering van de groente), en dat is een behoorlijke hoop. Omdat Bokes per dag ongeveer 250 gram voeding krijgt ben ik verplicht om een groot deel van het verse vlees in te vriezen omdat het anders bederft. Dus hier mijn vraag: Gaan er essentiële voedingstroffen en bacterien verloren in het diepvriesproces? En moet dit eventueel met supplementen gecorrigeerd worden?

Een bijkomende vraag: Bokes is er aan gewend om elke morgen bij het ontbijt een magere yoghourt met bifidus te krijgen, en daar is ze dol op. Kan iemand mij vertellen of dit ook goed is voor haar? Kan dit in combinatie met BARF of is het eerder af te raden?

Voor alle goede raad zijn wij u alvast dankbaar.
Vriendelijke groeten vanuit zonnig Mallorca.  8)

Bokes en Marcus
Gebruikersavatar
Door koekje
#1023213
je zal met invriezen een minimaal verlies krijgen, maar ik denk dat dat te verwaarlozen valt, omdat er al zoveel vitamines en mineralen in rauw vlees zitten. mijn katten eten per kat per dag ook ongeveer 150 gram, dus ik vries ook in (net als zo goed als iedereen hier op bp). hetgene wat je bij de supermarkt en de meeste slagers koopt aan vlees enzo, is eerst ook ingevroren geweest.

een heel klein beetje yoghurt als extra kan je er best bijgeven, maar zeker niet teveel. (koeien)zuivel is alleen voor zuigelingen, en melk(producten) van koeien bevatten veel lactose, wat vaak diarree veroorzaakt. neem dan liever (biologische) geitenyoghurt ofzo, daar zit al minder tot geen lactose in. of geef een eetlepel bij de groentemix. kan je denk ik ook als ontbijt geven.

en gezonde en rauw gevoederde hond (en kat) heeft in mijn optiek geen aanvullende supplementen en probiotica nodig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1023235
Zonder diepvries kon ik niet BARF-en :P ;), en velen met mij. Natuurlijk gaat de kwaliteit ietwat achteruit, maar niet noemenswaardig. Het vlees uit supermarkten en slagers is soms idd al ingevroren geweest, maar dat gaat op veel lagere temeraturen als onze vriezers (meen -35) en het wordt daardoor veel sneller ingevroren dus geen/weinig/ veel minder kans op bacteriegroei.
Bifidus komt uit een capsule? Dat kun je rustig in combinatie met BARF geven en wie weet heeft je hond dat over een tijdje helemaal niet meer nodig.
Yoghurt heeft een hond niet nodig, maar Gitte krijgt elke dag een klein scheutje om haar chinese kruiden doorheen te kunnen mengen, mijn andere hond krijgt geen yoghurt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door