Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#1022880
Van de week met Ginger naar de DA geweest voor een buljte; ontstoken talgkliertje, welke is uitgespoten.
Zie ik nu dat ze een ontstoken oog heeft...
Hier op Bp las ik iets over Similasan nr2 oogdruppels. Is dit afdoende; werkt het goed?  En hoe lang moet je deze druppels de kans geven?
Door Lizzy
#1022889
Ahhh, arme Ginger!
Ik zweer bij Similasan nr 2. Met twee dagen zie ik altijd enorme verbetering. Aangezien het een oog is (en daar moet je zuinig op zijn), geef ik het zelf een paar dagen de kans. Tot op heden nooit nodig geweest om er mee naar de DA te gaan. Sterker nog, ik had jarengeleden bij Pink een flink ontstoken oog. Geen elke druppel/zalf hielp. Dus ik had niks meer te verliezen en heb Similasan ingezet. Binnen 4 dagen was het over.

We hebben hier ook wel eens meegemaakt dat het bij honden niet hielp natuurlijk....

Overigens, als je de kans krijgt; neem de capsules/ampullen. Dat is veel hygienischer.
Door Danny
#1023041
Gina had laatste ook oogontsteking, dus meteen Similasan nr 2 gekocht...helaas hielp dat niet. Naar de da geweest, andere druppels gekregen en dat hielp dus wel.
Gina had onder in haar oog allemaal bultjes, uh iets met conjuvites ofzo...Nu is het weer mooi glad, blij dat het weg getrokken is!
Door tigger
#1024321
Sinds donderdag gebruiken we de druppels, meerdere keren per dag. Het is al een stuk minder rood. Met name de onderkant van het oog is rood en er lijkt een vliesje meer 'omhoog' te komen. Maar ik vind het wel iets waar ik as maandag even mee naar de DA ga.
Door tigger
#1026515
Vandaag zijn we heen geweest; het is een bindvliesontsteking aan beide ogen. Gelukkig heeft ze geen beschadigingen opgelopen. Komende 5 dagen moeten haar ogen min 4 keer per dag gezalfd worden met cavasan. Dan moet het in principe over zijn.
Door Robian
#1026532
Ik gebruik zelf ook wel eens Euphrasia van Vogel voor ontstoken bindvlies. (= ogentroost)

Beterschap met de patient.
Door tigger
#1044470
Ginger bleef de afgelopen tijd last houden van ontstoken ogen. Ik ontdekte dat het kwam nadat zij een gentle-leader had gedragen; deze gebruiken we nu dus niet meer. Toch bleef ze last houden van haar ogen.
Vandaag is Jur met haar naar de DA geweest; het blijkt dus dat ze distichiasis heeft aan beide ogen.
Vrijdag mogen we (altans Jur gaat heen met Gin...) weer heen want dan worden de haartjes met een pincet verwijderd (...). Uiteraard betekent dit dat het over ca 4 weken weer moet gebeuren, want de kans ik groot dat de haartjes weer aangroeien en dus weer voor irritatie of onstekingen gaan zorgen. Kortom balen :-\.
De DA opperde ook dat de haartjes en wortels met een laserbehandeling kunnen worden verwijderd; dat vind ik nogal wat.
Hoe dan ook we moeten ons eerst maar eens goed in distichiasis gaan verdiepen en kijken hoe we het verder gaan aanpakken.
Alle info & tips zijn welkom  :).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door