Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door connie63
#1022660
tessa heeft 2 onstoken oren , bij de da geweest zalf gehad 2 dagen kregen we het er met veel pijn en moeite in muilkorfje om en dan met me man samen  lukte het, nu willen we het net doen nou echt ze word helemaal gek is niet te  doen ,vanaf kleins  af aan mag je al niet aan haar oren zitten

ik weet het niet meer wie heeft er nog een idee of tip
Door Cathelijn
#1022701
Lastig kunnen ze zijn he  >:( Heb niet echt een tip. Kun je haar niet even ergens aan vastzetten met haar halsband? Als je even een aantal dagen kan zalven, is het ergste waarschijnlijk achter de rug...
Sterkte!
Door connie63
#1022713
nee ze lijkt wel helemaal gek te worden is ook echt zielig, en ik heb ook weinig zin dat ze daardoor echt agresief gaat worden
Door roefus
#1022737
Kan best dat groene leem helpt (ontgiften enzovoorts).
Maar als er echt sprake is van fikse oorontsteking, dan zou ikzelf toch ook dat middeltje van de da inzetten.

Kan best dat Tessa zo moeilijk doet, net omdat haar oortjes zo pijn doen ?
Lukt het niet met wat minder 'dwang'...gewoon zitten...en 'lekkere koekjes' meteen na het druppelen?
Door connie63
#1022813
ik zou het meet veel liefde zo willen doen, maar als ik al in debuurt komt van die oren van haar word ze al gek , zelfs de da kon het met de assistente niet voor mekaar krijgen zonder muilkorf , maar ja het is in totaal zeg maar 4x gedruppeld maar pffffff wat een ramp gisteravind lukte het helemaal niet
Door connie63
#1023013
ik heb nu de da gebeld om een antibiotica kuur in tabelet vorm , want dat is geen probleem , ik wil dat beestje veder geen stress toestanden aan doen lijkt me ook niet bevordelijk
Door roefus
#1023020
connie63 schreef: ik heb nu de da gebeld om een antibiotica kuur in tabelet vorm , want dat is geen probleem , ik wil dat beestje veder geen stress toestanden aan doen lijkt me ook niet bevordelijk
nou nee, eerlijk gezegd lijkt mij dit ook een ramp.
Alles wijst erop dat jouw hondje al in paniek raakt als je 'alleen maar' naar haar oren kijkt.... :-X
Ze zal er dus wel heel bang voor zijn, en ja, dan heb je best een probleem.
Denk dat je haar nog het best daar wat vanaf kunt helpen als ze GEEN oorpijn meer heeft, en dan heel vooizichtig af en toe in haar oortje kijken ofzo...met een lekker hapje voor haar neus.... :-\
ach, de zieligerd  :-*
Door conleeuw
#1023133
ik zou ook gaan trainen, in heel kleine stapjes, eerst alleen met je vinger aan haar hoofd, naast haar oor, als maar zeg je oor.... iedere keer als ze het tollereer krijg ze een beloning, dan opnieuw, nu iets langer, en belonen, en zo bekruip je de oor, al kan je maar met een vinger aan haar oor raken, en belonen, dan kan je daarop bouwen, korte training sessies, en een aantal keren per dag, mischien kan je deze oorinfectie dan niet behandelen, wellicht in de toekomst wel. Sterkte ermee ;)
Door connie63
#1023279
nou mevr heeft nu een kuurtje gekregen in tablet vorm ze eet het zonder problemen op nu weer over een week terug komen
dus dan mogen hun stoeien hihihihi voorlopig geen stress meer van oordruppels  ;D
Door Mevroi Kruim
#1023300
Da's mooi, van die tabletten, maar ik zou toch gaan trainen met de oortjes. Tis wel aardig om de da en de assistente te laten worstelen maar voor je hond is dat ook niet leuk en heel erg stressend.
Nu is de handige tijd om te gaan oefenen, omdat er geen druk achter staat, er hoeft niks in de oren dus je kunt het op je gemak doen.
Ik weet niet of je verstand hebt van clickeren maar ik zou zelf absoluut de clicker hierbij gebruiken.
Door connie63
#1023393
nou van clickeren heb ik geen verstand ik heb het geleerd via beloningen te geven , maar als ik maar in de buurt van haar oren komt dan word ze al gek zelfs spelender wijs , dus ik heb nu even zo iets van laat maar even met rust, als het over is probeer ik wel weer nu is ze veel te veel er op gespitst dat je bij haar oren komt,
Door Mevroi Kruim
#1023407
Je begint met het punt waarop ze niet reageert op je hand, je clickt en beloont. Dat kan dus op 3 m afstnd zijn, maakt niet uit. Dan probeer je heel geleideljk dichterbij te komen, elke geslaagde poging beloon je. Na 5 minuten stop je met een geslaagde poging en dus een beloning. Een tijd later (uur ofzo) begin je weer bij het begin, dus verste afstand, clikc-beloon, en dan probeer je of je wat sneller dichterbij kunt komen. Weer stoppen na 5 minuten bij een succesvolle poging. Enz enz enz. Het kan dagen of zelfs weken duren maar als je het maar langzaam en rustig genoeg aanpakt kun je met deze aanpak succes hebben. Het is heel belangrijk om NOOIT te forceren, nooit verder te gaan dan ze zelf aangeeft dat ze kan hebben, sessies kort te houden zodat ze geen stress opbouwt en alleen te belonen, nooit te straffen of iets als foei of nee te zeggen.
Door Chaos
#1023449
Ook op het internet is veel info te vinden hoe je clickeren kunt leren.
Nog een tip, ga het eerst eens oefenen op iets wat minder belangrijk is. Bijvoorbeeld een klein kunstje, of een oefening die ze al kan.
Dan kunnen Tessa en jij leren hoe clickeren gaat, zonder dat het meteen om de oortjes gaat. Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door