Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Loti
#1022348
Hoe zou het gaan met Twingo?
Hij zou toch vandaag geopereerd worden aan een levershunt?
Ik ben een paar dagen op vakantie geweest...misschien heb ik iets gemist?
Door *wendy*
#1022489
Ik heb er vanochtend op mijn werk ook aan gedacht.
Twingo word inderdaad vandaag geopereerd. Maar ik denk dat ze nog in Utrecht zitten of anders misschien half dood op de bank hangen  ;D
Ze moesten er nl vanochtend vroeg zijn en dat vanuit Zeeuws-Vlaanderen.
Zal even kijken of ze zijn dagboekje al ingevuld heeft.  ;)
Door *wendy*
#1022492
Zo te zien gaat het nog niet echt goed  :'(


WOENSDAG 6 AUGUSTUS - Operatie
De operatie is niet gelukt zoals gehoopt. De shunt zat wel op een gunstige plek. Maar het probleem was dat er geen andere aders door de lever aangelegd waren. Dus al het bloed dat van de darmen en andere organen via de lever behoort te lopen, gaat nu rondom de lever en komt rechtstreeks in de grote venen en het hart. Dr. Kummerling hoopte dat ze het niet goed gezien had en dat er nog een vat zat wat ze over het hoofd had gezien, dus ze heeft gepoogd dit te vinden door de shunt te vernauwen. Door vernauwing van de shunt kreeg hij stuwing op de darmen en alvleesklier waardoor Twingo's darmen helemaal paars werden, omdat het bloed niet weg kon. Maar ze vond niets.

We hebben telefonisch overlegd. Dit ziet er helemaal niet goed uit. De levershunt kan niet verholpen worden. Bovendien is Twingo's bloed totaal niet goed.
Intussen (14:00 uur) ligt Twingo op Intensive Care. Ik heb net weer gebeld en hij ligt rustig. Omdat hij erg koud was na de operatie, hebben ze hem in een verwarmingsdekentje gelegd. Hij krijgt Methadon tegen pijn en om hem een beetje "soezelig" te houden. Niets wijst erop dat hij op dit moment pijn heeft.
Toen Hedwig hem kwam bezoeken, reageerde hij op haar.... blijkbaar herkende hij haar nog.
Laatst gewijzigd door *wendy* op wo 06 aug 2008, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Baika en Chendy
#1022730
Hoi allemaal,

Het is echt heel zwaar. Dinsdagochtend moest ik Twingo al vroeg in Utrecht brengen. In de wachtkamer ging het nog wel en snuffelde hij met andere honden, maar al in de behandelkamer vond hij het niet interessant meer en zat hij als een plakbandje tegen me aan gekleefd.
Na invulling van de gegevens mocht ik hem zelf installeren in een bench, dus zijn eigen poezenbedje erin (want Twingo is maar klein... 2 kg) en zijn favo-knuf die half "op" is. Hij vond het niks, en probeerde met alle kracht die hij had uit de bench te klimmen.... misschien kun je je een beetje voorstellen hoe ik me voelde toen ik hem daar zo achterliet... zo'n aanhankelijk hondje, altijd vrolijk... en nu keek hij naar me met bange oogjes...
De operatie was zijn enige kans... een andere kans op leven was er niet. Maar mijn hele lijf deed pijn van verdriet om Twingo... wat voelde ik me een verrader.

En dan vanochtend die tegenslag... het liefst zou ik bij hem gaan liggen... hem vasthouden.
Hij ligt daar zo alleen te vechten voor zijn leven.... een leven dat waarschijnlijk toch niet lang meer zal duren.
Ik heb toestemming gegeven om alles te doen wat voor het welzijn van Twingo nodig is... ook euthanasie als ze merken dat hij pijn heeft.

Er zijn veel moeilijke momenten geweest in mijn leven, zeker in de laatste jaren... (ik ben nu 56 jaar). Ik wilde zo graag weer geluk in het leven van mijn dochter en mij... en dat geluk was Twingo. En dan nu dit.... nee, het voelt echt niet goed... dit is janken, janken, janken.

Bedankt voor al jullie medeleven !

Diana
Door *wendy*
#1022804
Diaan en Amber  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ik hoop dat Twingo het gaat redden, maar als ik het zo lees  :'( :'( :'(
Je kan altijd bellen of mailen of een bakkie komen doen op 402 als je wilt  :-*
Gebruikersavatar
Door nova
#1022819
Moeilijk voor jullie zeg. Maar ik vind het evenzo dapper, dat jullie hem willen laten gaan, als hij pijn gaat krijgen
Heel veel sterkte ermee en een dikke  :bigarmhug: :bigarmhug: uit Limboland
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door