Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Harmpje
#1022512
Mijn Dwergschnauzer pup reu, Pepyn eet heel slecht. Wij zijn er al mee na de DA geweest maar hij is gewoon gezond. De DA denkt dat hij gewoon kieskeurig is. Ik loop nu shows met hem maar ik vind hem gewoon voor het mooie te mager. Ook denk ik dat het gewoon niet goed is dat hij zo weinig eet. Wij voeren de andere Duck, dat hoeft Pepyn al helemaal niet, voor de rest heb ik bijna alle merken geprobeerd maar nee, hij haald zijn neus er voor op.

Dit is Pepyn:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1022514
ga proberen te barfen!!!
even in de bieb kijken hoe of dat je moet gaan beginnen en dan lekker barfen..
als ie niet eten wilt wat doe je dan?
Haal je het weg(de bak)of laat je die een poosje staan?
geef je steeds ander kvv?
en hou je dat dan een poosje vol door het steeds weer te geven?
Hoe oud is ie?
Door Brecht
#1022522
Hoeveel voer je hem en hoe vaak? Anders zou ik eens paar dagen hele kleine porties aanbieden en als ie zn bak helemaal leeg eet het beetje bij beetje opvoeren. Welke merken heb je tot nu toe geprobeerd? En misschien is barfen meer iets voor hem!
Door Harmpje
#1022572
Pepyn is 6 maanden. Als ik zijn eten geef gaat hij er gewoon bijliggen en bromt als er een andere hond bijkomt. Ik haal het meestal na 10 minuten weg.  Ik heb alle soorten Duck geprobeert, rodi ook alle soorten, enerqic, renske, smuldier en naturediet. Het is meestal dat hij het voer 1 keer eet en dan hoef hij het niet meer. Ook heb ik verschillende blikvoer geprobeerd. En brokken: fokker, hils, Royal canin, prins, Smolke, farmfood en verschillende eukanuba.

nu ben ik gewoon aan het koken voor hem, dat gaat redelijk maar ook niet van harte. vanavond krijg hij een slavink.
Door Cindy de Wolf
#1022573
Zo te lezen heb je alle "supermarkt"merken geprobeerd. Je zou nog eens kunnen kijken of hij Carnibest, Bibi, Black Dog of Haaksbarf wilt eten. Je zult zien dat dit er totaal anders uitziet dan Duck/Rodi. Uiteraard is barfen een nog betere optie omdat je dan precies kan afstemmen op de behoefte en wensen van je hond.
Door Lizzy
#1022576
Als hij niks mankeert, dan denk ik dat hij inderdaad een tikje kieskeurig is en mogelijk vindt hij het zelfs wel leuk zo. Wat ik deed: gewoon barfen (misschien dat hij dat wel lekker vindt!) of iets van Bandit of Bibi halen ofzo (dat vinden de meeste honden wel lekker en daar zitten geen bijsmaakjes aan): bak neerzetten, 2 minuten de tijd geven, niet eten? Weghalen, een lege bak terug zetten en pas de volgende dag (rond de volgende etenstijd) hetzelfde voer terug zetten. Wederom 2 minuten de tijd geven (10 is echt te lang). Niet eten? Direct weer weghalen. Lege bak terug zetten. En pas de volgende maaltijd wederom exact hetzelfde eten aanbieden (je mag wel vers voer geven, maar geef exact hetzelfde merk). Wederom 2 minuten de tijd geven. Niet eten? Ritiueel herhalen. Want weet je, hij weet inmiddels dat als hij nukkig doet, hij toch wel weer een nieuw voer met een nieuw smaakje krijgt. Ik zou dat er even snel uitwerken, als ik jou was. En verder moet je er echt nul woorden over vuil maken. Bak voer neerzetten, 2 minuten wachten, niet eten? Zonder wat te zeggen weghalen, lege bak terugzetten en zijn eten terug in de koelkast doen. Nul woorden aan vuil maken en hem gewoon negeren. Ben ik benieuwd wat hij daarna gaat doen.
Door Mevroi Kruim
#1023060
Sluit me helemaal bij Lizzy aan. Hij is 6 maanden dus hij valt niet van de graat als hij eens een paar maaltijden overslaat. En ik zou hem ook kleine beetjes aanbieden per maaltijd, en hem goed hongerig proberen te kijgen. Als je de bak lekker vol doet met het idee dattie zoveel mogelijk moet eten heb je kans dat hij dat juist niet doet. Minder geven dan hij eigenlijk zou willen houdt hem kien.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1023096
Ik ken meer dwergschnauzers die dat doen. gewoon negeren. En dik krijg je ze toch niet, dus dat moet je ook niet willen. Hij kan ook beter mager zijn dan dik, dt is veel gezonder.
Ik zou ook Lizzy´s tips opvolgen.
Door Cathy
#1023197
Ohhh wat is dit herkenbaar , ik heb een middelslagschnauzer gehad en die heeft ook heel wat merken voorbij zien komen , totdat  mijn eerste borderpup in huis kwam en haar neus in de bak van de schnauzer stak , schnauzer deed hap naar de pup en het slechte eten was in één keer over  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#1023207
ik heb met de methode die Lizzy uitlegt Otje ook aan de CB gekregen, en ik ben bezig met Poet (chagerijnige poes van 13) te laten barfen. Bij Otje is het een groot succes gebleken, die weet nu heel goed dat als ze niet direct begint met eten als haar bakje komt, het dan wordt weggehaald tot de volgende maaltijd, of het in dikke Sien gaat.
En zelfs voor Poet maakt honger rauwe vleesjes zoet.
Door Happy Tail
#1023211
denk dat er meer honden zijn die en periode hebben van slecht willen eten, en als jij dan zo veel moeite en aandacht hier aan geeft, kan je een nog moeilijkere eter maken.
Dus probeer eerst eens de merken KVV die al genoemd zijn. Kijk dan eens of je wat "los" barfmateriaal kunt vinden en bied dat dan eens aan. niet eten, jammer dan heb je waarschijnlijk ook geen honger.
De slavink zal hij allicht opeten, maar ik zou deze dus absoluut niet geven. in zo'n produkt zit veel te veel zout en kruiden
heb je als een gewone pens geprobeerd?

Ik neem bovendien hierbij wel aan dat hij verder door een dierenarts onderzocht is en volledig gezond is verkaard!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1023220
In 4 maanden tijd minimaal 13 merken voer voorgeschoteld, tja, ik kan denk ik niet anders concluderen dan dat je deze kieskauwer zelf gemaakt hebt. De oplossingen zijn al een beetje aangedragen. Het zal met de honger wel meevallen anders eet hij wel, dus jij kiest wat er gegeten wordt en hij krijgt daar even de tijd voor om dat op te eten en zoniet, morgen of verderop in de dag weer.  Met een beetje mazzel heeft hij tegen de tijd dat zijn showcarriëre echt begint fatsoenlijk leren eten en is hij niet meer te schraal.
Door Harmpje
#1023589
bedankt voor alle tips. Ik ben vandaag begonnen met na 2 minuten de bak weghalen. Je had zijn kop moeten zien, dat is hij niet gewend meestal ga ik hem dan uit de hand voeren. ja ik weet het zo fout, maar ik ben zo bezorg omdat hij niet eet, met de andere honden hebben deze problemen nooit gehad maar hij deed het vanaf de eerste dag al. De slavink heeft hij niet gehad, dat trouwens de DA had aanbevolen met speklappen en kroketten maar dat krijg hij zowiezo niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door